Hej
ja dessa cyklister man skulle ju skjuta dom DiReKt bara därför dom cyklar
o detta säger jag som en gammal distrikts mästare i cykling gällande nya västragötalands län.
det var våren 1981 tror jag Billbo Bagger var ute i skogarna o kutade runt med dvärgar o trollkarlar, Det utspelade sig runt bohuslänska Orust,
Det var en vacker dag då den Dalslänske bond sonen for till Orust blott 15 år gammal med skolans alla spandex fantomer i ortens mest lovande cykelsällskap, Varför en bondes som fick följa med?? Tja om jag var före o det stank koskit så ville dom väll förbi antagligen o borde då kunna ta i lite till tänkte dom nog antagligen.
Men väl där iförd ett par platå träskor en t-chirt och vida jeans samt en lånad tre växlad orange DBS ""Döden Bakom Styret"" som en vän så vänligt lånade ut till detta spännande äventyr.
Nåväl starten går
oj oj oj som speakern
säkert skrek som dom cyklar
för att göra historian kort så skrattades det en hel del åt min figurs utseende vill jag lova,
i mål kom jag och när det var dags för pris utdelningen så var det många som tappade hakan,,
Bond jäveln hade cyklat så ini H-lete så jag vann
fy fan vilken känsla det var o gå upp o pissa på spandex killarna som såg ut som fantomen allihopa..
Det är inte lätt o vara ödmjuk när man är bäst
Plaketten har jag kvar som ett kärt minne i skåpet som bevis
.
mvh