Video Den här killen gillar tydligen inte cyklister

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Inte om det medför olägenhet för övrig trafik, trafikförordningen:

6 kap. Bestämmelser för trafik med cykel och moped
Gemensamma bestämmelser
1 § Cyklande skall färdas efter varandra. När det kan ske utan fara eller olägenhet för trafiken får de dock färdas i bredd.

svart på vitt... Beslagta skiten dom färdas på direkt.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Är det lagligt att cykla fyra pers i bredd? Du har ju i så fall rätt.

Jag har förvisso ganska stora juridiska friheter att köra om cyklister på vilket sätt jag vill också...

jag vet inte om du läst det jag tidigare skrev, och jag har då aldrig sagt att 4 pers i bredd skulle varit lagligt. Sitter du och bärsar elläär? :)

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Haha här har tydligen en del cyklister vaknat till liv. Kul för er, men ge fan i att cykla i bredd på vägen.
1 cyklist är ju oftast inte ett problem, men när det ska cyklas i bredd, ja då kör jag om dom på högsta varvet duccen pallar med utan att skruvar ska spruta ur motorn.

Vilket innebär strax över tomgång alltså.:hihi

Förlåt:rodnar , men du bjöd på den:krama:)

Angående cyklisterna så har jag svårast för den totala nonchalans vissa visar genom att just cykla i bredd och inte ens försöka ge lite plats när man vill köra om. Då får dom räkna med att folk gör dumma omkörningar och utsätter dom för onödiga risker.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vilket innebär strax över tomgång alltså.:hihi

Förlåt:rodnar , men du bjöd på den:krama:)

Angående cyklisterna så har jag svårast för den totala nonchalans vissa visar genom att just cykla i bredd och inte ens försöka ge lite plats när man vill köra om. Då får dom räkna med att folk gör dumma omkörningar och utsätter dom för onödiga risker.

Skaffa lastbilshorn! :yoparty

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Och där bevisar jag att bönderna finns kvar i dalarna :rofl Hedemora och Torsång :rolleyes:
Men men det är ju lite coolt! undrar om jag kan sätta en sån på hojen istället för fjolliga original tutan som inte hörs för fem öre.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Och där bevisar jag att bönderna finns kvar i dalarna :rofl Hedemora och Torsång :rolleyes:
Men men det är ju lite coolt! undrar om jag kan sätta en sån på hojen istället för fjolliga original tutan som inte hörs för fem öre.

Satans helvete också,, jag kommer ju från Hedemora.

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Tur man flyttade därifrån -88 annars hade man väl haft en sån tuta i bilen..

Ja du det skulle inte förvåna mig om de flesta hade det där :D

Nej för tusan Lappens i Hedemora gör de bästa burgarna och de största glassarna. Honom får ni inte ta!

Så länge det inte är lappens ägare de tar så! Lappens sitter ju i ryggmärgen att där stannar man när man åkte till dalarna från stockholm och åt en hamburgare. Så lappens stannar annars fan!

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hah, dra ballen i gruset vilken snygg klotning! :banana

Att folk inte ger fan i att köra i den där kurvan, 8 av 10 skrotar ju sina hojar när dom ska skrapa puck framför kameran.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
det där var nog inte så skönt... Cyklar en del själv men håller mig till MTB och inte räcer, fattar inte heller varför folk ska ligga i bredd.

På cykel händer det istället att folk kliver ut framför en utan att titta antingen när de går mot rött eller bara kliver rakt ut i vägen där det passar dem... är nog inte så skönt att bli påkörd av en cykel heller, haft några close calls i trafiken.

Men det är väl bara och inse att alla andra är mina mottrafikanter :D

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Cyklister cyklar i bredd för att hela "klungan" skall bli kortare. = Dubbla led, hälften så lång.
Är klungan hälften så lång så är det lättare att köra om.
Är det olämpligt att ligga i två led så ligger man på ett led.

Problemet med ett led är att en del trafikanter ignorerar cyklister på ett led fullständigt och kör förbi med ca 30 cm marginal. ( väldigt otrevligt att bli omkörd utan marginaler av ett pucko ).

Många gånger går det inte att cykla på befintliga cykelbanorna,på säkert sätt på , därför cyklas det på vägarna.

Glöm inte att de flesta cyklister har körkort och förvånadsvärt många även mc-kort ... :banana

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Cyklister cyklar i bredd för att hela "klungan" skall bli kortare. = Dubbla led, hälften så lång.
Hehe tänkte inte ens så långt

Problemet med ett led är att en del trafikanter ignorerar cyklister på ett led fullständigt och kör förbi med ca 30 cm marginal. ( väldigt otrevligt att bli omkörd utan marginaler av ett pucko ).

Många gånger går det inte att cykla på befintliga cykelbanorna,på säkert sätt på , därför cyklas det på vägarna.

Glöm inte att de flesta cyklister har körkort och förvånadsvärt många även mc-kort ... :banana
Ja jag har blivit omkörd riktigt nära ett par gånger.... inte så kul.

Ang. cykelbana så har man också en rätt olämplig hastighet för cykelbana, 40-50 km/h är inte helt ok på cykelbana. Ofta snack om att cyklister inte betalar vägskatt mm, skulle tro att det inte är speciellt många cyklister som inte har en bil/mc.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Är klungan hälften så lång så är det lättare att köra om.
Är det olämpligt att ligga i två led så ligger man på ett led.

Så du menar att det är lättare att köra om 11 cyklar sida vid sida på bulten (eller valfri krokig väg med dolda kurvor där cyklister, precis som motorcyklister gillar att vistas) än om de kör i led?

Jag ska ha det i åtanke nästa gång jag kör om genom ledet med hojen eller bilen :rolleyes:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år