Det börjar närma sig... Jerez!

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Macho Woman skrev:
Rossis motardstil inför clashen med Sete var intressant. Rak i ryggen och vänsterfoten ut. Han provade väl en ny grej igen, som Kent skulle ha sagt.
Han hade ju foten ute vid ingången till böjar åtminstone ett halvdussin gånger tidigare under loppet. Så gör han lite nu och då. Såg det även under 2004. Har också sett några andra förare slänga ut foten på samma sätt. Fattar inte vad det ska vara bra för dock.

FastRob

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Yamaha
Klart att Rossi inte ville va me om en ny Ukawa-liknande förlust från ledande position. Därför satsade han järnet in i sista hårnålen. Men han hade inte rätt till spåret, eftersom han inte var mer än halvvägs upp jämsides, dessutom hade han hamnat i sandlådan om han inte använt Sete som biljardvall. När Sete fullföljer sitt spårval blir han utstött av Rossi. Man kan ju med lite fantasi möjligen kalla det för racing incident, kanske... :3freak

Tc

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Sport
Tyckte det var trevligt att Kent Andersson var med idag,kanske inte så många som vet om att vi har en dubbel världsmästare.Att det var lite storfiskare-prat emellanåt köper jag,hoppas på att eurosport tar dit fler gäster!

Ett litet citat.
"Dock är alla dessa personer proffsiga och bra på det de gör om dagarna. Ingen skugga må falla över deras personligheter, bara över deras färdgiheter som TV-kommentatorer."

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Tc skrev:
Tyckte det var trevligt att Kent Andersson var med idag,kanske inte så många som vet om att vi har en dubbel världsmästare.Att det var lite storfiskare-prat emellanåt köper jag,hoppas på att eurosport tar dit fler gäster!
Instämmer till fullo, har inga problem med "storfiskarprat" från personer som tidigare har varit världsmästare, stör mig då mycket mer på storfiskarprat från personer vars banrekord är fyra-fem sekunder långsammanre än det officiella banrekordet.... :brinnerup

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Swedie skrev:
Hoppas den där Kent inte var betalt att komma dit. Han var skämmig och lät näsvis och ointelligent.
Nog lät han det alltid men jag tycker det är kul med folk som inte är så svenska och inte vågar säga att man själv är bra. Tycker jag att jag är bra på nåt så brukar jag säga det och fan så folk kan tända till på det men va fan, jag tycker det var kul att han var lite småkaxig men också bra att han inte öppnade käften allt för ofta för då hade det blivit lite i värsta laget...

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Har man "domare" i MotoGP ungefär som i hockey, som skulle kunna ha gett Sete segern idag på grund av Rossis tveksamma manöver? Jag vet att man har ett protest-system, men inte så värst mycket mer. Nån som kan dra det lite snabbt, eller lägga ut nån bra länk?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
PacMan skrev:
Har man "domare" i MotoGP ungefär som i hockey, som skulle kunna ha gett Sete segern idag på grund av Rossis tveksamma manöver? Jag vet att man har ett protest-system, men inte så värst mycket mer. Nån som kan dra det lite snabbt, eller lägga ut nån bra länk?

Jovisst finns det "domare" eller disciplinnämnd eller vad man kallar det. Hur processen går till vid eventuellt fråntagande av segern vet jag dock inte i detalj. I fallet Loris capirossi-Tetsuya harada var det väl så att Capirossi först fråntogs segern men sedan fick tillbaka den.

Nån (Axxexxs eller Mattias kanske?) Kan nog det bättre än jag.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
valmers skrev:
Ja, otroligt klantigt. Fast han är utan tvekan snabbaste Honda-förare efter Sete.
Jag trodde det bara var snabbast som gällde? Kejsaren e ju skitdålig, han kommer ju alltid tvåa...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
OlleR skrev:
Jag trodde det bara var snabbast som gällde? Kejsaren e ju skitdålig, han kommer ju alltid tvåa...
Idag kom han sjua. Spelar ingen roll, han får sparken efter denna säsong.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
valmers skrev:
Idag kom han sjua. Spelar ingen roll, han får sparken efter denna säsong.

Vist vore det skönt om så blev fallet. Nu har han absolut inget att skylla på, han kör för fabrikshonda där Mick numera inte återfinns och dessutom får han ha sin egen snuttefilt aka Kannemoto som teamchef (eller vad hans officella titel nu är)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Borsiin JR skrev:
Vist vore det skönt om så blev fallet. Nu har han absolut inget att skylla på, han kör för fabrikshonda där Mick numera inte återfinns och dessutom får han ha sin egen snuttefilt aka Kannemoto som teamchef (eller vad hans officella titel nu är)

Snack, Max har kört på ungefär likvärdigt material som nån annan i princip sen starten. Skulle årets team vara bättre än förra årets?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Chris Ash skrev:
Snack, Max har kört på ungefär likvärdigt material som nån annan i princip sen starten. Skulle årets team vara bättre än förra årets?
Enl max JA fast om det verkligen är så är ju en helt annan femma...

Nu har han har ju fått allt han genom åren klagat på:
Kass material
Kass team
Kass chef
Kass däck

Fast nu kommer säkert max på något nytt att klaga på tex att Hayden inte hjälper till att få utvecklingen att gå frammåt
:död

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
McFille skrev:
Ni som missade (och alla andra för den delen), ta en titt på incidenten från en massa vinklar på detta klipp från motogp.com

http://www2.motogp.com/ppv_multimedia2/337/337588_36228.wmv

Visst är det en racing-incident, men likväl var det klantigt av Rossi. Nu växer förhoppningsvis hornen fram hos Sete och ger oss täta fajter! :banana

Hur hittar du direkt link till filmerna på motogp.com?

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
McFille skrev:
Ni som missade (och alla andra för den delen), ta en titt på incidenten från en massa vinklar på detta klipp från motogp.com

http://www2.motogp.com/ppv_multimedia2/337/337588_36228.wmv

Visst är det en racing-incident, men likväl var det klantigt av Rossi. Nu växer förhoppningsvis hornen fram hos Sete och ger oss täta fajter! :banana
Du har inte möjligtvis länken till presskonferansen också?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln