Den "perfekta" kroppen (tränings- & kostråd)

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
hej alla!

har funderingar på hur man får den "perfekta" kroppen. ni vet den som syns på alla tidningsomslag tex.
jag behöver tips & råd på kost och träning. jag vet vad man ska och inte ska äta men jag behöver mer precisa kostråd, tex vad som rekommenderas att intas till mellanmål, innan träning, efter träning mm.
sen så även vilken träningsform som är bäst lämpad om man vill gå ned lite i vikt, samt bli "tightare" och få en fyllig rumpa.
där vill jag ha råd på träningsformer i gymmet, tex bodypump och även på träningsformer man kan andvända sig utav hemma, tex jogging osv.
har en crosstrainer hemma, hoppas den är bra för de målen som jag har.

så om här är några riktiga träningsallvetare så skriv gärna.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
På aftonbladets löpsedel är det ofta såna här kroppar:
fetma-105479-0_368_45107w.jpg

Den får du enklast med chips och öl.

Annars kan du alltid fråga Supergirl tror jag. Hon ser ut att kunna det där :tummenupp

Smagatusk

Guest
Har styrketränat i 14 år, är tämligen nöjd. Nu vet jag inte om mina kostråd skulle hjälpa en tjej, men håll till godo i alla fall:

Vardagar:
Frukost - 1 red bull
Frukost 2 - 1 red bull + kvällan och en billy´s panpizza/fransk hotdog med vitlöksdressing.
Lunch - hoppar vi över. Det blir man smal av.
Middag (efter jobb, innan träning) - Frosseri i mackor med ost och skit.
Middag 2 (efter träning) - en proteinare och riktig middag. Och med riktig middag menar jag pannkakor med skitmycket sylt. Lätt att göra!
Och kvällsmat - en vodka med lite red bull i för att orka med morgondagen.

Helg:

Nu har man tid att laga bra mat, så då gör vi det (biff och kartofflor med gräddsås och äpplemos o dyl.) Ingen chips! Det är bara för tjockisar.

Lycka till!

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Har styrketränat i 14 år, är tämligen nöjd. Nu vet jag inte om mina kostråd skulle hjälpa en tjej, men håll till godo i alla fall:

Vardagar:
Frukost - 1 red bull
Frukost 2 - 1 red bull + kvällan och en billy´s panpizza/fransk hotdog med vitlöksdressing.
Lunch - hoppar vi över. Det blir man smal av.
Middag (efter jobb, innan träning) - Frosseri i mackor med ost och skit.
Middag 2 (efter träning) - en proteinare och riktig middag. Och med riktig middag menar jag pannkakor med skitmycket sylt. Lätt att göra!
Och kvällsmat - en vodka med lite red bull i för att orka med morgondagen.

Helg:

Nu har man tid att laga bra mat, så då gör vi det (biff och kartofflor med gräddsås och äpplemos o dyl.) Ingen chips! Det är bara för tjockisar.

Lycka till!

haha nä hade jag ätit så hade jag nog gått upp ganska mycket i vikt!

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Eller så skippar du själva tanken på en "perfekt kropp", använder tiden, för satan vilken tid det tar, att göra roliga saker. Med detta inte sagt att du inte ska träna, det ska man för att man mår bra, men med din inställning kommer du aldrig bli nöjd. Och om man mäter skillnaden i tid nedlagd på att få en "snygg kropp", vilket inte behöver ta lång tid, och en "perfekt kropp" är ungefär som att jämföra hur mycket man måste träna för att klara ett marathonlopp på under 5,5 timmar och springa under 4.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Intressantare är väl egentligen hur man ser till att ens barn blir riktigt fräscha...

Om man får en dotter tex, bör man då fetgöda henne så att kannorna sväller upp rejält för att sedan svälta henne till getingmidja i gymnasiet? Vad rekommenderar ni andra för att få timglasformade barn?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Vad rekommenderar ni andra för att få timglasformade barn?

Eftersom du bor borta i Amerika kanske det kan vara värt att kolla upp om man inte kan operera sig redan som barn med nån form av implantat som växer med åren? Tänkte att det kanske kunde bli lite billigare då, mindra att skära i när dom är små liCksom :näsblod

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
jo klart vissa saker som de redigerar men ändå, de är perfekta jämfört med hur jag ser ut.
jag vill göra nåt eftersom jag inte mår bra med min kropp som det är nu.
men tack för ditt inlägg, det värmde :)

"De är perfekta jämfört med hur jag ser ut"?

Ledsen att behöva säga det, men att tycka och tänka så är en typisk tjejgrej :) Det du/ni oftast behöver är bara lite bättre självförtroende :fakta

Tänk lite på vad du stoppar i dig och motionera mera för att gå ner lite. Man behöver ju inte träna som en dåre och bli något sorts freak. Att bara promenera och cykla räcker långt :mattias Spinning ska väl funka rätt bra för folk som gillar att plåga sig själva också :hihi Har själv provat det, men blev förbannad på att det var så jobbigt så jag gick därifrån...

Jag personligen och killar i min bekantskapskrets ser mycket hellre att en tjej har något/några extrakilo på sig, än att de kan lira ritsch ratsch fillibombombom på revbenen :tummenupp Det jag menar är att "ni" oroar er hela tiden, och det är ofta i onödan enligt min uppfattning. Så länge man mår bra och känner sig en gnutta sund så funkar det :)

Iofs så fuskdietar (måltidsersättare) jag lite själv just nu :gnissla Har gått ner 5,3kg på en månad, så det är ju ett bra steg i rätt riktning. Ska ner ungefär 7kg till så jag hamnar på 80 pannor (är 180cm).

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Den kommer genom photoshop. ;)

jo klart vissa saker som de redigerar men ändå, de är perfekta jämfört med hur jag ser ut.
jag vill göra nåt eftersom jag inte mår bra med min kropp som det är nu.
men tack för ditt inlägg, det värmde :)

Det är klart, du är tjej, om du är nöjd med hur du ser ut är nått fel, då är det dags att uppsöka läkare, för det är verkligen inte normalt. :fakta

Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
"De är perfekta jämfört med hur jag ser ut"?

Ledsen att behöva säga det, men att tycka och tänka så är en typisk tjejgrej :) Det du/ni oftast behöver är bara lite bättre självförtroende :fakta

Tänk lite på vad du stoppar i dig och motionera mera för att gå ner lite. Man behöver ju inte träna som en dåre och bli något sorts freak. Att bara promenera och cykla räcker långt :mattias Spinning ska väl funka rätt bra för folk som gillar att plåga sig själva också :hihi Har själv provat det, men blev förbannad på att det var så jobbigt så jag gick därifrån...

Jag personligen och killar i min bekantskapskrets ser mycket hellre att en tjej har något/några extrakilo på sig, än att de kan lira ritsch ratsch fillibombombom på revbenen :tummenupp Det jag menar är att "ni" oroar er hela tiden, och det är ofta i onödan enligt min uppfattning. Så länge man mår bra och känner sig en gnutta sund så funkar det :)

Iofs så fuskdietar (måltidsersättare) jag lite själv just nu :gnissla Har gått ner 5,3kg på en månad, så det är ju ett bra steg i rätt riktning. Ska ner ungefär 7kg till så jag hamnar på 80 pannor (är 180cm).

jo det stämmer väl ganska mycket det som du säger men det funkar inte att ha det såhär så nåt måste jag göra och jag menar ju inte att jag ska bli ett freak, utan gå ner lite i vikt och så träna så att jag får bättre hållning och tightare kropp.
så en fråga då till dig och andra killar här som läser det. när jag skriver perfekta så kan det jämföras med slitzbrudar tex. tycker du/ni att de är för smala? det tycker inte jag, de har ju ändå bröst och rumpa, inte några plankor.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Bara begreppet "slitzbrud" får det att krypa i mig. Blonderat med klorin, svanktatuering och vik-mobil.. Usch!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!