matte_mannen
Ny medlem
Hej!
Har tidigare i år skrivit en tråd om mina mystiska startproblem då hojen var varm.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=38534
När jag skrev den tråden hade jag som sagt bara problem med att hojen var svårstartad om man stängt av den då den var varm. Nu har problemet förvärrats. När den börjar komma upp i arbetstemperatur så börjar den gå ojämt. Står den på några minuter så dör den. Startar fortfarande hur enkelt som helst då den är kall. Man kan vänta ett tag, tíll den kallnat lite, så startar den igen.
Ingen svartrök eller liknande, inga "skjutningar". Tror inte det är något soppaproblem, blandningen verkar ok.
Batteriet har också bra med kraft. I tråden ovan skrev någon att det kunde vara laddningsrelät som spökade, men batteriet mår som sagt bra och vätske nivån är inga problem.
Hade en teori om att förgasarna blev så varma att soppan i dom började koka vilket gjorde den svårstartad. Har nu testat att värmeisolera dom, men det gjorde ingen skillnad.
Börjar mer och mer tro på tändfel. Stiften har dock inte gått längre än 500mil, mer ska dom väll hålla?
Tändkablar och tändhattar vad det nån som föreslog i förra tråden. Kan det påverka?
Problemet uppenbara sig bara när man den går på tomgång. Kör man utan att stanna så spinner den som en katt
En märklig sak är att då den börjar bli varm och står på tomgång så påveras motorgången om man stänger av/sätter på ljuset. Har man ljuset av och sätter på ljuset då den är varm så går den märkbart ojämnare och dör ännu fortare än om man han ljuset av. När hojen är kall så är detta inget problem, dvs motorgången påverkas ej av om ljuset är på eller ej.
Misstänker att den kanske börjar halta på en cylinder eller mer då den blir varm, och därför behöver mer spänning för att tända?
Kom igen nu kära hojbröder! Jag behöver eran hjälp!
/mattemannen
Har tidigare i år skrivit en tråd om mina mystiska startproblem då hojen var varm.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=38534
När jag skrev den tråden hade jag som sagt bara problem med att hojen var svårstartad om man stängt av den då den var varm. Nu har problemet förvärrats. När den börjar komma upp i arbetstemperatur så börjar den gå ojämt. Står den på några minuter så dör den. Startar fortfarande hur enkelt som helst då den är kall. Man kan vänta ett tag, tíll den kallnat lite, så startar den igen.
Ingen svartrök eller liknande, inga "skjutningar". Tror inte det är något soppaproblem, blandningen verkar ok.
Batteriet har också bra med kraft. I tråden ovan skrev någon att det kunde vara laddningsrelät som spökade, men batteriet mår som sagt bra och vätske nivån är inga problem.
Hade en teori om att förgasarna blev så varma att soppan i dom började koka vilket gjorde den svårstartad. Har nu testat att värmeisolera dom, men det gjorde ingen skillnad.
Börjar mer och mer tro på tändfel. Stiften har dock inte gått längre än 500mil, mer ska dom väll hålla?
Tändkablar och tändhattar vad det nån som föreslog i förra tråden. Kan det påverka?
Problemet uppenbara sig bara när man den går på tomgång. Kör man utan att stanna så spinner den som en katt
En märklig sak är att då den börjar bli varm och står på tomgång så påveras motorgången om man stänger av/sätter på ljuset. Har man ljuset av och sätter på ljuset då den är varm så går den märkbart ojämnare och dör ännu fortare än om man han ljuset av. När hojen är kall så är detta inget problem, dvs motorgången påverkas ej av om ljuset är på eller ej.
Misstänker att den kanske börjar halta på en cylinder eller mer då den blir varm, och därför behöver mer spänning för att tända?
Kom igen nu kära hojbröder! Jag behöver eran hjälp!
/mattemannen
Last edited: