sandstream
Guest
Så en person som inte är medlem i HMS kan inte beställa deras bokslut?Uppgifterna är offentliga handlingar för medlemmarna.
Så en person som inte är medlem i HMS kan inte beställa deras bokslut?Uppgifterna är offentliga handlingar för medlemmarna.
Tja det vet jag inte, prova så får du reda på om det går.Så en person som inte är medlem i HMS kan inte beställa deras bokslut?
Angående blåflagg; Vad säger regelboken om det?
Blåflagga, hållen stilla Omkörning. Blåflagga informerar föraren
att han snart kommer att passeras av en
eller flera snabbare ekipage.
Det betyder inte att den som blir omkörd ska parkera vid kanten och vänta. De förare som får blåflagg ska hålla sitt spår och inte hitta på nåt oväntat. Dom förarna kan ju också ha en fight om placeringar, eller hur? Är det inte upp till den som kör om att göra det på ett bra sätt?
Ska kolla med ARC om man kan få se siffrorna för förra året, mest för att det vore intressant att se vilka utgifter en arrangör har vid ett race.Tja det vet jag inte, prova så får du reda på om det går.
Det funkar bra att hålla sitt spår på alla banor jag har kört utom just på Falken där man trots att man är långsammare ändå är i vägen på nästan hela baksidan. Förstår om förare som ska varva blir irriterade.Men många verkar ha den uppfattningen att dom som blir varvade ska hålla undan för dom snabba. (vilket kan vara väldigt svårt eftersom vi långsamma kör "max" av VÅR förmåga. Ska vi dessutom kolla bakåt då o då kommer det nog bli himla vingligt och kanske ännu svårare att komma förbi när spåret blir "otydligt")
Ja du. Minnet är bra men kort.
Det vi har förstört den här tråden med är väl ljudmätningen.
Sen fanns det ju en del att önska om flaggningen.
Annars har ju tävlingen överlag varit riktigt bra enligt min mening.
Men jag har full förståelse för dom som drabbats hårdare än mig.
Jag fick ju bara gulflagg bakom en varvning, och sen kom ingen grönflagg.
Så jag låg bakom en flagpostering extra för att vara säker. Men det drabbade ju bara resultatet i racet.
Blir väldigt förvånad varje gång jag besöker forumet. Brukar vara ett klassiskt tjej-fenomen att klaga, gnälla och älta. Kom igen nu och va lite positiva allihop grabbar! Från åskadarplats var Falkenberg till belåtelse, Bra jobbat alla arrangörer!![]()
Det funkar bra att hålla sitt spår på alla banor jag har kört utom just på Falken där man trots att man är långsammare ändå är i vägen på nästan hela baksidan. Förstår om förare som ska varva blir irriterade.
Eller när ledaren torpederar vid varvning för att flaggvakterna inte flaggar ordentligt. (Själv blev jag avtorpederad med en veckas sjukhus och 2 månaders sängliggande med morfin, förra året, pga dåligt flaggande på just falkenberg).
Nu tycker jag att du är lite väl hård Oscar. Vi är trots allt rookisar och vi gör nybörjarmisstag. I det aktuella fallet trodde ledaren i Rookie 1000-racet att han skulle hinna förbi en varvning innan denne vek in men ledaren gjorde en missbedömning och har säkert lärt sig läxan till nästa gång. Att han inte skulle ha något på banan att göra är bara bs.Kul när man återupptar att läsa en tråd och kommer till ett av årets mest korkade uttalanden.![]()
Om man torpederar för att flaggisarna inte flaggar "ordentligt" så har man inte på banan att göra!
Nu tycker jag att du är lite väl hård Oscar. Vi är trots allt rookisar och vi gör nybörjarmisstag. I det aktuella fallet trodde ledaren i Rookie 1000-racet att han skulle hinna förbi en varvning innan denne vek in men ledaren gjorde en missbedömning och har säkert lärt sig läxan till nästa gång. Att han inte skulle ha något på banan att göra är bara bs.
Men som sagt, blåflagg betyder inte att man får fri väg.
Okej, då är jag med på vad du menar.Jag säger inte att Petter gjorde fel, jag säger att om man gör det (torpederar) för att funkisarna inte flaggar "ordentligt" så har man inte på banan att göra. Läs om läs rätt! Sen tycker jag att det är sjukt korkat att ens tro det funkar så, men det är en annan sak...
Kul när man återupptar att läsa en tråd och kommer till ett av årets mest korkade uttalanden.![]()
Om man torpederar för att flaggisarna inte flaggar "ordentligt" så har man inte på banan att göra!
........ Att han inte skulle ha något på banan att göra är bara bs.
Men som sagt, blåflagg betyder inte att man får fri väg.
Eller så är du en av sveriges mest korkade person.
Klart man inte får torpedera någon bara för att flaggorna inte funkar.
Precis som rödljus i trafiken så får man inte köra över folk bara för att dom går mot röd gubbe. Men fungerar inte signalerna så kan det lätt bli missförstånd och olyckor.
Och på frågan om vad som fungerade mindre bra på falken, så var flaggningen en tydlig sak.
Det är nog så enkelt att man ber att få uppgifterna från klubben man är medlem i om man vill veta.Det är ju inte så att dom har redovisningsplikt här på SH
Angående ekonomin tror jag inte det skulle skada med lite bättre genomlysning och öppenhet kring inkomster och utgifter. Bara själva oviljan att redovisa hur det egentligen förehåller sig gör ju att man blir lite misstänksam. Klart klubbarna måste få göra vinst på tävlingarna men det bör vara rimliga marginaler och överskott bör ju gå tillbaka till oss utövare på något vis. Nu kanske det redan är så och då räcker det ju att öppna böckerna och visa det.
Men fungerar inte signalerna så kan det lätt bli missförstånd och olyckor.
Detta har både Jorpes & Crazy Mike fått lära sig den hårda vägen av proffessor MozzDärför är det nog viktigt att den som blir omkörd ALLTID håller sin racinglinje! Då vet den som varvar att så är fallet och kan planera sin körning därefter. Och i de fall som diskuterats tidigare kanske köra om på yttern.
Och om man funderar en sväng till... Så undrar jag på vilket sätt en som kör om förändrar sin körning beroende på om det finns blåflagg eller inte? Man har ju alltid en skyldighet att inte köra på den man kör om! Eller?
Angående ekonomin tror jag inte det skulle skada med lite bättre genomlysning och öppenhet kring inkomster och utgifter. Bara själva oviljan att redovisa hur det egentligen förehåller sig gör ju att man blir lite misstänksam. Klart klubbarna måste få göra vinst på tävlingarna men det bör vara rimliga marginaler och överskott bör ju gå tillbaka till oss utövare på något vis. Nu kanske det redan är så och då räcker det ju att öppna böckerna och visa det.
Det är bara att surfa runt på klubbarnas siter och leta siffror, här är t.e.x en gammal från 2001 då det inte gick så bra, ca:30.000:- gick HMS back på SM.
http://www.hyllingems.nu/index.asp?S=1&D=248
Normalt går vi dock plus, men det är som sagt inga stora summor det handlar om, svensk RR är litet i förhållande till andra sporter.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |