Chris Ash
Kapten Gars
Med invasionsförsvar möjligen, men inte längre.
På vilket sätt skulle det vara skillnad?
Med invasionsförsvar möjligen, men inte längre.
Vi har ju i princip inget försvar längre och inte heller är vi med i Nato eller liknande så vi lever väl bara på hoppet att ingen vill ha vårt land.
På vilket sätt skulle det vara skillnad?
En betongbunker kan stå och mögla jäkligt länge innan den blir oanvändbar.
I händelse av krig så oroar sig den svenske soldaten för fuktskador och mögel i bunkern.....så fylls bergrummet med vatten eller så blir det extremt fuktskadat.
Jag har iofs en lösning på hela det här problemet.
KTH har väl fortfarande kvar reaktorhallen under skolan. Bara rusta upp den å de andra.Ett aber: Våra kärnkraftverks avfall går ej att använda till kärnvapen, det är en av anledningarna till att man valt den konstruktionen. Däremot gamla forskningsreaktorn Ågesta och det avbrutna bygget i Marviken, båda tungvattenreaktorer skulle tillverka vapenplutonium.
Inte längre så mycket verkstad i Sthlm heller kan jag försäkra. 90% jobbar med köp&sälj, personlig utveckling eller klipper håret på varandra.
Då måste det vara en bra gammal anläggning i så fall. De flesta kräver avfuktare som går 24/7. Stängs de av så fylls bergrummet med vatten eller så blir det extremt fuktskadat.
Pratar vi om en bunker ovan mark så överlever de ganska länge.
Vi skeppade vårat sista plutonium till USA 2012.Mig veterligen lade vi ned våra kärnvapenambitioner på 60-talet.
Det är lite kul att vi står med på listan över suspected to have nuclear weapons. Mig veterligen lade vi ned våra kärnvapenambitioner på 60-talet.
Hur långt tid kan det tänkas ta att pumpa bort det vattnet då? I relation till soldaternas inställelsetid borde väl pumptiden vara närmast försumbar?
Om jag ställer upp i valet 2014 och öppet förespråkar kärnvapen, får jag din röst?men mitt politikerförakt bara växer.
... sockra dealen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |