Hatet mot cyklister består till stor del på avundsjuka.
Ni är bara ledsna för att Ni själva inte orkar cykla, utan är slappa slöa och likgiltiga.
Att Ni inte klarar av att köra om några cyklister beror nog på att mental blockering av stress när något dyker upp på vägen.
Hur jävla svårt kan det vara ?
EXEMPEL... I onsdags.
Dottern med ett ganska färskt kk och mycket mer försiktig än tex mig kör bilen med mig bredvid i passagerarsätet.
40 sträcka med busshållsplats av timglasmodell, ser på håll en cyklist (en sån där som ser ut som Lance Armstrong) dvs en seriös kille som säkert satsar på sitt intresse fullt ut och garanterat cyklat på annat än cykelvägar innan.
Men den mötande amöban anser ju att han har företräde genom hållplatsen fastän vi nästan är helt igenom, när han styr in i det enkla körfältet så inser ju dottern att det här är ofunkis och använder hejdarna fullt ut, den odödliga lilla människan i spandex och frigolithjälm lyckas på något vis hålla sig på hjulen förbi den halva bil som står i hållplatsen och slutklämmen blir en näve i taket bak.
Jag fär ett frispel och slänger mig ur bilen och vrålar till idioten vad fan han håller på med, svaret jag får är så lysande cyklistiskt... "JA VAD FAN HÅLLER NI PÅ MED DÅ DET ÄR ENKLARE FÖR ER ATT BROMSA ÄN FÖR MIG, OCH JAG HAR FÖRETRÄDE FÖR DET ÄR Ni SOM SLÄPPER UT CO2".
Slutsats: kaniner, fasaner, rådjur, duvor och tävlinscyklister är dumma djur, ser jag nått som ligger överkört på vägen så stannar jag alltid för att lägga ut det i diket av ren respekt men dessa 5 får ligga kvar då dom bara ligger där av ren dumhet.