Det börjar närma sig... Jerez!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Japp. Dagens första träning avklarad. Sete och Vale ligger ruggigt tight i toppen. Roberts 5:e och Hopkins 9:e. Sukkorna verkar mycket bättre i år! :tummenupp

Hansen

#68 Formerly known as Gixxer Jonas
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
GSXR 1000
oFFkeFF skrev:
Tackar o bockar för tipset, då är det bara att hålla tummarna för att det funkar eller att det är ett annat kabelbolag i nästa lägenhet jag flyttar in i :)

Testat Robert idag.. Funkar helt perfekt.. :banana

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Kval nu. Dryga halvtimmen återstår.

Läget:

Sete.......1.40'691
Nakano....1.41.005
Hayden....1.41.063
Rossi.......1.41.228

Vurpade Nakano eller? Depå? Han gjorde precis ett 5.31 varv...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Swedie skrev:
Rossi är en mycket mycket sjuk människa.
extremt, ingen överaskning direkt

kommentatorerna är lika kass som vanligt, bedrövligt..

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
R2 skrev:
extremt, ingen överaskning direkt

Jag är övertygad om att kommentatorerna är pårökta.

Varje sänding också som de har tokfel. Det finns folk som kan skilja på forbollsspelare som ser exakt lika ut där det bara skiljer en siffra på ryggen, här är ju för fasiken hojarna olika också och ändå lyckas de inte ha ett rätt. De är skrämmande dåliga.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Peccus skrev:
Jag är övertygad om att kommentatorerna är pårökta.

Varje sänding också som de har tokfel. Det finns folk som kan skilja på forbollsspelare som ser exakt lika ut där det bara skiljer en siffra på ryggen, här är ju för fasiken hojarna olika också och ändå lyckas de inte ha ett rätt. De är skrämmande dåliga.

Felet är att de har varit med i för många år, tror jag. Många av förarna har ju varit med länge och flyttat runt i teamen härs och tvärs. Kan bli någon felsägning så här i början på säsongen, innan de kommer ihåg att Max kör för Repsol Honda, Bayliss för Camel Honda och Checa för Ducati Marlboro liksom. Jag såg iofs inte sändningen (skänker en tanke till UPC), så jag vet inte vad det var de sade fel på.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Så farligt dåliga var inte kommentatorerna. Jag såg på det som hände på TV istället.

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
För en som missade sändningen:
På vilket sätt är Rossi sjuk?

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Macho Woman skrev:
Felet är att de har varit med i för många år, tror jag. Många av förarna har ju varit med länge och flyttat runt i teamen härs och tvärs. Kan bli någon felsägning så här i början på säsongen, innan de kommer ihåg att Max kör för Repsol Honda, Bayliss för Camel Honda och Checa för Ducati Marlboro liksom. Jag såg iofs inte sändningen (skänker en tanke till UPC), så jag vet inte vad det var de sade fel på.
Jodå jag har förståelse för att de blandar ihop folk och så i början av säsongerna, men det var exakt lika förra året och de vart aldrig bättre. De är mera två comic relief killar som sitter där och man bara längtar till nästa uttalande.

De frågor de får och verkligen tar reda på svaret på sköter de klockrent och det som de verkligen har manus till fungerar helt klanderfritt. Det är när de börjar improvisera som det blir spännande.

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Biaggi verkar het i år :rolleyes: . Undrar hur mycket han gnäller just nu i detta ögonblicket på Honda, sina meckar, däck nissarna, stöt dämpar gänget osv.

MC Doktorn

Guest
Biaggi verkar iskall 16:e tid Rossi glödhet visade var skåpet skulle stå .

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Rossi regerar (som vanligt...), kvalar in som etta, krossar pole rekordet. Närmsta Yamaha är Tony Elias på 13:e plats....

Fast det är klart, Biaggi klagar väl snart på att Yamahan är så överlägsen, och att han inte kan vinna på Hondan... :D

Kul att se Melandri på tredje plats, och Nakano på femte med Kawwan.. :tummenupp

Lääääängtar tills imorgon... :yoparty

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nicke_K skrev:
Biaggi verkar het i år :rolleyes: . Undrar hur mycket han gnäller just nu i detta ögonblicket på Honda, sina meckar, däck nissarna, stöt dämpar gänget osv.
Max Biaggi:

"How did it go? The lap times tell: 16th time, only three riders behind me today. I've never done any worse than that in my entire life, not even at my first race in the Sport Production, back in 1989. The result tells that there is a huge mystery. I know I drove to the limit and I have the skill to claim that more than this was not possible. Racing tires, soft tires or qualifying tires made no differences in this condition. Cornering, in and out, turned again to the nightmare I had here at last IRTA test. I'm very disappointed and I feel sorry especially for my supporters. Also for them I will keep on pushing it to my best until the last lap. Hoping that, sooner or later, this terrible dream will come to an end."

www.superbikeplanet.com

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Mille-R skrev:
Jag tänkte hålla öppet på Rapido från kl 10.30 på söndag så vi kan kolla på GP-premiären från Spanien på Eurosport.
Tidsschema:
10.45 125 cc
12.00 250 cc
13.30 Moto GP

Rapido ligger vid Gullmarsplan, se www.rapido.se för vägbeskrivning.

Välkomna

/Jocke

Sändningarna startar 09:45 kan du vara där då så är jag åxå där snälla snälla

JÄVLA UPC

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
R2 skrev:

Peter Dahlbom är inte alls så kass, jag tycker att han har bra koll.
Folket han har fått dras med sen de började envisas med svensk kommentar är inte fullt så bra.
Hur Björn Brander lyckades hänga kvar så länge är en gåta.
Kent Wyrén är inte heller lättlyssnad.

Vi ska dock vara otroligt glada att Christer Lillienberg och Hanna Sternersson inte är kvar. Christer upprepade floskler med 40 sekunders mellanrum och Hanna satt mest och flåsade och fnittrade upphetsat.

Christer: "Där tar Doohan (med elegant hemgjort uttal) hand om kommandot!"
Hanna: "Flås! Tihiihihihihihihihi! Jaaa! Hihi"
Christer: "Han är i en outstanding klass för sig själv! Han har vunnit flera rejs på rad!"
Hanna: [tystnad] följt av "fniss!"

Det var inte alls roligt. Jag var tvungen att förse mina videoband som de rejsen var inspelade på med en varningstext.

Edit: Dock är alla dessa personer proffsiga och bra på det de gör om dagarna. Ingen skugga må falla över deras personligheter, bara över deras färdgiheter som TV-kommentatorer.

(Räckte det här för att komma undan stämningarna?)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln