Den "perfekta" kroppen (tränings- & kostråd)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
jo det stämmer väl ganska mycket det som du säger men det funkar inte att ha det såhär så nåt måste jag göra och jag menar ju inte att jag ska bli ett freak, utan gå ner lite i vikt och så träna så att jag får bättre hållning och tightare kropp.
så en fråga då till dig och andra killar här som läser det. när jag skriver perfekta så kan det jämföras med slitzbrudar tex. tycker du/ni att de är för smala? det tycker inte jag, de har ju ändå bröst och rumpa, inte några plankor.

Silikon. :tummenupp

Oftast lite i tunnaste laget, revben och tarmar är inte snygga.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
när jag skriver perfekta så kan det jämföras med slitzbrudar tex. tycker du/ni att de är för smala? det tycker inte jag, de har ju ändå bröst och rumpa, inte några plankor.

Vissa av dem tycker jag kan vara för smala faktiskt. Det är det där undernärda utseendet vissa gillar som jag har så svårt för helt enkelt.

Visst har de stora lökar, men hur många är det inte som har fixat sina :tuttar då? Helt ärligt så föredrar jag naturliga tuttar. Formen är viktigare än storleken i mitt tycke.

Hur många tjejer/kvinnor är det som verkligen ser ut så och har den "perfekta" kroppen då tror du?

Förövrigt så är tjejer som ser ut så inte kända för att vara så smarta direkt... Det om något är sjukt avtändande. Nästan så man känner bubbelgumslukten genom tidningarna ibland :gnissla

Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Lägg upp lite bilder på dig i underkläder så kan vi bättre bedöma vilka muskelgrupper som behöver tränas på gymmet. ;)
Omgående !!!

bladepete

Work hard and plays even harder!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Honda fireblade -00 (såld)
Förutom den vanliga visan med promenader, kost å sånt så har du för rumpan grymma övningar i knäböj och utfall.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Bara begreppet "slitzbrud" får det att krypa i mig. Blonderat med klorin, svanktatuering och vik-mobil.. Usch!

:rofl

Kul att vi har samma fördomar. :hihi

så en fråga då till dig och andra killar här som läser det. när jag skriver perfekta så kan det jämföras med slitzbrudar tex. tycker du/ni att de är för smala? det tycker inte jag, de har ju ändå bröst och rumpa, inte några plankor.

Sist jag såg dig var du ju riktigt snygg - på Filmstaden, remember?

Om jag kollar i Slitz så ser man brudar som man kanske skulle kunna tänka sig ett one-night-stand med men att behöva titta på det där dagarna i ända skulle man ju dö av. Det ska vara symmetri mellan kurvorna på bredd och djup.

Med risk för att bli bannad för stötande material så säger jag att nedanstående bild är ju inte vacker, det enda jag tänker på är att den tjejen inte kan må bra.

silicone__silikon___209137g.jpg

Därmed inte sagt att det inte är bra att träna - för det är det. Jag skulle rekommendera Spinning, ett eller två pass i veckan. Ät mer grönsaker, byt osten på mackan mot skinka, ät inte pasta när du inte tränar, ät bara lagad mat, inga färdigrätter och sluta upp med läsk!

Lycka till :tummenupp

Dominator-Rocks

Guest
Jag köpte en såndär crosstrainer....

Köpte den på Team Sportia för 4k väl investerade pengar :fakta Jobbigt så inn8helvete och det känns som många muskelgrupper får sig en genomkörare!

Svinbra ju! Den förbränner nästan all öl och chips som jag vräker i mig!

Crosstrainer FTW !

