Torkel
Tvåtakt, dubbelt så bra!
Kommentar om Sete, inte av Sete... Big difference!Macke skrev:Hur ska man tolka det där?
Kommentar om Sete, inte av Sete... Big difference!Macke skrev:Hur ska man tolka det där?
Jag tycker inte att efterspelet har någon betydelse oavsett om Sete lagt sig ner och gråtit.Goodstuff skrev:Jag tycker iofs att Sete gör en miss som inte kör mer defensivt i den kurvan och försvåra för Rossi att komma om på innern, yttern hade han aldrig kunnat köra om på. Så man kan se det som att Sete lämnar lucka men Rossi är sent ute men Sete måste ha sett honom innan han lägger över hojen och de krockar. Mest Rossis fel men Sete kunde kört smartare, och som Oscar skriver tycker det varit bättre om han bett Rossi dra åt helvete istället för att sura som en två-åring.
Detta var om Sete. Inte sagt av honom själv. Tycker det var bra formulerat.Goodstuff skrev:Sete talar i gåtor.
Torkel skrev:Kommentar om Sete, inte av Sete... Big difference!
Macke skrev:Förstår fortfarande inte vad som menas....
"He clearly has extraordinary talent – he clearly is good enough to take the ultimate prize – but like Max Biaggi, he may find at the end of his career that he was racing motorcycles at exactly the wrong time in history. "
Fritt översatt:
Han är uppenbarlligen en extraordinär talang - uppenbarligen tillräckligt bra för att ta det ultimata priset/segern - Men som Max Biaggi, så kan han sitta i slutet på sin karriär och inse att han rejsade motorcyklar i precis helt fel tid i historien....
Vaddå helt fel tid???
Skulle han ha kört på 70-talet istället?
Hmmm....
Rossi var inte sen. När Sete började svänga var inte vägen fri längre. Kör man så öppet med en dåre som Rossi bakom sig ber man nästan om det...sandstream skrev:Rossi var för sen, Sete hade redan börjat sin sväng och krockar man då är det väl den som befinner sig längst bak som är vållande?
Psssssst.... Kör en repris själv, Sete är först in i kurvan, inget snack om saken, det är rossi som valt ett omöjligt spår och tvingas stöta in i Sete.CorbenDallas skrev:Rossi var inte sen. När Sete började svänga var inte vägen fri längre. Kör man så öppet med en dåre som Rossi bakom sig ber man nästan om det...
Titta noggrannare, det är Sete som kör på Rossi, inte tvärtom...
Nja, det lustiga är att när han inte riktigt kunde hänga med Sete och Valentino, verkade han inse att det var bättre att ligga på några tiondelars sämre varvtider, och bevaka tredjeplatsen. Melandri var ju på betryggande avstånd också.Nyteknik skrev:Hayden lowsidade när han blev för hårt pressad. Det låter bekant från något annat sammanhang...
Jupp, Sete är först in men han går brett och lämnar en lucka. Hade han hållt in spåret hade inte Rossi haft plats nånstans...fezt skrev:Psssssst.... Kör en repris själv, Sete är först in i kurvan, inget snack om saken, det är rossi som valt ett omöjligt spår och tvingas stöta in i Sete.
En racingincident, men långt ifrån Setes fel.....!
Angående efterspelet så har det ingen inverkan på hur jag ser på själva incidenten.sandstream skrev:Jag tycker inte att efterspelet har någon betydelse oavsett om Sete lagt sig ner och gråtit.
Rossi var för sen, Sete hade redan börjat sin sväng och krockar man då är det väl den som befinner sig längst bak som är vållande?
Äggsagtly my point of fiew...Goodstuff skrev:Angående efterspelet så har det ingen inverkan på hur jag ser på själva incidenten.
Det jag menade var att Sete borde ha förstått att Rossi skulle förska bromsa om i den kurvan och kört ett defensivare spår än han gör. Dessutom måste han ha sett Rossi innan han lägger över till vänster. Visst är Rossi mest vållande till krocken men Sete kunde ha unvikit situationen helt om han kört smartare.
Läste slarvigt.Nyteknik skrev:Detta var om Sete. Inte sagt av honom själv. Tycker det var bra formulerat.
Goodstuff skrev:Läste slarvigt.
Någon som håller med Sete i följande citat.
"I wanted to have a look at Rossi's pace and I think it was the right strategy. We have to keep going now."
Sete skulle alltså ha släppt förbi Rossi för att bevaka. Tyckte det såg ut som om han inte hade tagit sig förbi om inte Rossi dabbat sig i inbromsningen.
Ingen idé att diskutera detta längre känns det som.CorbenDallas skrev:Rossi var inte sen. När Sete började svänga var inte vägen fri längre. Kör man så öppet med en dåre som Rossi bakom sig ber man nästan om det...
Titta noggrannare, det är Sete som kör på Rossi, inte tvärtom...
Förstår vad du menar men håller inte medGoodstuff skrev:Angående efterspelet så har det ingen inverkan på hur jag ser på själva incidenten.
Det jag menade var att Sete borde ha förstått att Rossi skulle förska bromsa om i den kurvan och kört ett defensivare spår än han gör. Dessutom måste han ha sett Rossi innan han lägger över till vänster. Visst är Rossi mest vållande till krocken men Sete kunde ha unvikit situationen helt om han kört smartare.
Bilden säger väldigt lite jämfört med filmen.sandstream skrev:Ingen idé att diskutera detta längre känns det som.
Tycker den här bilden säger allt om vem som har rätt fart och rätt nedlägg i kurvan.
Som du ser håller Sete inte ett ovanligt brett spår, han håller ngt snålare spår än vanligt t om. Rossi däremot.. host, ja bilden talar för sig själv som ngn annan sa...CorbenDallas skrev:Jupp, Sete är först in men han går brett och lämnar en lucka. Hade han hållt in spåret hade inte Rossi haft plats nånstans...
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |