Denna gång slapp jag inte undan...

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3010424 Haha lätt... alla pengar dom får in från böter köper dom munkar för :yoparty :hihi

Men bara paya och få bort snut problemet så fort som möjligt, brukar ju bara klabba satan om man ska överklaga m.m.:gnissla
Den inställnignen ska jag också gå in med om jag blir dömd för något jag inte begått.

Bankrånare Bärgren låter FrEkCt:yoparty

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
500kr för fortkörning + körförbud. Tycker det låter som ett par jääävligt snälla poliser

70 på 50 väg är väl bara de 2800 med de nya bötessystemet? iofs kan de ju inte hunnit mäta din fart, men endå

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
host. när den väl går så går den. sen när dom åkte så såg jag mig runt. fanns lixom 16 olika flyktvägar som en polisbil alldrig skulle kunnat hängt på. det bästa var en cykeltunnel som låg 20 meter bort.. jaja. den det här är första gången som jag åker dit för nått som jag värkligen gjort fel. annars brukar ja kunna snacka mig ur det.

en sak till som jag regerade på var att han frågade hur stor det var. jag sa 650 å han skrev tung mc på bötern å han visste ju att jag bara var 18. får man köra vad man vill om fordonet har körförbud?
eller klantade han sig bara?

Hojen är ju trots allt en tung MC. Även om den bara är reggad på 25kw så är det fortfarande en tung MC och det är väl knappast fel att skriva tung MC då. Sen att du bara får framföra en mc som inte har mer effekt än 25kw och har rätt effekt/viktförhållande, är en annan femma.

@NiklasL, nej, vi har inte ägaransvar i Sverige.

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
3013263 Hojen är ju trots allt en tung MC. Även om den bara är reggad på 25kw så är det fortfarande en tung MC och det är väl knappast fel att skriva tung MC då. Sen att du bara får framföra en mc som inte har mer effekt än 25kw och har rätt effekt/viktförhållande, är en annan femma.

@NiklasL, nej, vi har inte ägaransvar i Sverige.
Men skriver han på boten att han har kört en Tung MC över gällande hastighet så har han isåfall automatiskt gjort sig skyldig till olovlig körning då han inte får köra MCn överhuvudtaget. På pappret så är den registrerad som mellan, och då är det en mellan. :fakta

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
3011303 Vad hände dig då? :pannkyss
står i OTtråden..

pallar inte dra allt igen. men blev stoppad av en riktigt surgubbe när jag lämnade företräda till honom i en rondell, efter 90 minuters tjaffs fick jag åka hem, med en anmärkninslista lika lång som pappret tillät, för gubben orkade inte skriva en till.
Det positiva va dock att jag tillslut slapp undan böterrna,m som enligt honom(stog även på lappen) skulle hamna på 5-6K:)
MEn nu måste jag åretställa allt till orginal, och sedan besiktiga innan den 19 nästa månad, om jag inte vill ha körförbud.
Jag får inte envända hojen undertiden, dem har min mätarställning och boten ligger "på vent" så vilken polis som än ser mig, kan stoppa mig och ge mig böterna.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
3011014 500kr för fortkörning + körförbud. Tycker det låter som ett par jääävligt snälla poliser

70 på 50 väg är väl bara de 2800 med de nya bötessystemet? iofs kan de ju inte hunnit mäta din fart, men endå
dom körde mot mig å såg antagligen att jag körde lite för fort, dom mätte inget eller sånt. jag kunde ha kört i 80 där utan att dom kunde ha plockat mig,

jag fick bara en bot å den var för att jag körde ett fordon som hade körförbud. meeen eftersom dom skrev att det var en tung mc, villket den inte är (som dom skulle ha sätt när dom kollade upp den i rigistret) så tycker jag att det borde gå att överklaga.

@hannes vad gjorde du för att få hans uppmärksamhet eftersom han plockade dig?