[YOUTUBE-ID]A6UJh352NpA[/YOUTUBE-ID]

Edit: Annars så finns det ju en hel del riktigt bra mirakel grejer hos TV-shop :D

Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Du kan ju kombinera olika sorters träning!
Du behöver ju även vila mellan passen så du inte tränar ihjäl dig:D .
Jag skulle rekommendera att du lägger in 2 pass i veckan på styrka. Antingen bodypump eller så går du på gymmet och kör själv. Kör alla muskelgrupper en gång i veckan delat på två pass.
Sen kan man ju simma en dag i veckan.
Långpromenad 2 gånger i veckan, direkt på morgonen innan frukost. Ca en timmes rask promenad. Då kan du ta ett stort glas vatten innan du går men ingen frukost. Den äter du efteråt.
På helgen vilar du upp kroppen för att köra hårt igen veckan efter!!!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hon skulle ju vara rätt het ifall hon gick ner 7-8kg och fixade lite större rattar. Man vill ju känna att man får något i händerna liksom :tummenupp

Hon måste ju håll in magen, såg ju helknas ut. Annars såg det ju fint ut:)

Jag och tjejen har börjat gå ut och köra lite lugnare intervallträning innan frukost, tydligen ska det vara väldigt bra att göra det innan frukosten.

Varvar att gå och springa. Man ska hålla på i minst 40 min för att få igång fettförbräningen har några viskat i mitt öra.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Vissa av dem tycker jag kan vara för smala faktiskt. Det är det där undernärda utseendet vissa gillar som jag har så svårt för helt enkelt.

Visst har de stora lökar, men hur många är det inte som har fixat sina :tuttar då? Helt ärligt så föredrar jag naturliga tuttar. Formen är viktigare än storleken i mitt tycke.

:fakta

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Intressantare är väl egentligen hur man ser till att ens barn blir riktigt fräscha...

Om man får en dotter tex, bör man då fetgöda henne så att kannorna sväller upp rejält för att sedan svälta henne till getingmidja i gymnasiet? Vad rekommenderar ni andra för att få timglasformade barn?

Tro mig, det vill man inte, man önskar sig en plattbröstad lätt skelögd dotter med dålig hy och tandställning till 20års åldern...

Då vet man IAF att när hon kommer hemdragandes med en kille är det för att han tycker att hon är trevlig och intressant, inte för att hon har stora lökar och att det skullle vara en merit bland grabbarna på skolan att ha borrat henne...

Sen är det ju så att tuttar är den första fettreserven som rycker om du försöker göda upp/banta ner din dotter, så det slutar med taxöron ner till knäna...

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Tränade som en bäng förr i tiden och var i bra trim. Nu håller jag på med en revival efter en näve år. Först och främst ska träningen vara rolig och stimulerande, det är inte de där svinhårda glesa passen du blir i form av, utan de täta, lite lättare. Kontinuitet är grejen. Min medicin skulle vara viktträning 2-3ggr/vecka och 1 timmes promenad 1 gång/vecka. Varför? Jo därför den mesta förbränningen sker inte under själva träningen utan i vilofasen. Efter viktträning kan musklerna fortsätta att bränna i upp till 48 timmar. Ju mer muskler du lägger på dig, desto större förbränning. Raska promenader är ganska bra de också. Förbränning sker hela tiden, men efter ca 20 minuter är den optimal. När det gäller kosten visste du hur du skulle äta? Då vet du också att du inte tjänar ett skit på att svälta dig, utan istället äter du rätt flera gånger om dagen. Annars riskerar du träna ner musklerna med kass förbränning som följd. Röven och låren blir fina och fasta med tex marklyft och benpress. Men vad du än gör, hasta inte på, utan ta dig tid att lära dig övningarna riktigt och träna lätt i början, sedan koncentrerat och diciplinerat annars kan det bli en kort karriär. :gnissla

EDIT: Be någon kunnig att sätta ihop ett träningsschema och lär dig övningarna perfekt med lätta vikter först, ca 3 övningar per muskelgrupp Byt schema mellan varven, träningen ska attackera musklerna olika hela tiden.
Träna effektivt (inga långa pauser och inget skitsnack) i 45-60 minuter (exklusive uppvärmning), helst inte längre eftersom den tiden är optimal och det blir mentalt mycket enklare med fast tidsåtgång om du ska motivera dig flera ggr/vecka. Och viktigast av allt, inga ursäkter (nästan) är goda nog att missa ett träningspass. Du kanske inte förlorar så mycket fysiskt, men mentalt underminerar du disciplinen om du kuggar träningar utan riktiga skäl.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
jo klart vissa saker som de redigerar men ändå, de är perfekta jämfört med hur jag ser ut.
jag vill göra nåt eftersom jag inte mår bra med min kropp som det är nu.

