Den "perfekta" kroppen (tränings- & kostråd)

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
hilton får ligga för att hon är rik, blåst och ligger med allt.

har inte hört talas om någon som allvarligt tycker att hon är snygg.

Nä, det ska vara lagom.

Ett sunt humör och positiv inställning om sig själv är det som gäller.

Mår man bra och trivs så syns det på utsidan och sånt är väldigt attraktivt.

ett par tips bara som antagligen skrivits redan:

Ät BRA mat, husmanskost, ingen gi-svältkost.
sen kvittar det om du tar en pizza eller chokladkaka nån gång ibland.

Aktivera dig!, kvittar nästan vad du gör, cyklar, dansar osv, bara du ser till att vara genomarbetad i kroppen när du går och lägger dig.

Stadiga rutiner på mat-tider och även toalettgång är viktigt för välmående (det sista tänker de flesta inte så mycket på, tyvärr)
Drick mycket vatten, 1liter till vardags minst + 1 liter när det tränas.

olika typer av kampsporter är väldigt givande när det gäller att jobba sig trött. fäktning ger extrem ben och stuss-motion bl a, lite otippat kanske.

och, nej jag tycker inte att omslagsflickor är nåt att ha, en välmående tjej är bättre :)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Här är hon, idealet.
allisonstokke.jpg

Perfekt. Helt. Perfekt.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
jag måste säga att jag är förvånad över alla svar från killars sida där ni skriver att ni vill ha en som är normalbyggd och inte ser ut som typ barbie. jag gissar väl på att det handlar om förutfattade meningar från min sida, men jag vet ju även att killar som gillar benrangel finns.

Helt ärligt; killar som anser att utviksutseende är att föredra på sina barns framtida mor, är nog ungefär lika brighta som pappret bilden är tryckt på..
Har killen problem med att tjejen ser normalbyggd ut, är det oftare killen det är nåt galet med.. Det säger mer om honom än om henne så att säga.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Ok, om vi nu tar speedgirl som exempel. Hon ser redan bra ut (av bilderna att döma iaf, har inte träffat henne irl). Att då hålla på och fjolla och ojja sig över att man inte ser bra ut och måste förändra sin kropp så man ser ut som en slitzbrud är ju för fan inte sant när man tänker efter. Säkert mer än en tjej som skulle vilja ha samma förutsättningar/se lika bra ut :fakta

Ser bra ut och lär knappast ha problem att träffa någon vettig kille (har väl snubbe redan vad jag förstått?). Till råga på allt har hon råd att äga en fin och schysst hoj. Jag menar, nämn en sak som man rimligtvis kan vara missnöjd med i ett sådant läge?

@speedgirl, tycker bara att du borde vara nöjd och glad över det du redan har. Se inte "fel och brister" i första rummet, se dem goda sidorna istället. Ät lite sundare och motionera lite bara så ska du se att du mår bättre. Det som är innanför pannbenet är trots det som är viktigast när allt kommer omkring.

Eftersom detta är sh.com så är jag nog tvungen att informera om att mitt inlägg inte är någon form av raggningsförsök. Ska faktiskt själv på tredje dejten ikväll, med en tjej som inte ser ut som en slitzbrud :tuttar :)

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Hon måste ju håll in magen, såg ju helknas ut. Annars såg det ju fint ut:)

Jag och tjejen har börjat gå ut och köra lite lugnare intervallträning innan frukost, tydligen ska det vara väldigt bra att göra det innan frukosten.

Varvar att gå och springa. Man ska hålla på i minst 40 min för att få igång fettförbräningen har några viskat i mitt öra.

Enligt vad jag har läst så utgår kroppen (vid måttlig aerobisk ansträngning) ifrån en fördelning på ca 47% från fett och 53% från kolhydrater för att efter en längre period övergå till maximalt 53% från fett och 47% från kolhydrater. Detta under förutsättning att du inte totalt tömt kroppens glykogendepåer. Ganska försumbar skillnad med andra ord.

Fett förbränner man alltid. En viss mängd träning innebär en viss mängd förbrända kilokalorier. Färre kilokalorier in än ut innebär att man går ner i vikt. Det är inte krångligare än så.

Visst är det så att om man tränar före frukost så har man lite extra dåligt i glukogendepåerna och då ökar sannolikheten för att balansen ska väga över till fördel för fettförbränning eller proteinförbränning. Dock är det så att detta belastar njurar och lever ganska hårt. Dessutom är det ju kanske inte proteiner (läs dina muskler) som du vill förbränna och bryta ner kanske.

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Ok, om vi nu tar speedgirl som exempel. Hon ser redan bra ut (av bilderna att döma iaf, har inte träffat henne irl). Att då hålla på och fjolla och ojja sig över att man inte ser bra ut och måste förändra sin kropp så man ser ut som en slitzbrud är ju för fan inte sant när man tänker efter. Säkert mer än en tjej som skulle vilja ha samma förutsättningar/se lika bra ut :fakta

Ser bra ut och lär knappast ha problem att träffa någon vettig kille (har väl snubbe redan vad jag förstått?). Till råga på allt har hon råd att äga en fin och schysst hoj. Jag menar, nämn en sak som man rimligtvis kan vara missnöjd med i ett sådant läge?

@speedgirl, tycker bara att du borde vara nöjd och glad över det du redan har. Se inte "fel och brister" i första rummet, se dem goda sidorna istället. Ät lite sundare och motionera lite bara så ska du se att du mår bättre. Det som är innanför pannbenet är trots det som är viktigast när allt kommer omkring.

Eftersom detta är sh.com så är jag nog tvungen att informera om att mitt inlägg inte är någon form av raggningsförsök. Ska faktiskt själv på tredje dejten ikväll, med en tjej som inte ser ut som en slitzbrud :tuttar :)

jag uppskattar ditt inlägg! är medveten om att jag inte alltid har en till synes sund inställning till mig själv men nu ska jag ta tag i det och bli sundare på både en fysisk och psyisk nivå, inte för att jag är ett psykfall men jag tänker alldeles för negativt om mig själv rent kroppsligt.
lycka till ikväll :)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det är väl bara svälta dig och fixa implantat i arslet och spenarna så ser du ut som en slitzbrud. Glöm inte att anställa någon som airbrushar alla bilder till familjealbumet bara.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Kan ge dig mitt upplägg som jag hade för 4 - 5 år sedan innan ungarna kom. Efter det så svällde jag :D

1 glas vatten, sen en timmes jävulsk rask promenad före frukost.

Frukost: ca: 2 nävar Kellogs All Branflakes, Minimjölk till detta.

Mellanmål: Lätt Kesella naturell. Om du vill kan du blanda i lite Fun Light saft av någon smak för att få det smaka. "Vilda Bär smaken" rekomenderar jag. Kesella= Protein rikt nå jävulskt

Lunch: Lite under 1dl fullkorns ris, stycka en kycklingfile i bitar, stek den, krydda med något starkt.

Mellanmål: Frukter eller en Wasa Sport med Keso på.

Middag: Kött, med LITE såser och Lite GI produkter.

Kvällsmål: Protein drink.

Mellan mål, kvälls mål kan du blanda i vilken ordning du vill.

Annars en allmän sak är att du ska äta dig strax under mättnads känsla och undvika söt saker, på det klarar du dig långt

Lycka till

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Visst är det så att om man tränar före frukost så har man lite extra dåligt i glukogendepåerna och då ökar sannolikheten för att balansen ska väga över till fördel för fettförbränning eller proteinförbränning. Dock är det så att detta belastar njurar och lever ganska hårt. Dessutom är det ju kanske inte proteiner (läs dina muskler) som du villförbränna och bryta ner kanske.
Mja, blodsockret är lågt därav större fettförbränning. Glykogendepåerna ska inte vara tomma så länge man ägnar sig åt normalt ätande, snarare så att dom är som störst efter nattens vila.
Men det är absolut inga problem att träna innan frukost, om man nu vill det. Så länge man inte har byggt på sig stora mängder muskler så behöver man inte vara orolig för att förlora muskler. Kroppen behöver muskler för att fungera och det är det sista den väljer att bryta ned. Att det skulle vara dåligt för njurarna och levern har jag aldrig hört talas om? Levern får ju alltid jobba en del under träning.

Men du har rätt i att det spelar ingen roll för fettnedgången om man utför sin träningen innan frukost eller på eftermiddagen.

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
Frågan är väl mer om du vill bli mer fit for fight!:yoparty

För mig funkar det att köra kampsport, löpning + ren styrke lyfts träning eller Cross Training som har blivit populärt nu Funkar fint!

Eller så börjar du fightas typ all typ av fighting är ju bra för kroppen :yoparty

Det där med att äta är så olika på oss människor vi är juh olika byggda och reagerar olika på kosten. Jag tycker man ska mer eller mindre undvika sockret sen käka husmanskost undvika smör när man steker..sen äta på regel bundna tider är viktigt!.. mycket frukt och grönsaker

Har funkat för mig de senaste 10 åren och jag har håller min match vikt fortfarande :)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
även om hon är skabbig??

Beror på hur skabbig du är? :brynad Men jag är inte känd för att vara kräsen..

[serious]Även om det är "kul" med en finare kropp så finns det fler fördelar. Det är så grymt kul att träna när man väl fått in rutinen på det och kör regelbundet, att man sen känner sig dubblet så frisk & kry är bara en bonus![/serious]

PS. Skulle eg. ha tagit slicka smiley'n men vill inte visa mig för framfusig. :borra?

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
bästa som finns är Periodisk Fasta ... !!!!!!!!!!

www.sethronland.nu

min mentor ... gått ner 15 kilo sen i november, men blivit grymt mycket starkare !!

fyllde ett strl 58 ställ innan , nu får jag köpa ett 56 :)

har inga blodsockerfall längre, alltid pigg , käkar frukost mellan 12-15
på dagen beroende på om jag jobbar eller är ledig , har hållt fasta som
längst i 18 timmar men mådde kanon då :)

Last edited:

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
R1 Uffe skrev:
Kan ge dig mitt upplägg som jag hade för 4 - 5 år sedan....text....

R1 Uffe: Låter ju nästan som ett upplägg för def efter vad jag har förstått. Hur länge bör man köra på detta och hur hårt bör man köra styrketräning under denna period???

/paco

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...