Video Den här killen gillar tydligen inte cyklister

Treard

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Hoj
2003 Honda CBR954
Hatet är nog mest riktat mot de cyklister som inte klarar att framföra sitt fordon på rätt sätt utan istället cyklar i bredd eller inte håller höger och på så vis hindrar övrig trafik, eller saknar belysning/reflexer i mörker, eller använder vägbanan istället för cykelbanan som är alldeles bredvid.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Hatet är nog mest riktat mot de cyklister som inte klarar att framföra sitt fordon på rätt sätt utan istället cyklar i bredd eller inte håller höger och på så vis hindrar övrig trafik, eller saknar belysning/reflexer i mörker, eller använder vägbanan istället för cykelbanan som är alldeles bredvid.

Finns det alltid en cykelbana alldeles brevid :confused:

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Hatet mot cyklister består till stor del på avundsjuka.
Ni är bara ledsna för att Ni själva inte orkar cykla, utan är slappa slöa och likgiltiga.

Att Ni inte klarar av att köra om några cyklister beror nog på att mental blockering av stress när något dyker upp på vägen.

Hur jävla svårt kan det vara ?

Kom och låna min VW Vento ifrån 1995 med 90 hästar med två ben var och försök att köra om 14 cyklister som cyklar två och två så får du se hur lätt det är.

Diesel i grenröret och spolarmunstyckena vinklade åt höger för max effekt, kanske ni fattar någon gång?

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Haha här har tydligen en del cyklister vaknat till liv. Kul för er, men ge fan i att cykla i bredd på vägen.
1 cyklist är ju oftast inte ett problem, men när det ska cyklas i bredd, ja då kör jag om dom på högsta varvet duccen pallar med utan att skruvar ska spruta ur motorn.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hatet mot cyklister består till stor del på avundsjuka.
Ni är bara ledsna för att Ni själva inte orkar cykla, utan är slappa slöa och likgiltiga.

Att Ni inte klarar av att köra om några cyklister beror nog på att mental blockering av stress när något dyker upp på vägen.

Hur jävla svårt kan det vara ?

EXEMPEL... I onsdags.

Dottern med ett ganska färskt kk och mycket mer försiktig än tex mig kör bilen med mig bredvid i passagerarsätet.

40 sträcka med busshållsplats av timglasmodell, ser på håll en cyklist (en sån där som ser ut som Lance Armstrong) dvs en seriös kille som säkert satsar på sitt intresse fullt ut och garanterat cyklat på annat än cykelvägar innan.

Men den mötande amöban anser ju att han har företräde genom hållplatsen fastän vi nästan är helt igenom, när han styr in i det enkla körfältet så inser ju dottern att det här är ofunkis och använder hejdarna fullt ut, den odödliga lilla människan i spandex och frigolithjälm lyckas på något vis hålla sig på hjulen förbi den halva bil som står i hållplatsen och slutklämmen blir en näve i taket bak.

Jag fär ett frispel och slänger mig ur bilen och vrålar till idioten vad fan han håller på med, svaret jag får är så lysande cyklistiskt... "JA VAD FAN HÅLLER NI PÅ MED DÅ DET ÄR ENKLARE FÖR ER ATT BROMSA ÄN FÖR MIG, OCH JAG HAR FÖRETRÄDE FÖR DET ÄR Ni SOM SLÄPPER UT CO2".

Slutsats: kaniner, fasaner, rådjur, duvor och tävlinscyklister är dumma djur, ser jag nått som ligger överkört på vägen så stannar jag alltid för att lägga ut det i diket av ren respekt men dessa 5 får ligga kvar då dom bara ligger där av ren dumhet.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Haha här har tydligen en del cyklister vaknat till liv. Kul för er, men ge fan i att cykla i bredd på vägen.
1 cyklist är ju oftast inte ett problem, men när det ska cyklas i bredd, ja då kör jag om dom på högsta varvet duccen pallar med utan att skruvar ska spruta ur motorn.

Kan någon starta en tråd med jägare VS skidåkare.. Den vore skoj att följa.

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
De stackarna har samma problem som oss, de saknar velodromer och vi saknar storbanor :D

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
hmm :va, undrar hur många av er som dömer ut alla cyklister som idioter som faktiskt har provat att cykla va.

Nä inför offentligt spöstraff för fordonsförare som anser att dom har rätt att preja/köra på en cyklist bara för att cyklar på allmän väg. :tummenupp

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
hmm :va, undrar hur många av er som dömer ut alla cyklister som idioter som faktiskt har provat att cykla va.

Nä inför offentligt spöstraff för fordonsförare som anser att dom har rätt att preja/köra på en cyklist bara för att cyklar på allmän väg. :tummenupp

Nu får vi skilja på ärter och morötter, som man gör med oss.

Inom hojkollektivet så är det sporthojarna som får ta skiten för allt som händer med 2 hjulingarna i trafiken.

jag tycker inte det är mer än rättvist att spandexkillarna får ta all skit för allt med pedaler, nån jävla rättvisa måste vi ju ha.

Spöstraffet tycker jag dock är bra, men då skall det gälla åt båda håll, satan vad många frigolithjälmar det blir sovandes på mage.

Last edited:

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...

Jag cyklade en djävla massa i min ungdom, och inte ens som ung, dum och kaxig tonåring tyckte jag att det vara lämpligt att uppta ett helt körfält och tro att jag hade företräde. För övrigt snackas det inte om att alla cyklister är idioter, bara cyklister som inte fattar att de inte äger vägen utan faktiskt är menade att hålla sig undan trafiken.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många

Wöörd! Speciellt om det är en cykelbana bredvid, då jävlar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Inte mig emot men då bör vi väl i samma anda införa spöstraff åt cyklister som inte följer trafikreglerna? De som cyklar på trottoaren och tror sig ha företräde på övergångsställe? Dom kan man väl enklast spöa med hjälp av framstötfångaren?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
När jag kämpar för att hålla snitt-nittio med förmånsbilen på Bulten är det alltid dessa cyklister som förstör rytmen.
Varför cyklar de där varenda människa oavsett fordon kör fort som fan, blandat med grusfyllda lastbilar:va

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
När jag kämpar för att hålla snitt-nittio med förmånsbilen på Bulten är det alltid dessa cyklister som förstör rytmen.
Varför cyklar de där varenda människa oavsett fordon kör fort som fan, blandat med grusfyllda lastbilar:va

Därför att dom har lika mkt rätt till det som du, enbart därför. Det är just det som gör många så irriterade att det alltid är det argumentet som dom kommer med! :lol

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Därför att dom har lika mkt rätt till det som du, enbart därför. Det är just det som gör många så irriterade att det alltid är det argumentet som dom kommer med! :lol

Är det lagligt att cykla fyra pers i bredd? Du har ju i så fall rätt.

Jag har förvisso ganska stora juridiska friheter att köra om cyklister på vilket sätt jag vill också...

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Är det lagligt att cykla fyra pers i bredd? Du har ju i så fall rätt.

Jag har förvisso ganska stora juridiska friheter att köra om cyklister på vilket sätt jag vill också...

Inte om det medför olägenhet för övrig trafik, trafikförordningen:

6 kap. Bestämmelser för trafik med cykel och moped
Gemensamma bestämmelser
1 § Cyklande skall färdas efter varandra. När det kan ske utan fara eller olägenhet för trafiken får de dock färdas i bredd.

Nyheter
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection