Den stora Falkenbergstråden

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Detta har både Jorpes & Crazy Mike fått lära sig den hårda vägen av proffessor Mozz :mattias

Om den man kör om kör för sakta är det lätt att det blir lite "kontakt" :arsele

ps. Ibland skäms man som förare att andra förare klagar så mycket på funkisar. Ni är suveräna (funkisarna alltså)! Givetvis vill vi se Humlan ljudmäta nästa år också. Det är ju helt suveränt att han gör det innan tävling så man inte blir diskad :pannkyss ds

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

ps. Ibland skäms man som förare att andra förare klagar så mycket på funkisar. Ni är suveräna (funkisarna alltså)! Givetvis vill vi se Humlan ljudmäta nästa år också. Det är ju helt suveränt att han gör det innan tävling så man inte blir diskad :pannkyss ds
Du är en fin kille :pannkyss

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nu är jag ute på lite hal is, för här har jag mindre bra koll.
Men i det här fallet på falken, är det inte karlskoga motorstadion som står som arrangör för SO?
Det är väl dom som tar in alla anmälningsavgifter och sen hyr den aktuella banan?
Så det är väl dom som tjänar pengarna.
Falken får väl bara sin banhyra.

FMK och Mike Luff har nån form av delat arrangemang, de närmre detaljerna är det bara de inblandade som vet. I dealen är det dock falkenberg som ordnar funkisar på de flesta posteringar och funktioner.

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Det är nog så enkelt att man ber att få uppgifterna från klubben man är medlem i om man vill veta.Det är ju inte så att dom har redovisningsplikt här på SH :)

Jag är med i LMS, där kostade det 500 kr att vara med och köra en deltävling i SM och där har jag rätt bra koll på ekonomin. Det är när jag betalar över 2000 kr till nån annan klubb och det sen tjatas om att det är problem med att få ihop ekonomin som jag blir fundersam.

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09

Om alla vore nöjda med hur allt är, och inte strävade efter förbättring. Skulle vi fortfarande bo i grottor, klä oss i djurhudar och släpa hem tjejerna i håret och sätta på dom så det blev ungar. (vilket kanske inte vore så dumt i alla fall) :D

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
Jag är med i LMS, där kostade det 500 kr att vara med och köra en deltävling i SM och där har jag rätt bra koll på ekonomin. Det är när jag betalar över 2000 kr till nån annan klubb och det sen tjatas om att det är problem med att få ihop ekonomin som jag blir fundersam.
LMS äger sin bana och har således ingen banhyra att betala till skillnad mot tex Hyllinge som får betala till MRK för el ,softfence och bananhyran. Sedan tillkommer kostnader för mat=frukost lunch för alla funkisar,brand.räddning,,depåpersonal c:a 100pers/dag.

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Eftersom du kör Rookie så kör du inte deltävling i SM, du syftar kanske på B-racet som LMS anordnade.

Rookies kör inga SM, här kan man se vilka klasser som kör SM http://www.roadracing.se/ Rookie är endast supportklasser till SM.

Inte ens Superbike Challange är en SM klass.

LMS hyr inte banan av något banbolag och kan därmed hålla låga startavgifter.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
LMS hyr inte banan av något banbolag och kan därmed hålla låga startavgifter.

Tänk efter lite nu, tror du verkligen att banan är gratis att använda för att LMS äger den? Oavsett om det är inom klubben eller till tredje part banhyran går (ja, LMS RR betalar banhyra till LMS huvudklubb) så har ägaren av banan utgifter såsom underhåll av banan. Det är t ex dit eventuellt överskott går som flera här undrar över varför det inte går tillbaka till dem. Det gör det, t ex i form av ny asfalt.

Det är en myt att LMS inte har någon kostnad för banan.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tänk efter lite nu, tror du verkligen att banan är gratis att använda för att LMS äger den? Oavsett om det är inom klubben eller till tredje part banhyran går (ja, LMS RR betalar banhyra till LMS huvudklubb) så har ägaren av banan utgifter såsom underhåll av banan. Det är t ex dit eventuellt överskott går som flera här undrar över varför det inte går tillbaka till dem. Det gör det, t ex i form av ny asfalt.

Det är en myt att LMS inte har någon kostnad för banan.
Jag har inte sagt att LMS inte har några utgifter, klart som korvspad att det kostar att underhålla banan osv, men hur man än vrider och vänder på det så är Sviestad billigare än Knudan.

På Knudan finns ingen fast el t.e.x, det kostar multum att hyra in dieselaggregaten.

I mina ögon så finns det ingen klubb som tar ut överpriser på startavg. det är snarare baserat på faktiska kostnader som klubbarna har.

Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000

Det tjatas inte om att det är svårt att få ekonomin att gå ihop, det tjatas om att det är så enkelt och billigt att arrangera SM att man kan avlöna funkisarna.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Det tjatas inte om att det är svårt att få ekonomin att gå ihop, det tjatas om att det är så enkelt och billigt att arrangera SM att man kan avlöna funkisarna.
Kanske dags att lista upp vad som skiljer en vanlig bandag gentemot en SM/SO tävling beträffande resursbehov och kostnader för detta.

Eller så ska man bara inse att racing kostar pengar att bedriva samt uppmuntra dom få eldsjälar som vill att sporten skall överleva.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...