Det är faktiskt högst oklart om jag ska betraktas som sPorrt-Håjjs åkare längre. De flesta mil som körs blir ju numera på något som definieras som caferäser. Till och med caferäser från fabrik, inte den där Blocket-varianten med ”endast elsystem och förgasarrengöring återstår”…
Jag vill ju dock hävda att man fortfarande har ena foten i spÅrt-hojss träsket i och med clip-on styret. Det känns i alla fall sportigt vid betydligt lägre hastighet om man har låga clip-on, höga fotpinnar och twindämpare…
Men vad har det för betydelse vad din motorcykel definieras som?
Eller vad andra anser att du kör?
Kör det du gillar på det sätt du gillar.
Jämför med öl där det nu finns mängder av definitioner av IPA där nästan ingen liknar ölen som bryggdes för att skeppas till Indien.
Vad spelar det för roll om den kallas DIPA, NEIPA, APA, Hazy IPA eller något annat bara du gillar den?
Om fler inte följde strömmen för att "hänga med" det som är inne utan vågade vara lite egna.
Men avvikare vill majoriteten inte ha, du ska tycka, göra och vara som oss!
du vet precis vad du vill
och du vill inte bli en av dom där
fortsätt fortsätt å va dig själv
För 25 år sedan var det få som körde en V-Raptor, den var fördjä... ful ansågs det.
Och då fanns inte alla definitioner heller.
Men 25 år senare är den snygg jämfört med nytillverkat.