Det börjar närma sig... Jerez!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Som man har väntat! Nu kan man börja leva igen! På söndag: året första MotoGP-race. Och mer svårtippat än på länge, tycker jag i alla fall. I'll give it my best shot:

MotoGP

1. Rossi. Ja, vad fan. Det är klart han gör det igen. Han är nöjd med utvecklingen av M1:an enligt motogp.com och han brukar inte överdriva. Dessutom har han ruggig statistik på Jerez.
2. Hayden. Kalla mig blåögd men jag tror det är dags nu. Han har ju gjort bra testresultat också.
3. Melandri. Höll på att bli något riktigt bra förra året innan vurpan och han har också gjort bra testresultat.

250

1. Pedrosa förstås. Iskall, regerande världsmästare på hemmaplan. Om nu inte hojen buggar ur. De har ju haft en del problem med den.
2. Porto. Har erfarenhet så det räcker och har varit stabil under försäsongen.
3. Dovizioso. En mästare är en mästare vilken klass han än kör i.

125

1. Pasini. Verkar ha både farten, självförtroendet och stödet.
2. Talmacsi. Borde varit Kallio, men det är kul med en KTM på podiet i vilket fall.
3. Faubel. Har ju hemmabana.

Det är ruggigt svårtippat i år. Jag tror Gibernau kommer att göra någon dumhet och antingen krascha eller hamna långt efter. Eller så är det bara önsketänkande. Sätt igång. Betta på!
 

Fastman

Fattigare än dig!!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
I en kartong
Hoj
Liten knarr
mmm intressant fast jag tror inte Hayden presterar nåt....han har ju inte imponerat än direkt.

Fast de e gött att det drar igång nu :tummenupp
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Synd bara att eurosport verkar ha skippat fredagsträningen. Hoppas det är en engångsföreteelse och inget dom kommer att köra med hela säsongen.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tror på Gibernau! Han har imponerat mig. Sen även Hayden har visat framfötterna, fast han kraschar när han blir nervös i slutet av rejsen.
 

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Oskarshamn
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Vore kul om det gick bra för Sete. Det har han förtjänat tycker jag.

Och varför inte Hopkins?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hoppas det går riktigt illa för fete ÿbergay, det är allt jag önskar...
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det är BSB på Thruxton på söndag. Live också :) Jag tar lite kort.

Vad gäller MotoGP så säger jag ... ingenting. Har inga heta tips att komma med. Lär väl bli Rossi som vinner.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Tadaa.. Etta kommer givetsvis Max vem annars..? :banana
 

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Jag har lämnat UPC bakom mig. Ha! Satsade på boxer, och efter diverse strul funkar det nu kanon. Fler kanaler, bättre bild, till ett mycket bättre pris. Och Eurosport.
Och för att slå på stort, tog jag en del av "besparingen" och laddade in på MotoGP paketet. (31euro) Man kommer alltså om 3 timmar titta på "rörliga bilder" från premiären. Sverige är bra fantastiskt!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Första gången sen 1986 som GP-premiären är i Europa. Och den längsta säsongen hittils med 17st race detta året.

Hayden har kört snabbast på årets tester på banan. Tamada, Melandri och Hopkins har också kört bra på sina försäsongstester. Jerez är tydligen en av Rossis favoritbanor så han blir nog giftig som vanligt. Sete har hemmebana. Svårt att gissa hur det kommer gå..

Rossi medelade på presskonferansen igår att han kommer kör MotoGP nästa år med.

Nya regler om det regnar med numera som kan bli avgörande för hur slutresultatet blir. För första gången sen 1979 så kommer man nu inte att flagga av vid regn. Men tydligen har man fått igenom en ny regel som säger att man får lov att gå in och byta hoj om racet startar som "wet-race" men då måste ett av hjulen på andrahojen vara av en annan typ än på den hojen man först startade på. Allt för att man vill minimera risker i depån med att mekanikerna gör fel när dom är stressade. Hastigheten i depån är nu sänkt från 85km/h till 60km/h och omkörning är numera förbjuden i bandepån.

Rossi är favorit till att vinna VM i år och för en satsad euro på att han vinner VM så får man tillbaka 1,5. Sete 5,5 tillbaka på en euro, Biaggi 9,0, Edwards eller Capirossi 16,0, Barros 34 euro.

Wildcards
250cc
41 - Álvaro Molina (SPA-Aprilia)
42 - Yves Polzer (AUT-Aprilia)

125cc
48 - David Bonache (SPA-Honda)
49 - Daniel Saez (SPA-Aprilia)
86 - Mateo Túnez (SPA-Aprilia)
87 - Patrick Vostarek (CZE-Honda)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
När jag kollade tv-tiderna för idag på Italienska Eurosport så sänds 125cc 13:15, MotoGP 14:00, 250cc 15:15. Direktsändning allstå! Dessutom direktsänds det i Italienska TV1 med!

När jag kollar tv-tiderna för svenska eurosport så är det bara en massa fotboll idag!!?
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja nu drar fotbollen igång igen, och kostar en jävla massa skattepengar...
Troligtvis ungefär lika mycket som en motorbana i sthlm... (njae)
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Snake skrev:
Synd bara att eurosport verkar ha skippat fredagsträningen. Hoppas det är en engångsföreteelse och inget dom kommer att köra med hela säsongen.

De visar ju iaf Lördagens tidsträning :) Har programerat in alarmet så jag inte missar det hela :Bugar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hur gör man för att se Live via MotoGP.com. Just nu kör ju 125! Live Timing fungerar, men vill se video!
 

falo

Hojen som klädhängare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hade en gammal FZ600, drömmer om en monster när barnen är lite större.
Hur går det? Hur går det?

För oss som inte har live timing och är lite otåliga och nyfikna av oss!!
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
falo skrev:
Hur går det? Hur går det?

För oss som inte har live timing och är lite otåliga och nyfikna av oss!!

1. Gibernau 1,40,800
2. Rossi 1,40,886
3. Hayden 1,41,340
4. Hopkins 1,41,533
5. Edwards 1,41,556

Sedan Barros, Nakano, Tamada, Melandri.

Live Timing är förresten gratis, dvs. den utan bild. Bara att anmäla sig. Nu börjar 250!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top