Det är INTE lågkunjuktur hos mc-handlarna...

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Till trådskaparen

Alltså om man läser igenom tråden så verkar många ha problem med dåligt kundbemötande helt klart.

MEN hur vet du att inte detta samtal var viktigare än att få sälja en hoj till just dig? Någon dött? Han är på väg att bli pappa... ja det finns mängder med möjligheter om man tänker efter.

Inget personligt mot trådskaparen men man måste även tänka på möjligheterna(det gäller alla). :)

Om det nu skulle ha varit fallet (ej troligt) så BER man en ANNAN säljare att ta över!!!!
Om han inte kan sköta sitt jobb SKALL han stanna hemma, på jobbet är ARBETET viktigast!!
Arbetsgivaren betalar säljaren pengar för att säljaren ska tjäna in pengar åt arbetsgivaren, kan man EJ utföra sitt arbete ska man stanna hemma lr byta jobb!!!!

.../Yoshi

Flexis

Welcome To The Candy Shop!
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
-05 Ninja ZX6R
Måste bara säga att av alla dom olika MC handlare som jag har besökt så är
NorthBike den absolut bästa utan tvekan!
Bra service, kunnig personal och alltid hjälpsam & trevliga.
känner inte till någon av mina kompisar som har gått därifrån och varit besviken.
kan bara säga en massa +++++

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag var en gång i ett svagt ögonblick inne på Mc Varuhuset och kikade efter en CBR600.
Efter mycket letande efter en nasare så kommer äntligen en trötter fram. Han förklarade att CBR600 var slut och dom tar bara hem på order. Men han hade en jäkla fin R6a som stog och glänste???
Tack men nej tack sa jag, jag är ute efter en CBR600 och inte en R6a. Och om jag nu ville ha en R6a så vill jag inte ha den gula som står och glänser.
Kika lite på trajja 675 och klämde lite. Vart impad och frågade direkt om skillnader mm mot CBR. Killen verkade inte kunna uttrycka sig så jag sa att en provkörning så kanske han har övertygat mej.
Men neeeej. Provköra kunde jag göra hos Sulas och när jag endå var i uppsala så kunde jag svänga in på Lelles och prova en cbr. Jaha sa jag men.... Och så börja han igen om R6an. Då avbröt jag hans bön och frågade om han ville sälja och varför han hänvisade mej till konkurrenten. Jo men du vet dom har ju democyklar och då kan du känna och kämma för att sen komma hit och handla???
Då ville jag ha ett bra pris redan nu utav honom, på både trajjan och cbr. Så jag inte behövde åka tur och retur som en idiot mellan olika handlare. Så kunde jag direkt slå till efter provkörning på annan ort.

Jag fick listpris rakt av, det som stod på skylten. Inte en provkörning eller ens tendens till medföljande slipon eller annat tbh.
På lelles var cykeln redan från start billigare och det gick och förhandla. Men tack vare denna sopiga säljare på Mc varuhuset så fick jag mina sinnen till sans och behöll den jag har.

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Jag fick listpris rakt av, det som stod på skylten. Inte en provkörning eller ens tendens till medföljande slipon eller annat tbh.
På lelles var cykeln redan från start billigare och det gick och förhandla. Men tack vare denna sopiga säljare på Mc varuhuset så fick jag mina sinnen till sans och behöll den jag har.

Haha vilket jävla stolpskott till försäljare, ingen provkörning o ingen prutning va är det för idioter som köper hoj från sådana typer :confused:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Haha vilket jävla stolpskott till försäljare, ingen provkörning o ingen prutning va är det för idioter som köper hoj från sådana typer :confused:

Inte jag i vilket fall.
Nåja det finns säkert en bra förklaring. Kanske var en pryo eller nått jag stötte på.

Duro

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Hoj
MT 01, Ducati 900 SSie
Jag får väl slå ett slag för mascotmotor i nässjö där jag köpte min yamaha då. Köpte min yamaha där i juni av Jesper hur trevlig som helst. Förra helgen va jag där och då va bara Nicklas där och han visste vad jag heter både för och efternamn !!! I alla fall jag känner mig special "engelska" då. Mycket bra folk där värt att åka lite extra för den typen av service.

Kan bara instämma, Mascot är helt suveräna, trogen kund sen 15 år tbx:)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kan bara instämma, Mascot är helt suveräna, trogen kund sen 15 år tbx:)

Har även klockren postorder om man lyckas komma fram,hemma nästa dag om det finns på hyllan och man ringer på förmiddan,dom har mycket på hyllan(iaf haft till yamaha).

Henrik

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...