Jag vill inte på något sätt påstå mig sitta på all sanning, även om jag själv gärna tror det :rolleyes:

Det man behöver är inte träning i den bemärkelse att totalförändra på en månad... Man mår bra av att röra på sig, inget snack om saken. Men sådana här "behov" ter sig allt som oftast som en form av mani, som man sedermera inte kan kontrollera. Man kontrolleras av sina, låt mig säga, vaneföreställningar.
Många som "inte mår bra med sin kropp", är ofast de som behöver få den tanken minst...
Det du bör göra är att tala med en kunnig inom området anatomi, kostlära och liknande. Inte på något gym, utan med medicinsk koppling. Där kan man få råd och hjälp, om vad man ska göra och hur, för att inte skada sin kropp i samband med förändring. Kanske är problemet på pyskologisk istället för fysiologisk grund.

Obalans i kroppen psykiskt kan påverka hormonnivåer, som sedermera kan trigga ex. viktökning. Detta bör man nog se över innan man kastar sig in i ett nytt kostbeteende och träningstempo. Om bensinen är slut hjälper det inte att putta igång hojen..

/J

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
... Först och främst ska träningen vara rolig och stimulerande, det är inte de där svinhårda glesa passen du blir i form av, utan de täta, lite lättare. Kontinuitet är grejen. ...

Se där! Ett alldeles lysande svar på frågan kom fram. Syns även i hojvalet. :tummenupp

MEN

Speedgirl, allvarlig talat så blir jag lite rädd av dina "funderingar". Att du dessutom pratar om den "perfekta" kroppen och sedan refererar till Slitz gör det hela inte bättre. Nu är jag en j-vla amatörpsykolog men det är inte svårt att se att sådant snabbt _kan_ spåra ut. Det ligger kanske annat bakom dessa tankar? Självinsikt är det svåraste som finns. Kan du så hitta gärna en nära vän och använd som bollplank.

Ta inte illa upp och märk väl att jag markerat kan.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Tjejerna i dessa tidningar är inte så fina o fasta i kroppen som man tror. Vart helt paff de gångerna jag satt i Bingos studio, hängde där ganska ofta när jag inte hade några kunder då han hyrde lokal på den salong jag jobbade på tidigare. När snubben som jobbade för han photoshopade brudarna så de såg as kurviga ut så blev man helt paff, inte för att jag inte trodde att det förekom utan detta var extremt. Så kolla fan inte på dem, för de visar en sjuk bild av brudar.

Hittade en rolig länk förut som jag kan dela med mig :)
[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?feature=related&v=x-T8Y0AIj9k[/YOUTUBE-ID]
http://www.youtube.com/watch?feature=related&v=x-T8Y0AIj9k

Tycker ofta jag ser tjejer som rider ha en riktig fin och välformad stjärt. Så du kanske ska börja rida. Annars är knäböj, utfall och marklyft en bra träningsform för att forma arslet och massa annat.

Käka fasta måltider där du drar ner på lite kolhydrater och ökar det andra. Svält dig inte för går kroppen in på svällt och sedan vräker du i dig en massa kalorier så försöker kroppen gradera sig till "nästa" svält och lagrar mer fett.
Det enda man kan hjälpa en med är att göra av med mer kalorier än man stoppar i sig och samtidigt tränar sunt så kommer du se resultat. Finns inga mirakel metoder eller kost som gör en super snygg. Och nåt super viktigt är att undvika att stoppa i dig en massa kalorier innan läggdags, helst 2-3timmar innan du lägger dig. därför är dagens måltider bra om de är fastatider så du inte råkar käka middag för sent.
Håller du dig till detta med sund träning kommer du ha en snygg kropp långt tid framöver och det uppskattas av många killar.
Det syns senare när man åldras om man misshandlat kroppen med tok träning, svält, tok äta vissa perioder.

Sett dig i några filmer och på kort, du är både vacker och söt, charmig dialekt och passar i dina hårfärger, brösten var inte för små och kurvorna synliga, du är säkert jätte trevlig också, så tänk så mycket på kroppen för en kille skulle hellre se livet med dig än med nån plastdocka som är enbart "snygg"

Och nej jag försöker inte ragga på speedgirl, vet att hon är upptagen och jag har inte svårt för att träffa tjejer. Utan tycker det är bra att tala om för en person såna saker ibland, ibland är det inte så illa som de själva tror.

