Det dummaste ni transporterat med MC

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Satt bakpå kusin på sin vfr, vi tog en matta som var lika lång som 2 hojar från ikea hem till mig, ~2 mil?

Det var en lustig syn det kan ja säga :D

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Hmm, transporterade sonens kastspö för några år sedan. Fick den briljanta idén att tejpa det längs med hojen så att jag knappt kom åt att växla, inte bra, hojar är opraktiska, sälj dem!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Janne F skrev:
2117549 Hmm, transporterade sonens kastspö för några år sedan. Fick den briljanta idén att tejpa det längs med hojen så att jag knappt kom åt att växla, inte bra, hojar är opraktiska, sälj dem!
Det är därför man har teleskåpspö. :)

Mycket praktiskt att ha i ryggsäcken om man är ute och åker skogsbilvägar och kommer fram till någon fin liten tjärn... :tummenupp

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Sad Glad skrev:
2116751 Ehm, vad var det du transporterade? Kritan? :rofl

j/k :)

Nån jävla grej man häller färg sen går man längs sidlinjerna och målar, ser ut som en handgräsklippare typ...

Peter_K

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
ZX-6R-98, R6-00
Fiskespö och draglåda med min zx-6r, det gick både långsamt och vingligt kan jag säga.

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Rstu här på forumet körde två fulla träningsbagar, två innebandyklubbor, en passagerare och en cykel på sin tdr :tungan

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
När jag köpte min R1:a så tejpade jag fast det lösa sliponet på sittcutsen.

Nu när jag har ett moppeliknande fordon KTM 660 så använder jag den som alla fjortisar gör, kassar på styret jag kan berätta att det prasslar ordentligt i 70-80 km/h.

Man får med sig det mesta bara man har med sig en tejprulle faktiskt.

"Rask"

Guest
Kan säga att jag lärde mig varför man inte skall campa på hojsemestern :näsblod

Bifogat

• Kopia av IMG_2291.JPG
    Kopia av IMG_2291.JPG
    92.8 KB · Visningar: 322

katana

Min medelmotorcykel är från -84
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Suzuki DR 800, Suzuki Katana, