Det börjar närma sig... Jerez!

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Ninjaboy skrev:
Må ju kallas en racing incident men att vara så oreserverat glad efteråt är det som gör mig irriterad. Påminner om Schumis självgodhet och ofelbarhet.

Precis vad jag också tycker. Och när han sedan småfnissar åt Setes påstådda filmande.. må vara att det är så men är han verkligen säker på det? Skulle inte tro det. Nä, där sjönk han lite i aktning.
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Chris Ash skrev:
[Kent Andersson start]

Äh, det där var la inget? Ni skulle sett 1937 när jag var ute och åkte Finlands GP i Ivalo i minusgrader, hälften grus, hälften sand och hälften is...å sen var det en liten hälft asfalt med, där blev jag torpederad i sista kurvan av den här galne finnen vad han nu hette, men vafan, jag var lika glad för det....

[Kent Andersson slut]

:fyllisar

:hihi
 

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
Rossi bevisar att han har vinnarskalle!!! :yoparty

Det syntes att han vilje vinna så jäkla mycket, och det tycker jag var jäkligt kul att se. Sedan så är omkörningen definitivt på gränsen, och det tror jag att Rossi vet om, men han bestämde sig för att köra om trots det.

Det hade varit lätt att "safea" och anse sig besegrad efter att han gick brett i en kurva på sista varvet, men istället så gjorde han en omöjlig omkörning i sista högfartshögern i 200 knyck, blev omkörd igen, och därefter "gjorde sig" en lucka så att han kom om i sista kurvan innan start/mål.

Jag vet inte om det var rätt, men för jäkla läckert var det. :banana
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
halv ojuste tycker jag, men men, vad som helst för att fete ÿbergay inte ska vinna

..jag såg sändning med engelska kommentatorer :D :D :D
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
MIIIIIIIIKA! Nu jävlar! Jag tyckte att han såg lite feg ut ibland och att han kunde ha satsat på lite fler omkörningar under rejset, men hans taktik betalade ju sig verkligen. Oh, så jag hoppas på topp tre för honom i år! :hoppa

Med 250-racet är jag utmärkt nöjd. Jag är grymt imponerad av Pedrosa och det är skönt att se att det finns någon som kanske kommer att kunna utmana Rossi i framtiden. Vrålkul att det går bra för alla f.d. 125-killar också, dvs. Dovizioso, Lorenzo och Barbera.

Jag såg rejset ihop med sådär 15 andra på Rapido och jag var den enda som sade direkt efter Rossis och Setes lilla incident att det där inte var riktigt schysst... :3freak Att Rossi hellre riskerar att båda vurpar än att inte vinna känns inte helt bra.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Förresten vad tror ni om kommentatorkonstellationen Dieter Stappert/Kent Andersson?

Tänk att få höra hela sändningen igenom...

Dieter: "In germany we have a saying, its better with a bird on your head than an elephant in the library"

Kent: "Alltså egentligen har inget ändrats på hojarna sen 30-talet, de har 5-10 hästar mer och lite bättre däck"

Jag ska maila eurosport....
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Chris Ash skrev:
Kent: "Alltså egentligen har inget ändrats på hojarna sen 30-talet, de har 5-10 hästar mer och lite bättre däck"

"Egentligen har inte mycket ändrats sedan 90-talet. Ja 1890-talet alltså. Lite andra däck och bättre fjädring kanske men...., jo Rossi är ett underbarn förresten!"
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hoppas den där Kent inte var betalt att komma dit. Han var skämmig och lät näsvis och ointelligent.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ni som verkligen kan det här... Bromsade inte rossi för sent redan från början? Hade han bromsat "sent men inte för sent" hade han kunnat köra om då? Jag tyckte det såg dömt ut redan från de började bromsa. Tycker det såg ut som en torpedering å därmed gode oschysst...

Aja, min åsikt är väl rätt vinklad, jag tyckte att Sete skulle få vinna det här.
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
OlleR skrev:
Ni som verkligen kan det här... Bromsade inte rossi för sent redan från början? Hade han bromsat "sent men inte för sent" hade han kunnat köra om då? Jag tyckte det såg dömt ut redan från de började bromsa. Tycker det såg ut som en torpedering å därmed gode oschysst...

Aja, min åsikt är väl rätt vinklad, jag tyckte att Sete skulle få vinna det här.

Håller med om att Rossi gjorde en ordentlig tabbe och var ensam ansvarig för den incidenten. Självklart torpederade han inte Sete med vilje, men sådana segrar är bara tråkiga. Kan man inte köra kan man inte köra om. Då får man helt enkelt ge fan i det istället för att fulköra.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det var ju på gränsen till torpedering.
Visst hade Rossi innern men det skulle han inte haft om han inte bromsade på sig. För det gjorde han med råge.
Självklart borde Setes team lämna in en protest, oavsett vad han själv säger/tycker.
Jag tycker att Eurosport gör ett bra jobb med att hitta roliga personligheter som sitter med och komenterar. Både under GP och WSB.

Edit: Stavfel
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
kanske gjorde sig inte Kent så bra i detta sammanhang, men "live" är han en mycket rolig och trevlig herre.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Victor skrev:
Det var ju på gränsen till torpedering.
Visst hade Rossi innern men det skulle han inte haft om han inte bromsade på sig. För det gjorde han med råge.
Självklart borde Setes team lämna in en protest, oavsett vad han själv säger/tycker.
Jag tycker att Eurosport gör ett bra jobb med att hitta roliga personligheter som sitter med och komentatorer. både under GP och WSB.

Äh, Capirossi mot Harada, där börjar vi närma oss gränsen för torpedering. Även om jag tycker den var på rätt sida av gränsen.

Lämnar man lucka så lämnar man lucka.....
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Rossis motardstil inför clashen med Sete var intressant. Rak i ryggen och vänsterfoten ut. Han provade väl en ny grej igen, som Kent skulle ha sagt.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Chris Ash skrev:
Lämnar man lucka så lämnar man lucka.....

Visst, men det var ingen lucka om inte Rossi inte skulle bromsat på sig.
Men shit happens och det är ju ändå bara första rejset iår så det märks inte så mycket i slutställningn i höst.
 

MC Doktorn

Guest
Rossis glidtackling var grym MotoGP spänningen är på topp , K Andersson är sig lik har ett stor kunnande men verkar häva ut sig personliga åsikter om allt :rolleyes: roligt med gästkommentator :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top