Last edited:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Se där! Ett alldeles lysande svar på frågan kom fram. Syns även i hojvalet.
Ha ha, tackar som bugar. En högst trevlig knarr tycks vi ha funnit, till humana premier. :tummenupp

Hörru Speedgirl. Jag är ingen psykolog och jag har heller inte analyserat dina inlägg närmre, men skulle det vara så att det är din självbild som knasar så ska du nog lägga träningen på is lite, för den kommer aldrig att hjälpa om du inte känner dig stabil i dig själv. Det är ju dessutom så att man aldrig kan piska fram resultat i rödrappet. Det är ingen slump att de som efter varje träningspass står framför spegeln och flexar och försöker hitta spår av träningen ofta tröttnar efter kort tid. De som tränar för välbefinnandet som träningen ger utan att kolla midjemåttet hela tiden fortsätter i regel livet ut mer eller mindre med fysisk aktivitet. Jag känner ju inte dig, så det känns lite poröst att sitta här och ge råd till höger och vänster. Men en fånig plasttjej á la Kalifornisk porrfilm eller såna liknande fadäsbrudar är ju ingenting att sträva efter att likna. En massa revben i sängen leder tex ofelbart till att jag glömmer sexakten, slungar min lekamen mot byrån, snappar åt mig mina pinnar och spelar xylofon på tjejens revben istället. Musikaliska blir dom, dom små liven, men knappast sexuellt tillfredställda :D

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Två bra ställen att börja leta info på är
http://forum.body.se/index.php
http://www.kolozzeum.com/forum/index.php

//H, som ligger i inför beach08 (med reservation för säsongen 09 istället:gråta )

ÄH den enda (nästan) som skriver något vettigt är king Grub....

Mycket bättre skit:
Artiklarna är riktigt bra!
T-Nation
MWA

Bli inte rädda av freakintrycket, mycket läsvärt!:tummenupp

"Sure all the pros are roided out to their mutant gills. That doesn't mean we can't still learn some incredibly valuable training tips by observing how the big bastards train."

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Mona Johansson, kom 2a i Wold Fitness, o bor här i Varberg. Då jag diskuterat kost med henne så brukar en klasskier dyka upp. "Om jag ska ge mina kunder ett enda råd så blir det : sluta äta bröd." Om man går in på det så visst, kolla hur mkt snabb energi det är, oavsett om det är fullkorn eller vitt.

Över lag då människor vill "Komma i bättre form." är det i 9 fall av 10 att de vill gå ner i vikt. Jag har själv droppat ner 15 pannor sedan i mitten av december, så fått för mig att jag har lite hum om vad det handlar om. O japp, 95% är kost, 5% träning.

Par snabba

Små måltider, 5 ggr per dag. O då menar jag små, men du vill hålla igång förbränningen hela tiden. Går du in o svälter dig så börjar kroppen bara tugga muskler o energinivåernna leker berg o dal bana. Inte kul, inte bra.

Du blir vad du äter.
Visst, skräp e gott, men det är inte hållbart långsiktigt.

Skippa läsk, innehåller löjligt mycket socker.

Dra ner på kolisar, pasta, ris, potatis, bröd (om du fortfarande ska ha med det alls i dieten). Kolisar kan vara vettigt i samband med träning för o höja energinivån o intensiteten. Men då måste du jobba så du förbränner det också.

Behöver jag nämna godis o chips, o vad du bör göra med dessa ?

Lycka till

Henken

Guest
Jag håller med amatörpsykologerna. Kroppens utseende gör inte att man mår bättre psykiskt. Slitztjejjer kanske blir bra på bild men får 1-3tusen för det & en massa redigering. De kan vara rätt jävla fula live och den typen av tjejjer får mig att rysa inombords. Gärna snygga tjejjer men lite utbyte bör man ju ha på andra plan också.

Aj, jag stack mig på insiktsnålen, nu har jag blivit smittad med mogenhet...:mad:

Varför blir all min text understruken med nåt rött? Fan så irriterande!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...