Backblade skrev:Spray säger jag bara. Och den funkar. Blir bara en vit plåt i kameran.
LB_13 skrev:På 30 och 50 sträckor samt vid vägarbeten, där får gärna polisen stå för min del.
Däremot är jag överaskad av att det är så verkar vara så ovanligt med nykterhetskontroller. Eller är det bara en inbillning att det är ovanligt med nykterhetskontroller?
amullo skrev:Kör med nerfällt solskydd och handen framför mun och näsa så minskar risken att de skall kunna fastställ identitet.
BajkMajk skrev:Något som är intressant i den här diskussionen är det att under alla år som jag har haft körkort har jag kört förbi otroligt mycket fartkameror (och de blir bara fler), samt sett mängder med laserpistolspoliser, men endast en enda gång har jag råkat ut för en nykterhetskontroll!!! Kan det verkligen vara så att det är flera hundra gånger så farligt att köra lite för fort än att köra onykter???
De som kör väldigt mycket för fort stannar ju knappast när farbror blå skjutit med lasern på dem!
Är det bara jag som upplever detta som lite snett? :kocko
Kan det måhända vara ekonomi inblandat?
V-Gurra skrev:
Jo, det var ju ett klockrent tips.
Är det inte enklare att köra lagligt??
moonraker skrev:1709049Blev uppringd av farbror blå häromdan och han hävdade att jag kört 83km/h med morsans Golf på motorvägen (det var tydligen sänkt hastighetsgräns till 70km/h just där pga nått vägarbete). 1000 pickadoller rätt i sjön!
Finns det någon som helst risk att åka fast av en fartkamera med båge???? (eftersom plåten endast sitter där bak menar jag). Måste de ha reg nr för att utfärda böter?? I så fall ska jag aldrig köra bil mer i hela mitt liv!
HasseS skrev:1724828Var det vägarbete du passerade och körde för fort ska du fasen inte ha några böter... utan indraget körkort på livstid....
Det är jävligt konstigt att vissa inte kan fatta att det är en arbetsplats där det vistas människor som gärna vill komma hem levande till sina familjer på kvällarna
lorkan skrev:2080418Om vi slutar och gnälla på fartkamerorna och kör i 90 istället för 103 med bilen, blir väl allting mycket lättare ?
Eller är det bara jag som har den uppfattningen ?
Two stroke man skrev:2080611I USA skyltar dom tom om konsekvenserna av att köra på en vägarbetare...
Du missade nog plustecknet... Men det kanske betyder att man får 7500$ plus 15år på nåt ställe med fri kost och logi.lorkan skrev:2080688Får man 7500 dollar i 15 år ? Rena Trissspelet för tusan.
StephanD skrev:1709162Vi får börja med rånarluva när vi kör bil, naturligtvis med "Sporthoj.com" tryckt i pannan
Kanske läge för sporthoj luvor?
/S
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024