Denna gång slapp jag inte undan...

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Men vad trevligt. Du hittade inget annat du kunde leka bror duktig på och paragrafrida?

Det som står på hans registreringsbevis är det som gäller. Hur ska man annars ens kunna veta vad hans effekt är? Bara höfta till något som låter bra?

Det höftas för lite inom det svenska rättssystemet. :fakta

Först diskuteras det om huruvida man kan slippa undan böter osv för ett litet jävla möjligt stavfel (är inte detta paragrafridning isåfall?), och sedan börjar du babbla om paragrafridning när jag säger att polisen nog har gjort rätt? :rofl :rofl

Vad fan har effekten med hans förseelser att göra? Det är väl för fan en tung hoj som kördes vid förseelsen, eller? Oavsett vad killen har för behörighet.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3014943 Först diskuteras det om huruvida man kan slippa undan böter osv för ett litet jävla möjligt stavfel (är inte detta paragrafridning isåfall?), och sedan börjar du babbla om paragrafridning när jag säger att polisen nog har gjort rätt? :rofl :rofl

Vad fan har effekten med hans förseelser att göra? Det är väl för fan en tung hoj som kördes vid förseelsen, eller? Oavsett vad killen har för behörighet.
Ja, vad trevligt att vissa ser allt i svart och vitt. Men du kanske kommer till insikt en dag, förhoppningsvis. :pannkyss

Och hur vet du att han har en tung hoj? Får man automatiskts en stämpel när det är det?

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Ja, vad trevligt att vissa ser allt i svart och vitt. Men du kanske kommer till insikt en dag, förhoppningsvis. :pannkyss

Och hur vet du att han har en tung hoj? Får man automatiskts en stämpel när det är det?

En 650 är ingen lättmc, alltså en tung hoj. Svår slutsats det där..

Lustigt svammel om svart eller vitt förresten, kan du hantera det uttrycket korrekt egentligen? :)

Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3015507 En 650 är ingen lättmc, alltså en tung hoj. Svår slutsats det där..

Lustigt svammel om svart eller vitt förresten, kan du hantera det uttrycket korrekt egentligen? :)
Nja, jag är ingen medelklasskommunist så helt kvalificerad är jag väll inte. :kiss

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
ja, men ofta man säger så? typ; "idag ska jag köpa en tung hoj med begränsning"... nä, det gör man inte.

Nej, men jag tror bestämt dom ska skriva som det heter, rent formellt, på böteslappen, inte som man säger.

om åker för fort körnng tvivlar jag på att dom skriver "brassade satan" på böteslappen t.ex.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
3016501 Nej, men jag tror bestämt dom ska skriva som det heter, rent formellt, på böteslappen, inte som man säger.

om åker för fort körnng tvivlar jag på att dom skriver "brassade satan" på böteslappen t.ex.
JAHHAAH "han brassa santa i övetr 100 knyck"
nej men seriöst på böteslappen stod det "tung mc" det är det ända som stör mig. då dom borde ha skrivit "med begränsning" men jag vet inte, har inte fått svar från dom sega jävlarna än., '

david levevin, Garphyttefesten

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Fick nyss svar från polisen. Nu ska jag tydligen betala 1500 något som det faan inte var förut. jävla idioter

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy