Deprimerad! bänkade min 929 igår

Dr.Bike

Guest
bissmark skrev:
2337850 Jag lyckades få 141 ur min -99:a...

Vilket trim har du?

Mer kubik? Kammar? Portat?
141 låter OTROLIGT högt, om det var "äkta" häst, på en 900.
Skulle ju motsvara 162 på veven...
Otrimmat: Omöjligt.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Dr.Bike skrev:
2337860 Vilket trim har du?

Mer kubik? Kammar? Portat?
141 låter OTROLIGT högt, om det var "äkta" häst, på en 900.
Skulle ju motsvara 162 på veven...
Otrimmat: Omöjligt.


Läs Valmers inlägg igen som också citerade.
Seså, hetsa inte upp dig så mycket såhär på lördagkvällen!
:fyllisar

Edit: Glömde 102 Nm i förra inlägget
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
bissmark skrev:
2337930 Läs Valmers inlägg igen som också citerade.
Seså, hetsa inte upp dig så mycket såhär på lördagkvällen!
:fyllisar

Jag är verkligen inte upphetsad! Men det vore otroligt spännande OM detta hade varit sant, samt VAD som var gjort.
det var LITE svårt att se ironin i ditt inlägg... ;)

Mina stora bokstäver (tvärtemot internetstandard) betyder INTE att jag skriker... Det är bara ord jag TRYCKER på! :lol Klart som korvspad.
Det får s.a.s in mer talspråk i en annars rätt torr text.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
ta ut vågen i garagen så sa du få se att den väger mer än vad som står
på pappret också. osså gråter vi en skvätt igen. :peta
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Dr.Bike skrev:
2337935 Jag är verkligen inte upphetsad! Men det vore otroligt spännande OM detta hade varit sant, samt VAD som var gjort.
det var LITE svårt att se ironin i ditt inlägg... ;)

Mina stora bokstäver (tvärtemot internetstandard) betyder INTE att jag skriker... Det är bara ord jag TRYCKER på! :lol Klart som korvspad.
Det får s.a.s in mer talspråk i en annars rätt torr text.

Sorry om du massuppfittade mig i mitt första inlägg.
Menade mer att det ligger en hel del i Valmers inlägg om 14 olika bänkar och alla visar olika. Min bänkning var väl en lyckoträff när det gäller siffror på ett papper.
Huruvida dessa siffror var rätt eller fel (enligt vems standard?) har jag inte en aning om. Körde inte så avancerat på den tiden.

/Johan
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Du skulle aldrig bänkat låter ju som du var nöjd med effekten innan du fick reda på den :hihi
 

Dr.Bike

Guest
bissmark skrev:
2337943 Sorry om du massuppfittade mig i mitt första inlägg.
Menade mer att det ligger en hel del i Valmers inlägg om 14 olika bänkar och alla visar olika. Min bänkning var väl en lyckoträff när det gäller siffror på ett papper.
Huruvida dessa siffror var rätt eller fel (enligt vems standard?) har jag inte en aning om. Körde inte så avancerat på den tiden.

/Johan


Valmers, den glade laxen, har fångat problemet på kornet!! :lol
Och ja, de flesta dynojetbänkar visar på tok för mycket. KOlla tråden jag länkar till lite tidigare här i tråden.
Hårresande! :skrämd

Freddola skrev:
2337956 Du skulle aldrig bänkat låter ju som du var nöjd med effekten innan du fick reda på den :hihi

Hahaha! fantamej en BRA sammanfattning!
 
Last edited:

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
DR-Zätare skrev:
2337351 Ummm... Hade du väntat dig att hojen skulle ha lika mycket effekt på hjulet när du bänkar den som Honda uppger att hojen har på vevaxeln? I så fall har du ett liv fyllt av besvikelser framför dig eftersom du så gott som aldrig kommer att kunna köpa en hyfsat ny hoj som har lika mycket effekt som det står i reklambladet att den ska ha.

Först har du ju den naturliga förlusten av effekt mellan vevaxel och bakhjulet, den kommer du aldrig ifrån oavsett vilket märke du väljer. Sedan har du Honda-hästarna vilka av någon anledning aldrig verkar vara riktigt lika ystra som många av de andra märkenas hästar. Om du jämför effekten mellan R1 00-01 och 929 så kommer det så gott som alltid att saknas några hästar till 929:ans nackdel trots att den skulle ha 2hk mer än R1 enligt Honda. 954:an som kom till -02 hade samma effekt som 929 enligt Honda själva (152hk) men brukar ligga på knappt 130hk på bakhjulet så det skiljer ganska mycket i verkligheten även mellan hojar från samma tillverkare som har "samma" effekt.
Honda verkar ha lyckats bättre med två cylindrar. Min SP-2:a med lite mera luft och öppnare system = 131hk på hjulet :tungan
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
mjukis skrev:
2337113 Kan ju förövrigt tillägga att det kom en suzuki gs...nånting 1400 (orginal föutom slipon) och bänkade efter mig han bänkade 103hk och hade 105hk i pappret.



