Dr.Bike
Guest
bissmark skrev:2337850Jag lyckades få 141 ur min -99:a...
Vilket trim har du?
Mer kubik? Kammar? Portat?
141 låter OTROLIGT högt, om det var "äkta" häst, på en 900.
Skulle ju motsvara 162 på veven...
Otrimmat: Omöjligt.
bissmark skrev:2337850Jag lyckades få 141 ur min -99:a...
FUBAR skrev:2337813Nog första inlägget från dig som har normalstora bokstäver![]()
Dr.Bike skrev:2337860Vilket trim har du?
Mer kubik? Kammar? Portat?
141 låter OTROLIGT högt, om det var "äkta" häst, på en 900.
Skulle ju motsvara 162 på veven...
Otrimmat: Omöjligt.
bissmark skrev:2337930Läs Valmers inlägg igen som också citerade.
Seså, hetsa inte upp dig så mycket såhär på lördagkvällen!
![]()
Dr.Bike skrev:2337935Jag är verkligen inte upphetsad! Men det vore otroligt spännande OM detta hade varit sant, samt VAD som var gjort.
det var LITE svårt att se ironin i ditt inlägg...
Mina stora bokstäver (tvärtemot internetstandard) betyder INTE att jag skriker... Det är bara ord jag TRYCKER på!Klart som korvspad.
Det får s.a.s in mer talspråk i en annars rätt torr text.
bissmark skrev:2337943Sorry om du massuppfittade mig i mitt första inlägg.
Menade mer att det ligger en hel del i Valmers inlägg om 14 olika bänkar och alla visar olika. Min bänkning var väl en lyckoträff när det gäller siffror på ett papper.
Huruvida dessa siffror var rätt eller fel (enligt vems standard?) har jag inte en aning om. Körde inte så avancerat på den tiden.
/Johan
Freddola skrev:2337956Du skulle aldrig bänkat låter ju som du var nöjd med effekten innan du fick reda på den![]()
Freddola skrev:2337956Du skulle aldrig bänkat låter ju som du var nöjd med effekten innan du fick reda på den![]()
Honda verkar ha lyckats bättre med två cylindrar. Min SP-2:a med lite mera luft och öppnare system = 131hk på hjuletDR-Zätare skrev:2337351Ummm... Hade du väntat dig att hojen skulle ha lika mycket effekt på hjulet när du bänkar den som Honda uppger att hojen har på vevaxeln? I så fall har du ett liv fyllt av besvikelser framför dig eftersom du så gott som aldrig kommer att kunna köpa en hyfsat ny hoj som har lika mycket effekt som det står i reklambladet att den ska ha.
Först har du ju den naturliga förlusten av effekt mellan vevaxel och bakhjulet, den kommer du aldrig ifrån oavsett vilket märke du väljer. Sedan har du Honda-hästarna vilka av någon anledning aldrig verkar vara riktigt lika ystra som många av de andra märkenas hästar. Om du jämför effekten mellan R1 00-01 och 929 så kommer det så gott som alltid att saknas några hästar till 929:ans nackdel trots att den skulle ha 2hk mer än R1 enligt Honda. 954:an som kom till -02 hade samma effekt som 929 enligt Honda själva (152hk) men brukar ligga på knappt 130hk på bakhjulet så det skiljer ganska mycket i verkligheten även mellan hojar från samma tillverkare som har "samma" effekt.
mjukis skrev:2337113Kan ju förövrigt tillägga att det kom en suzuki gs...nånting 1400 (orginal föutom slipon) och bänkade efter mig han bänkade 103hk och hade 105hk i pappret.
Det jag tycker är dåligt är att den tappar så mycket på väg till hjulet...10% ok det kan jag gå med på, men 20% e fan inte ok.
Roger_SWE skrev:2338368Honda verkar ha lyckats bättre med två cylindrar. Min SP-2:a med lite mera luft och öppnare system = 131hk på hjulet![]()
Den är heeeelt originalDr.Bike skrev:2338380Men Roger... - Nu har ju inte du en vaaaanlig SP2:a....
Berätta nu för barnen vad du gjort! :bugar
Kungen skrev:2338377
när jag tävlade i dracracing hittade vi 4 hästar på bakhjulet med att köra förlite olja i motorn![]()
Roger_SWE skrev:2338389Den är heeeelt original![]()
croom skrev:2338401Har en 929 -00 1500mil
Med hindle helsystem och powercommander
Bänkad hos Henning i Åkerberga
Den gav 132 på slagen.
Med vad spelar d för roll hur många hästar man har.
Det är ändå inte många åkare som kan utnyttja alla hästar ändå.
Och då menar jag på bana och kurviga vägar.
För raktfram kan vilken idiot som helst åka fort..
Dr.Bike skrev:2338404Ehh..*host* - just det! Troligen!
Honda rules!
Så du gillade mitt inlägg?
WORD!
croom skrev:2338410Så du gillade mitt inlägg?
Dr.Bike skrev:2338412Såklart - det är min devis: Alla dårar kan gasa rakt fram! Och visa mig den som kan hantera 170 häst på bana fullt ut!
(skulle innebära att kanske 150 pers max i detta land skulle få äga senaste litershojarna)
mjukis skrev:2337067Ok...är ni beredda??
120.12hk och 90.60 i vrid...........HELVETE
hmmm....vad hade mc-express för nr nu igen![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |