#Olsson#
Ny medlem
gthyni skrev:2338743det beror helt enkelt på att det bara är vi gubbar som orkar stiga
upp på söndagmornar![]()
Yep, jag var uppe 07:30 utan problem och tänkte, man kanske skulle försöka sig på att skriva någe klokt.
![HIHI :hihi :hihi](/img/smilies/hihi.gif)
gthyni skrev:2338743det beror helt enkelt på att det bara är vi gubbar som orkar stiga
upp på söndagmornar![]()
Kungen skrev:2338570efter vi kört ca 3 mil börjar mitt tålamod ta slut.
långsaaaaamt. vid vårt första stop. säger jag till killen som legat först att jag kan gott ta täten här då det är vägar som jag känner till (o det gör de flesta i gruppen).
Roger_SWE skrev:2338368Honda verkar ha lyckats bättre med två cylindrar. Min SP-2:a med lite mera luft och öppnare system = 131hk på hjulet![]()
Victor skrev:2338759Varför skulle en hoj med 100hk gå snabbare än samma hoj fast med 150hk på bakhjulet?
Om det du skriver skulle 600 gå snabbare än NSB på svenska banor men det vet vi ju alla att dom inte gör. Och dra inte upp Gerlleråsen nu i helgen, där är inte förarna på samma nivå.
elwe skrev:2338888Tänk så här Victor.
Om vi sätter dig på "min" väl avvägda 100-hästars hoj och så kommer du att kunna köra den på t ex Knutstorp på en viss tid.
Sedan sätter du dig t ex på en R1:a och kör igen.
Vilken tror du att du får bäst varvtider med?
Vi tar ett exempel till ... istället för en R1:a så får du prova en MotoGP-hoj. Den är väl avvägd och fint inställd OCH har 250 hk.
Tror du att du får bättre varvtider på denna än med 100-hästarshojen?
elwe skrev:2338888Tänk så här Victor...
...Tror du att du får bättre varvtider på denna än med 100-hästarshojen?
Victor skrev:2338925Tja, jag tror att jag får bäst tid på din fint inställda och lättade hoj med 150hk.
Kamikaze kid skrev:2338929Jag tror R1an om det är Viktors R1a för den har framdäcket bakåfram...
Då går det jättefort. (hemligt trimtips)
mjukis skrev:2337089Nej öset räcker nog till....men det känns surt och ha försäkring på en hoj med 150 hk...föressten vad i he..... kan ta 30hk??? det är ju ett 20% effektförlust.
den blir ju inte starkare i en annan bänk, visar kanske bara mer, rätt oviktigt vad bänken visar, de e bara skillnad från före och efter inställning som e intressant, alla visar ju ändå olikaFred00 skrev:2337074Bänka den i en annan bänk innan du gråter. Det kan vara stor skillnad mellan olika bänkar.
>Hanning< skrev:2339187från veven till däcke kanske?
Kamikaze kid skrev:2338929Jag tror R1an om det är Viktors R1a för den har framdäcket bakåfram...
Då går det jättefort. (hemligt trimtips)
elwe skrev:2339180Det närmar sig
Jag har aldrig sagt 150 hk, utan 100.
Varför då? Jo, 100 hk i ett rätt inställt chassi är jäkligt mycket. När man ska ha ut 50% fler hästar så blir antingen motorn mer svårkörd eller större/tyngre ...
Som någon sa tidigare "Rindar tyckte det räckte med 70 hk ..." så stämde det säkert när ha sa det, men med de däck, bromsar och fjädringskomponenter som finns idag så kan man tygla några fler.
#Olsson# skrev:2338656Den här tråden har spårat ur. Just nu spammas den av ett antal alldeles för gamla gubbstruttar som på något vis försöker tävla i allmän klokhet och med ålder som argument. Just nu känns det som att köra en hoj i bromsbänk samt försöka tolka resultatet är kriminellt.![]()
Dr.Bike skrev:2339341Nu är du lite orättvis...![]()
Victor skrev:2339277
Jag förstår fortfarande inte varför ni tror att en hoj med 100hk skulle gå snabbare än en exakt likadan med 150hk?
elwe skrev:2340286"A twist of the wrist, volume II" uttrycker det bra:
"Machine technology has moved ahead of most riders ability"
Det är lite det jag menar ...![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |