Nighttrain
Medlem
Renault 16 TS -1974
+ Komforten! Följsam fjädring och höga mjuka stolar gjorde att man satt som på moln.
- Rostade bort inför mina ögon.
- Törstig för sin storlek.
- Primitiv motor och växellåda.
Volvo 744 1.8i -1988
+ Var man riktigt riktigt riktigt snäll med gasen gick den snålt för att vara en Volvo.
+ Inga större problem att äga. Blev istället inlöst efter påkörning.
- Väghållning.
- Törst.
- Tråkig.
- Ful.
- Volvo.
Datsun Bluebird -1982
+ Typiskt japansk. Det mesta bara fungerar hela tiden, och när det inte fungerar är det lätt/billigt att fixa.
- Typiskt japansk. Det var bara en bil helt enkelt, den tog mej från punkt A till punkt B och inspirerade inte till något annat heller.
Volvo 745 turbo -1990
+ Lätt att lasta.
- Nästan allt. Rostade. Törstig som fan. Trött. Ingen väghållning alls. Läckte in vatten genom takluckan så innertaket började mögla. Dessutom är det en Volvo!
SAAB 9000 -1992
+ Snål för att vara en så stor bil.
- Typ allt. Jävla skitbil! Enormt mycket barnsjukdomar trots att modellen hade funnits på marknaden i 4 år. Rostade som fan, man kunde se hur bilen blev mindre från dag till dag. Strulande ABS. Generator som fungerar när den vill. "Smart" AC som aldrig fungerade. Uuuuselt billjud som inte kunde uppgraderas. Elfel hur mycket som helst, många andra saker var det också. Jävla SAAB!
Mitsubishi Lancer -1996
+ Nästan allt.
+ Snål.
+ Pålitlig.
- Rostade en del.
- Jag lyckades aldrig laga ett irriterande givarfel.
Suzuki Baleno -2000
+ Nästan allt.
+ Snål.
+ Pålitlig.
- Inget? Det var en trevlig bil, men den började bli lite sliten på slutet.
Renault Grand Scenic -2010
+ Stor. Lastar mycket.
+ Lättkörd och trivsam.
- Törstig för att ha så liten motor.
- Onödigt lågt växlad.
- Irriterande små elfel, t.ex. att temperaturinställningen kan ändras spontant.
Vill inte vara den som är den men 740 fanns aldrig med 1,8 l motor och 9000 kom -84