Jag har aldrig ägt någon, men åkt i flera, och deras gashydrauliska fjädring är oslagbar (för normalkörning)
Citroën var aldrig rädda att vara före sin tid, inte alltid med lyckat resultat
Det jag tyckte var lite lustigt var att du gillade badrumsvågarna och sattelitklumparna, dom brukar ju inte ens inbitna märkes fanatiker gilla.
Citroën var dåtidens Tesla. Titta på instrumentbrädan i en tidig Citroën CX. Inte bara snygg formgivning utan även rationell tillverkning, fantastisk ergonomi och avslappnad körning. Man behöver aldrig släppa ratten, vilket bara i sig är fantastiskt iom att man knappt ens behöver hålla i den pga DIRAVI-styrningen... Man rattar inte utan man håller ratten mjukt mellan tumme och pekfinger, riktar in bilen mot "vanishing point" och låter den löpa - frikopplad från underlaget, utan vibrationer, utan besvärande kast eller slingringar även om underlaget är svårast tänkbara.
En upplevelse och man är ju en idiot som sålde en fin rostfri lågmilad GTi 1984... (för att inte tala om de andra bilarna...)