Det börjar närma sig... Jerez!

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Grymt skoj att se att Suzuki verkar ha fått till cykeln i år (so far so good)!! Hopkins skopar ut Roberts :tummenupp

Biaggi sladdar efter och är inte bättre än 15:e :)
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Macho Woman skrev:
Alla klasserna är ju grymt jämna så här långt, med massvis av förare som har möjlighet att vinna på söndag. Det kommer bli så OERHÖRT kul att se!!!

Och Kallio är dessutom snabbast av KTM förarna! 4:e plats efter först kvalet, go Kallio! :tummenupp

edit. Missade visst MWs inlägg...jaja, det tål att upprepas! :)
 
Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Vilka tider är det som gäller nu på söndag, på eurosport alltså?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kollar man på motogp:s hemsida och på förarpresentationerna så är Fredrik Watz utbytt med Gabor Rizmayer. Dessutom har han tagit över Fredriks startnummer så då verkar det inte bara vara att han är ersättningsförare för Fredrik för då hade han väl haft ett eget nummer.. :va :(
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Axxexs skrev:
Kollar man på motogp:s hemsida och på förarpresentationerna så är Fredrik Watz utbytt med Gabor Rizmayer. Dessutom har han tagit över Fredriks startnummer så då verkar det inte bara vara att han är ersättningsförare för Fredrik för då hade han väl haft ett eget nummer.. :va :(

Gabor är ordinarie. Sen var den andra platsen mellan Fredde och Marchand. Ingen kunde väl förmodligen ta marchands nummer 9.
Fredde ska ha den andra hojen som jag hajat det. Det är Frans som är ersättningsförare nu iaf.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det blir Rossi i år igen även om Sete kommer utmana.
Kul att Hopper nu fått en hoj som verkar funka bra och han visar hur "bra" Roberts är nuförtiden.
I 250 får man se upp med Stoner tror jag även om Pedrosa och Porto är vassast. dovizioso komemr nog ligga långt fram också.
I 125 tror jag stenhårt på Thomas Luthi.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
oFFkeFF skrev:
Gabor är ordinarie. Sen var den andra platsen mellan Fredde och Marchand. Ingen kunde väl förmodligen ta marchands nummer 9.
Fredde ska ha den andra hojen som jag hajat det. Det är Frans som är ersättningsförare nu iaf.


Phu!! Var så inne på att Fredde hade fått # 12 så jag missade d!!


Kollade på tiderna som dom kör på nu. Inga dåliga tider! MotoGP kör nästan 2 sek snabbare än banrekordet och det är 16st som kör under gällande rekordet. Dessutom körde Pedrosa bara 0,23 sek långsammare än gällande banrekordet för MotoGP som Rossi har från 2003 och 1,4sek snabbare än 250cc rekordet som Kato har från 2001!
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Det är grymt kul att Hopkins på Suzuki är snabbare än både Rossi och Biaggi! Checa som verkat så snabb tidigare under försäsongen verkar bli sitt vanliga ojämna jag när det kommer till kritan. Jag kommer hålla på Hopkins, Capirossi och såklart Biaggi.

Senaste tiderna från fredagens fria träning nedan.
 

Bifogat

  • 335697.jpg
    335697.jpg
    77.7 KB · Visningar: 75

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jag saknar West och KTM i 250cc... Skulle varit kul att se hur den ser ut och hur den går.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kul att det går bra för Molina också. Någon som vet om han komemr köra fler race?

Var är Manuel Poggiali? Hittar inte honom på någon lista. Skadad?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Goodstuff skrev:
Kul att det går bra för Molina också. Någon som vet om han komemr köra fler race?

Var är Manuel Poggiali? Hittar inte honom på någon lista. Skadad?


Kvalade 10:a i 125cc.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Det är grymt kul att Hopkins på Suzuki är snabbare än både Rossi och Biaggi! Checa som verkat så snabb tidigare under försäsongen verkar bli sitt vanliga ojämna jag när det kommer till kritan. Jag kommer hålla på Hopkins, Capirossi och såklart Biaggi.

Senaste tiderna från fredagens fria träning nedan.

Rossi är andra snabbast om man tar kombinerade tider från bägge träningarna. Checa kraschade ganska illa tydligen.
Nakno är bra med också. kul om Kawasakin börjar funka lite bättre också.

335710.jpg
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
skoteridioten skrev:
Vilka tider är det som gäller nu på söndag, på eurosport alltså?


Lördag

12:45
Inför dagens tidsträning

13:15
Tidsräning 125cc

14:00
Tidsträning Moto GP

15:15
Tidsträning 250cc


Söndag

09:45
Uppvärmning

10:15
Introduktion

10:45
125cc

12:00
250cc

13:30
Moto GP
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Valentino Rossi (Gauloises Yamaha Team) - 2nd, 1'40.886
"This morning was good but this afternoon it was more difficult, we had a few problems, so I'm not entirely happy. We made some changes to the settings to try and improve the situation but it seemed to get more difficult to improve my time! However, there was no qualifying today so Friday's lap time is not as important as it used to be. Our objective today was to work on the setting of the bike and that is what we have done. Tomorrow we will keep going and make some changes to the suspension to find a better feeling with the front-end of the bike."

Colin Edwards (Gauloises Yamaha Team) - 8th, 1'41.556
"We did a good job this morning, using basically the same setting we found here over the three days of tests. People might wonder why we would change that in the afternoon but the track conditions were quite different today - with cooler temperatures and a bit of grime on the surface. We had an idea that we thought would improve the overall performance of the bike but unfortunately that didn't turn out to be the case and in hindsight it was probably too big a step. The good thing is that we know what we have to do tomorrow. The new practice format is really cool - we've been able to work calmly today and I think it's going to be a lot of fun once qualifying gets going tomorrow afternoon."

Davide Brivio, Gauloises Yamaha Team Director
"Today was the first day for us with the new practice format and we found it to be much better. We were able to continue our work from the tests here and work towards finding a race setting for the bike without worrying about a hot lap. It was useful for both riders and their lap times weren't bad, although neither of them has got the settings of their bike 100% yet. Tonight we have to check over the data and we'll see if we can improve things in the morning. We have plenty to do but it's only Friday so we're definitely not worried!"

Toni Elias (Fortuna Yamaha Team) - 15th, 1'42.328
"I'm pretty happy with today. We made significant steps forward despite the fact that this morning we started with similar set-up problems as the ones we had during the IRTA test two weeks ago. But we put our heads down and worked through those throughout the day and we found we were heading in the right direction. That's what's important because tomorrow is what counts."

Ruben Xaus (Fortuna Yamaha Team) - 17th, 1'43.215
"We decided we had to take it easy today, which I didn't do during the pre-season testing program. If I remain calm, like I was today, then we will improve tomorrow for sure. We have the bike, the team and the tyres to do just that so there is no reason why we can't. Tomorrow I'll continue with the same approach and take things one step at a time."
 

sandstream

Guest
Att som Hopper köra med influensa och ligga 4:a är imponerande (körde med kvaldäck på slutet men ändå) :tummenupp
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Jag tänkte hålla öppet på Rapido från kl 10.30 på söndag så vi kan kolla på GP-premiären från Spanien på Eurosport.
Tidsschema:
10.45 125 cc
12.00 250 cc
13.30 Moto GP

Rapido ligger vid Gullmarsplan, se www.rapido.se för vägbeskrivning.

Välkomna

/Jocke
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top