Den Mystiska tråden!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
En väktarhistoria till:

Minns inte vilket museum det var som rondades av en relativt nyanställd... Det var nån Egyptenutställning eller liknande med sarkofager och sånt. En stående sån kista baxade man ut mumien ur och en busig kollega ställde sig i den och väntade :hihi När den gröne gick förbi började 'mumien' låta och röra sig. Blåbäret sprang tillbaks till kontoret och lämnade in uniformen på rot :D

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Vi har stuga 1,5 mil därifrån ungefär så jag har varit dit några gånger.För ett tag sen bestämde sig jag och en kompis för att gå upp på toppen och ta några bilder en kväll,vi lämnade bilen vid huset.När vi hade tagit oss upp så började det vara mörkt så det gick ganska fort ner till bilen fega som vi är haha:D

Okej bara ni inte får för er att köra till huset före oss och skrämma ihjäl oss när vi är där för då kommer vi förmodligen att få hjärtattack och börja skjuta vilt omkring oss. Och ni dör förmodligen (också) och då blire ännu mer spökligt i huset. :gnissla

Min polares morsa provade också att övernatta över i huset och då hände de inget:confused: , hände de nått kusligt när ni övernattade där, Ghandi ?

Jag bor några kanske några 100 meter ifrån de där stället. Och om jag förstår rätt nu så är det huset med en reklamskylt om "Lilleputtlandet". Jag visste inte att det spökade där!:skrämd Vi måste dit när det vi liks är igång! :tummenupp

Nu kom jag på en bra historia som passar bra i den här tråden!

Jag och 4 st polare bestämde oss för att köra "Anden i glaset" för vi hade tråkit och vi skulle prova om det verkligen funkade. Så vi drog till en polare på Degerbyn och började köra, det var ju hur coolt som helst att det verkligen funkade. :) Vi ställde en massa frågor och hade kul, tills en av oss ställde frågan "Hur många onda andar det fanns i rummet".:näsblod Svaret vi fick på de var 8 st, när hon som "ägde huset" fick veta de vart hon inte glad och vägrade köra mer. Vi släckte ner och gick ut för vi skulle hemmåt, väl ute kom jag på att jag hade glömt jackan inne i huset så jag gick in för att hämta jackan. Väl inne i huset (jag var själv, alla andra var ute) så kände jag att nånting inte stämde....ni vet den dära känslan man får när nånting inte står rätt till.:va. HUSET började KNAKA som om det skulle ramla ihop vilken sekund som helst så jag sprang ut och förklarade det för polarna men ingen vågade följa med mig för att hämta min jacka. :( Så jag gick in igen, själv smög jag mig fram och kollade mig omkring, inget knak men man kände endå att det var någonting som inte stämde.:confused: Jag stod nu ungefär i mitten av huset där jag hade stått tidigare då huset började knaka. Någonting fick min blick att vända sig mot toadörren, den stod några cm öppen så att man såg mörkret i toarummet. Jag stod och stirrade mot toarummet och då gick plödsligt DUSCHEN igång i 2 sek och stängdes igen. :eek:

Det var liksom droppen så jag sprang ut därifrån och tog med min jacka på vägen ut. Sen förklarade jag vad som hände igen och efter de vågade inte hon som bodde i huset sova där på några dagar. :tungan
Det finns någon historia bakom de huset också eftersom deras katt har vid upprepade tillfällen börjat fräsa i vissa delar av huset. :eek:

Har det hänt något roligt/spännande när någon annan här provat "Anden i glaset" ? :tummenupp

Kan tillägga att några polare jag känner har kört "anden i glaset" i ett hus vid Dalkarsliden (Där dom halshögg/brände/hängde osv kvinnor som var anklagade för häxeri på 1700-talet). Där spökar de. :tummenupp

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...