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
3013515 dom körde mot mig å såg antagligen att jag körde lite för fort, dom mätte inget eller sånt. jag kunde ha kört i 80 där utan att dom kunde ha plockat mig,

jag fick bara en bot å den var för att jag körde ett fordon som hade körförbud. meeen eftersom dom skrev att det var en tung mc, villket den inte är (som dom skulle ha sätt när dom kollade upp den i rigistret) så tycker jag att det borde gå att överklaga.

@hannes vad gjorde du för att få hans uppmärksamhet eftersom han plockade dig?
lämnade företräde till honom i en rondell:gnissla

han tolkade det som att jag inte ville köra, och därför var jag misstänksam..

Rondellen var av modell, liten..cirklen i mitten e kanske 7m, så vi såg varandra heeela tiden..
Så jag lämnade bara företräde efterssom han var 3m bort..

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
3013548 lämnade företräde till honom i en rondell:gnissla

han tolkade det som att jag inte ville köra, och därför var jag misstänksam..

Rondellen var av modell, liten..cirklen i mitten e kanske 7m, så vi såg varandra heeela tiden..
Så jag lämnade bara företräde efterssom han var 3m bort..
det var en MC snut alltså?
vilken jävla skit.
fan va surt att åkta runt med en "ful" hoj hela sommarn.. bättre än att inte kunna åka överhuvetaget iallfall

*aj min rygg* :(

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Men skriver han på boten att han har kört en Tung MC över gällande hastighet så har han isåfall automatiskt gjort sig skyldig till olovlig körning då han inte får köra MCn överhuvudtaget. På pappret så är den registrerad som mellan, och då är det en mellan. :fakta

Nej, det är en tung MC med begränsning, det finns inget som heter mellan MC. :fakta Och effekten borde i det här fallet inte spela någon roll.
Jag tycker att han har skrivit korrekt.

Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
3013856 Nej, det är en tung MC med begränsning, det finns inget som heter mellan MC. :fakta Och effekten borde i det här fallet inte spela någon roll.
varför skrev han tung om det inte än en tung. visst den är det i verkligheten men hur kan han veta det. När han kållade upp den så kunde han ha sett att den stod som begränsad. Han klantade sig helt enkelt när han skrev (tror jag) Säg nu att det var strypt hade han skrivit rätt då med?

Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
3013661 det var en MC snut alltså?
vilken jävla skit.
fan va surt att åkta runt med en "ful" hoj hela sommarn.. bättre än att inte kunna åka överhuvetaget iallfall

*aj min rygg* :(
japp..
som jag hade kört om 5 min tidigare, och efterssom han inte gjorde något då, utan bara stog kvar i vägrenen så trodde jag att allt va ok..men icke..

Ja, och det är inte värt 6K att köra "snyggt"..Dem pengarna behövs ganska bra till mellanhojen:hihi

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
3013977 japp..
som jag hade kört om 5 min tidigare, och efterssom han inte gjorde något då, utan bara stog kvar i vägrenen så trodde jag att allt va ok..men icke..

Ja, och det är inte värt 6K att köra "snyggt"..Dem pengarna behövs ganska bra till mellanhojen:hihi
jo självklart

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
har dom inte ändrat än så dom kan skriva böterna på hojen istället för dig som typ parkerings böter? dom pratade om att dom skulle göra så, iallafall på fartkamrer för bilar ifall dom inte hittar föraren

Krävs två mandatperioder för att ändra grundlagen så svaret är "nej" det är inte så nu.

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
3013856 Nej, det är en tung MC med begränsning, det finns inget som heter mellan MC. :fakta Och effekten borde i det här fallet inte spela någon roll.
Men vad trevligt. Du hittade inget annat du kunde leka bror duktig på och paragrafrida?

Det som står på hans registreringsbevis är det som gäller. Hur ska man annars ens kunna veta vad hans effekt är? Bara höfta till något som låter bra?

Det höftas för lite inom det svenska rättssystemet. :fakta

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...