Dessa j-a fartkameror!!

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
LB_13 skrev:
På 30 och 50 sträckor samt vid vägarbeten, där får gärna polisen stå för min del.

Däremot är jag överaskad av att det är så verkar vara så ovanligt med nykterhetskontroller. Eller är det bara en inbillning att det är ovanligt med nykterhetskontroller?

Nja, helt ovanligt är det inte. Det satsas i regel på det efter större helger och liknande då de vet att majoriteten gärna tar sig en stänkare eller två.

Kan tänka mig att vardagsalkisen kan vara nog så svår att hitta då han procentuellt inte utgör en så stor mängd. Kostnadseffektiviteten är alltså ingen vidare på vardagar. De har tok för lite pengar redan som det är. :huvet

De flesta som hänger här är säkert så dåliga dagen efter stora helgen att de inte märkt kontrollerna bara... :tungan
 

HasseS

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
yamaha TDM
Var det vägarbete du passerade och körde för fort ska du fasen inte ha några böter... utan indraget körkort på livstid....
Det är jävligt konstigt att vissa inte kan fatta att det är en arbetsplats där det vistas människor som gärna vill komma hem levande till sina familjer på kvällarna
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
amullo skrev:
Kör med nerfällt solskydd och handen framför mun och näsa så minskar risken att de skall kunna fastställ identitet.


:va
Jo, det var ju ett klockrent tips.

Är det inte enklare att köra lagligt??
 

mikkelrev

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
uppsala
Hoj
ingen än
När bilen blir plåtad kollar polisen på bilden och jämför med körkortsbilden av bilens ägare, om de inte stämmer ens så kollar de automatiskt med andra familjemedlemmar som har körkort, om någon liknar så ringer de upp, annars läggs undersökningen ned. Passageraren blir automatiskt bortklippt så de kan inte gå via någon annan i bilen.
Kör lugnt!
 

fortsomfan

åka bana
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
none
...

BajkMajk skrev:
Något som är intressant i den här diskussionen är det att under alla år som jag har haft körkort har jag kört förbi otroligt mycket fartkameror (och de blir bara fler), samt sett mängder med laserpistolspoliser, men endast en enda gång har jag råkat ut för en nykterhetskontroll!!! Kan det verkligen vara så att det är flera hundra gånger så farligt att köra lite för fort än att köra onykter??? :va
De som kör väldigt mycket för fort stannar ju knappast när farbror blå skjutit med lasern på dem!
Är det bara jag som upplever detta som lite snett? :kocko
Kan det måhända vara ekonomi inblandat?

Kör fan aldrig onykter alltså, ÄR DET FARLIGASTE!

V-Gurra skrev:
:va
Jo, det var ju ett klockrent tips.

Är det inte enklare att köra lagligt??

ehh vad snackar du om? :yoparty
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
moonraker skrev:
1709049 Blev uppringd av farbror blå häromdan och han hävdade att jag kört 83km/h med morsans Golf på motorvägen (det var tydligen sänkt hastighetsgräns till 70km/h just där pga nått vägarbete). 1000 pickadoller rätt i sjön! :mad: :4skrika
Finns det någon som helst risk att åka fast av en fartkamera med båge???? (eftersom plåten endast sitter där bak menar jag). Måste de ha reg nr för att utfärda böter?? I så fall ska jag aldrig köra bil mer i hela mitt liv! :3freak

Kör med hjälm med mörkt visir även i bilen! :tummenupp
 

hoj_micke

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
kommer snart...
HasseS skrev:
1724828 Var det vägarbete du passerade och körde för fort ska du fasen inte ha några böter... utan indraget körkort på livstid....
Det är jävligt konstigt att vissa inte kan fatta att det är en arbetsplats där det vistas människor som gärna vill komma hem levande till sina familjer på kvällarna

läs hela tråden....
 

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
Jag körde av en händelse också morsans bil...smått fantastiska 77km/h på 70väg. Först kom det brev till morsan. Hon överklagade, det var ju uppenbart att det inte var hon som körde (bilden var så tydlig att man såg snuset mellan tänderna). Sen kom det brev till farsan. Han öveklagade också. Då listade de ut att det var jag som kört. Det kom en kopia på körkortet. Bilden var slående lik så jag erkände. Men va fan. Åttahundraspänn för sju kilometer. Helt vansinnigt!!!
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Om vi slutar och gnälla på fartkamerorna och kör i 90 istället för 103 med bilen, blir väl allting mycket lättare ?

Eller är det bara jag som har den uppfattningen ? :va
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
lorkan skrev:
2080418 Om vi slutar och gnälla på fartkamerorna och kör i 90 istället för 103 med bilen, blir väl allting mycket lättare ?

Eller är det bara jag som har den uppfattningen ? :va


Man kanske missar att det står en fartkamera och inte hinner ta ner farten.

Men om jag åker dit så gnäller jag inte, för jag vet att jag gör fel när jag kör för fort. Jag tar en kalkylerad risk helt enkelt. Och är det så att man bara råkar köra för fort så är man ouppmärksam och har dålig koncentration och då borde man således vara hemma och sova istället för att köra.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top