Den Officiella F1 Tråden

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
2105960 Schumi! :yoparty
Och Rubens!!! :Bugar :Bugar :Bugar

Gillar inte den jävla skomakaren... Dessutom så hade han säkert inte mycket bränsle i bilen på kvalvarvet. (hoppas hans första stint är riktigt kort)

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
sirSmokealot skrev:
2106044 Gillar inte den jävla skomakaren... Dessutom så hade han säkert inte mycket bränsle i bilen på kvalvarvet. (hoppas hans första stint är riktigt kort)

Okej, en Schumihatare...

Rubens :Bugar :Bugar :Bugar då?

sirSmokealot

Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
2106095 Okej, en Schumihatare...

Rubens :Bugar :Bugar :Bugar då?

Rubens... han har ju kört som en liten pussy så länge så han har mycket att bevisa. Jag har dock inget fundamentalt emot honom! Jag Är egentligen en tifossi, men Ferarriflaggan har fått stå i garderoben nu när Skomaker har kört...

Gillar inte honom för det han gjorde mot Hill i Australien för 5 eller 6 år sen. Vet du vad jag menar eller? Då när han körde rakt in i honom så ingen av dem fick några poäng och därmed blev Schumi mästare.

Klagade på bromsproblem, men det köper jag inte. Hade Hill fått köra vidare och vinna loppet (sista loppet) så hade Hill blivit mästare. (hill låg etta och Schumi tvåa...

Sånt gillar inte jag!!! Osportsligt...

(men ingen kan ta en sak ifrån Schumi, han ÄR grymt bra...) Bull att han gjorde så...

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Skönt att button börjar visa riktig klass. Hoppas bilen håller ihop och allt funkar under helgen. Tråkigt att Räkan hamnade långt ner men han har ju visat att han kan köra upp sig förut.

sirSmokealot

Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Quest skrev:
2106815 Skönt att button börjar visa riktig klass. Hoppas bilen håller ihop och allt funkar under helgen. Tråkigt att Räkan hamnade långt ner men han har ju visat att han kan köra upp sig förut.

Jag tror att båda McLaren har mycket bränsle ombord...

F1 på TV3 om 5 minuter!!! :yoparty

Så bull att Sennas pole-position rekord bröts just här i Imola...

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
sirSmokealot skrev:
2106300Gillar inte honom för det han gjorde mot Hill i Australien för 5 eller 6 år sen. Vet du vad jag menar eller? Då när han körde rakt in i honom så ingen av dem fick några poäng och därmed blev Schumi mästare.

Klagade på bromsproblem, men det köper jag inte. Hade Hill fått köra vidare och vinna loppet (sista loppet) så hade Hill blivit mästare. (hill låg etta och Schumi tvåa...

Sånt gillar inte jag!!! Osportsligt...

(men ingen kan ta en sak ifrån Schumi, han ÄR grymt bra...) Bull att han gjorde så...

Jo alla Schumihatare brukar ta upp den incidenten, den är dock utredd och borde vara bortglömd.
Såg du den live förresten för fem eller sex år sen? :hihi

Adelaide 1994

Iaf
Schumi :tummenupp
Rubens, Button, Honda :tummenner :tummenner :tummenner

sirSmokealot

Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
2108598 Jo alla Schumihatare brukar ta upp den incidenten, den är dock utredd och borde vara bortglömd.
Såg du den live förresten för fem eller sex år sen? :hihi

Jepp, såg det live och flög rakt upp i taket! :mad: Tål inte killen sen dess...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Underbart att världens bäste F1-förare, tillika landsgranne, slår tillbaka, på teamets hemmaplan och allt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Alonso regerar, finns ingen som kommer i närheten just nu. Underbart att Schumi tog sig förbi finnen!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
valmers skrev:
2229138 Alonso regerar, finns ingen som kommer i närheten just nu. Underbart att Schumi tog sig förbi finnen!
så går det när man anställer en mc-konstruktörs-guru som chassie designer.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
jag var på Monza i går, blev en trist dag för oss som gillar dom röda...:huvet

Kanskje vi får en uppmuntring från FIA på torsdag...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Trist dag? De provade en annan taktik, som nästan fungerade. Visst, det hade varit roligare för dem om de hållit hela vägen, men de röda var inte snabba nog, inte svårare än så.

Och om inte FIA kommer med en uppmuntran så lär väl den lokala (lätt ferarriröttinfluerade) polismakten vända på varenda sten så länge det ligger i nåt italienskt intresse?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nästa race går ju iaf på en riktig racingbana..

Bifogat

• spasmall.jpg
    spasmall.jpg
    49.3 KB · Visningar: 35

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Hyffsat trådlyft!
Undrade för en stund vad valmers svamlade om innan jag såg datumet...

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Allt annat enn seger är trist på hemmaplan... När Kimi låter en rookie passera på det sättet kan man ju bara gråta....
Lite kluven till Kimi i år. Å ena sidan har jag alltid gillat honom, men i år har han ju gått över till den mörka sidan.

Vad gäller passeringen så var Hamilton så mycket snabbare att det inte var mycket Kimi kunde göra. Hamilton hade nya mjuka däck som precis kommit upp i perfekt temp, Kimi hade 17 varv gamla hårda däck. Dessutom hade Kimi så ont i nacken efter smällen att han inte kunde vrida huvudet för att se ordentligt i backspeglarna under inbromsning, vilket ju inte precis gör det lättare att täcka upp, så jag tycker nog han är ursäktad.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Så vad tror ni händer på torsdag?

Min gissning är att de inte rör förarpoängen, men att teampoängen sitter löst. Däremot tror jag inte att McLaren kommer att hindras från att delta, varken resten av året eller nästa år.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln