Den stora tråden om saker du aldrig har vågat fråga

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tack!
Men asså, nippel är ju engelska å betyder bröstvårta. Ere helt säkert att man kan knata in nånstans å be om en wirenippel å få rätt grej? Vart köper man en nippel förresten?

Och så är jag sugen på en sån epilator som har rulle, vilken är bäst?

Efter att du köpt en wirenippel föreslår jag att du frågar efter en gummilem till din garagedörr...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Tack!
Men asså, nippel är ju engelska å betyder bröstvårta. Ere helt säkert att man kan knata in nånstans å be om en wirenippel å få rätt grej? Vart köper man en nippel förresten?

Och så är jag sugen på en sån epilator som har rulle, vilken är bäst?

Vajernippel
för bövelen!

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Vilken är den vidrigaste groggen???

är det wiskey och påskmust?? :va

Vad som helst innehållandes bäverjält råa ägg o klumpig mjölk.

Jaa men det är ju alltid lite gult ju?

Du har aldrig supit dig full på folköl va?

Om man blir förolämpad och svarar med en bättre förolämpning tillbaka, varför känner man sig oftast nöjd över det?

Varför tar en halvdan snabb kontring mycke hårdare än en klockren efter 5sek?:va

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Jaa men det är ju alltid lite gult ju?

Det ska vara helt klart om man har druckit tillräckligt, säger dom. Problemet är att gränsen mellan tillräckligt och för mkt är hårfin och kliver man över den så springer man på toa tamigfan hela tiden! :gnissla

Angående var den gula färgen i gult piss kommer från så vet jag inte! ^^

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Det ska vara helt klart om man har druckit tillräckligt, säger dom. Problemet är att gränsen mellan tillräckligt och för mkt är hårfin och kliver man över den så springer man på toa tamigfan hela tiden! :gnissla

Angående var den gula färgen i gult piss kommer från så vet jag inte! ^^

"Urinen blir gul av B-vitaminer och den ska vara ganska ljus. Om den är mörkt gul betyder det att den innehåller mycket salter och då växer det bakterier som kan leda till njursten." såg jag på annan sida.

Själv tror jag den är gul för att man skall kunna rita roliga figurer i snön....mitt favoritobjekt är Cindy Peters i profil....

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
"Urinen blir gul av B-vitaminer och den ska vara ganska ljus. Om den är mörkt gul betyder det att den innehåller mycket salter och då växer det bakterier som kan leda till njursten." såg jag på annan sida.

Själv tror jag den är gul för att man skall kunna rita roliga figurer i snön....mitt favoritobjekt är Cindy Peters i profil....

Är inte urin sterilt om man är frisk? :va

Det är ju iaf en värdig anledning till att hålla sig lite lätt uttorkad! :banana

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Med risk för att verka dum... Varför fryser inte min grogg-cola i kylen fast termometern visar -1,5 grader? Hade en Loka-flaska i samma kyl som bara blev lite grumlig och när jag tog ut den och öppnade så blev hela skiten till is. Till och med fin-whiskeyn *Jim Beam* rör sig lite slöare än normalt när den har stått i kylen, men colaburkarna vägrar frysa!
Vilket iofs är väldigt bra för jag får iskalla groggar :yoparty

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
De företag som tillverkar kattmat, hur vet dom att deras produkt är god/bra?

Låter dom 100 katter göra ett blindtest eller är det någon stackare som sitter och provsmakar kattmaten?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
De matar väl någon hungrig uteliggare? Mina katter fick tonfisk och ris imorse men jag provsmakade inte och det var nog tur det för kattjävlarna käkade inte upp maten :mad: Jag hade nog kokat riset för kort...

DS

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2008
Hoj
K1300R-10, 1/2 Sportster, 2 Kinaskrot
Med risk för att verka dum... Varför fryser inte min grogg-cola i kylen fast termometern visar -1,5 grader? Hade en Loka-flaska i samma kyl som bara blev lite grumlig och när jag tog ut den och öppnade så blev hela skiten till is. Till och med fin-whiskeyn *Jim Beam* rör sig lite slöare än normalt när den har stått i kylen, men colaburkarna vägrar frysa!

http://www.youtube.com/watch?v=-kIOXusTgoU

Mycket socker i Cola :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Supercooling:

http://en.wikipedia.org/wiki/Supercooling

i fallet med colan så innehåller den ju som nån sa massor med socker och annat förutom bara vatten.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ahh, vilken jävla Deja vú jag fick nu! Vi har diskuterat exakt samma sak här på sporthoj fast för flera år sedan, det kom jag på nu. Supercooling hette det ju, nu ringer det en klocka!
Någon som vet vilken fryspunkt Coca-cola har då? Jag har kylen ställd på 5,5 på vredet nu och den går upp till 7,5 och på max så blir det ca -9 grader *i en kyl!!!* så jag skruvar upp den 0,1 steg i taget nu för att se när skiten fryser.
Vore gott med groggar där colan är lite grumlig av is :öl

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
De företag som tillverkar kattmat, hur vet dom att deras produkt är god/bra?

Låter dom 100 katter göra ett blindtest eller är det någon stackare som sitter och provsmakar kattmaten?

Därför att "bra" inte har någon direkt koppling till "god". Så för att kalla det bra krävs inga smaktester, snarare lab-tester. Bra har med närings & vitamininnehåll samt fiberinnehåll.

Cola är gott som fan men räknas knappast som "bra".
Ångkokt broccoli och brysselkål är "bra" som fan men smakar skit....

Så jag behöver ingen provsmakarpanel för att kunna skriva "bra skit" på påsen med brysselkål.

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Om man hoppar ifrån en finlandsfärja (barbord/styrbord/för/akter), "sugs man in" och blir köttfärs av proppellrarna ? Vad har en sådan färja för djupgående? Hur djupt sitter proppellrarna?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Om man hoppar ifrån en finlandsfärja (barbord/styrbord/för/akter), "sugs man in" och blir köttfärs av proppellrarna ?

Årets bästa fråga!
Det där har jag fanimej undrat och oroat mig för sedan jag var liten spoling och såg någon bli köttfärs på film. Jag har fram till och med vuxen ålder med jämna mellanrum funderat på och lagt upp strategier för hur jag ska agera om jag faller i vattnet framför en färja.. Har lixom planerat hur jag ska toksimma nedåt för att klara mig.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Därför att "bra" inte har någon direkt koppling till "god". Så för att kalla det bra krävs inga smaktester, snarare lab-tester. Bra har med närings & vitamininnehåll samt fiberinnehåll.

Cola är gott som fan men räknas knappast som "bra".
Ångkokt broccoli och brysselkål är "bra" som fan men smakar skit....

Så jag behöver ingen provsmakarpanel för att kunna skriva "bra skit" på påsen med brysselkål.

Ja okej, du har en poäng.

Men om vi skiter i "bra" så länge och koncentrerar oss på "god". Hur vet man det?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras