Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Är det inte så att staten jagar fortkörare bara som ett sätt att få mera pengar till stadskassan att slösa bort! Och sedan ger man ursäkten som ingen vågar debatera emot! "Vi vill spara liv!"
1996 dog 89259 människor i Sverige! Av dessa dödades 489 personer i trafiken.
Det brukar sägas att en tredjedel av alla olyckor sker pga berusade förare!
Och enligt denna forskning http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=652936 så är trötta förare lika farliga!
Nu är vi alltså nere på 163 personer som MÖJLIGEN dödades pga farten!
Detta är så långt jag hittintills känner statistiken från www.scb.se
Jag vill att ni som har fakta och kanske ideer kan bidra till att ytterligare se vart statistiken kan leda oss!
Några exempel: av dessa 163 finns kanske några självmordsoffer? Folk som tävlat på allmän väg? Förvisso dödade av farten! Men då har också farten troligen knappast varit 121 på 90-väg?! Skall sådana absurditeter räknas med när man legitimerar stadsavlönad personal att dra körkortet av den som kört 121km/h istället för att jaga tjuvar mm? Cykliser som bli överkörda av tåget? osv listan kan nog göras lång!
1996 dog 89259 människor i Sverige! Av dessa dödades 489 personer i trafiken.
Det brukar sägas att en tredjedel av alla olyckor sker pga berusade förare!
Och enligt denna forskning http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=652936 så är trötta förare lika farliga!
Nu är vi alltså nere på 163 personer som MÖJLIGEN dödades pga farten!
Detta är så långt jag hittintills känner statistiken från www.scb.se
Jag vill att ni som har fakta och kanske ideer kan bidra till att ytterligare se vart statistiken kan leda oss!
Några exempel: av dessa 163 finns kanske några självmordsoffer? Folk som tävlat på allmän väg? Förvisso dödade av farten! Men då har också farten troligen knappast varit 121 på 90-väg?! Skall sådana absurditeter räknas med när man legitimerar stadsavlönad personal att dra körkortet av den som kört 121km/h istället för att jaga tjuvar mm? Cykliser som bli överkörda av tåget? osv listan kan nog göras lång!