Det jag tycker är dåligt är att den tappar så mycket på väg till hjulet...10% ok det kan jag gå med på, men 20% e fan inte ok.

har inte läst hela tråden mend 13-14% effekt förlust kan du räkna med.
sedan vet jag inte om du bänkat hojen efter du satt på slipon och knfilter.
har du inte det kan det bli en effektförlust.
är inte bara hänga dit grejjer och tro att nu fan får det som fan.
det måste justeras i förgasare/ instprutning
lägger man på 14% är du uppe i 136.8 du är av med 13 hästar och det kan vara ditt slipon och kan filter som tar en del av de hästarna. sedan hänger det på drivpaket och mycket annat.

när jag tävlade i dracracing hittade vi 4 hästar på bakhjulet med att köra förlite olja i motorn :)
 

Dr.Bike

Guest
Roger_SWE skrev:
2338368 Honda verkar ha lyckats bättre med två cylindrar. Min SP-2:a med lite mera luft och öppnare system = 131hk på hjulet :tungan


Men Roger... - Nu har ju inte du en vaaaanlig SP2:a....
Berätta nu för barnen vad du gjort! :bugar
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Dr.Bike skrev:
2338380 Men Roger... - Nu har ju inte du en vaaaanlig SP2:a....
Berätta nu för barnen vad du gjort! :bugar
Den är heeeelt original :hihi



Man ska inte titta så mycket på max effekten. På gatan, så är ett brett register mer intressant.
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Kungen skrev:
2338377
när jag tävlade i dracracing hittade vi 4 hästar på bakhjulet med att köra förlite olja i motorn :)

F-n vad du gjort mycket i dina dagar Torstein, du måste vara lika gammal som jag är...:)

Jag var med på två bänkningar av samma hoj i samma bänk, samma dag dessutom, det skiljde fyra hästar och det enda som skiljde var att bakdäcket byttes från ett Metz Rennsport till ett Michelin Macadam...:rolleyes: :tungan
 

croom

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Blge
Hoj
på g
929

Har en 929 -00 1500mil
Med hindle helsystem och powercommander
Bänkad hos Henning i Åkerberga
Den gav 132 på slagen.
Med vad spelar d för roll hur många hästar man har.
Det är ändå inte många åkare som kan utnyttja alla hästar ändå.
Och då menar jag på bana och kurviga vägar.
För raktfram kan vilken idiot som helst åka fort..
 

Dr.Bike

Guest
Roger_SWE skrev:
2338389 Den är heeeelt original :hihi

Ehh..*host* - just det! Troligen! ;)

Honda rules! :yoparty

croom skrev:
2338401 Har en 929 -00 1500mil
Med hindle helsystem och powercommander
Bänkad hos Henning i Åkerberga
Den gav 132 på slagen.
Med vad spelar d för roll hur många hästar man har.
Det är ändå inte många åkare som kan utnyttja alla hästar ändå.
Och då menar jag på bana och kurviga vägar.
För raktfram kan vilken idiot som helst åka fort..


:klappar WORD!
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
croom skrev:
2338410 Så du gillade mitt inlägg?

Såklart - det är min devis: Alla dårar kan gasa rakt fram! Och visa mig den som kan hantera 170 häst på bana fullt ut!
(skulle innebära att kanske 150 pers max i detta land skulle få äga senaste litershojarna)
 

croom

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Blge
Hoj
på g
929

Dr.Bike skrev:
2338412 Såklart - det är min devis: Alla dårar kan gasa rakt fram! Och visa mig den som kan hantera 170 häst på bana fullt ut!
(skulle innebära att kanske 150 pers max i detta land skulle få äga senaste litershojarna)


MM d låter som en rimlig siffra.
Åkte med en kille en del som hade en R1 2004
På rakorna drog han förbi oss andra som en idiot typ gasade skiten ur bågen.
Men så fort att d vart lite kurvigt så försvann han bakom oss och vi fick vänta in han vid nästa korsning:hihi
Fråga han om inte skulle satsa på dragracing med bågen i stället.
Vet inte om han fattade piken:hihi
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
mjukis skrev:
2337067 Ok...är ni beredda??

120.12hk och 90.60 i vrid.......:argpådato ....HELVETE

hmmm....vad hade mc-express för nr nu igen:näsblod


vad hade du förväntat dig? hojen går som en moppe och då blir väl siffrorna därefter?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top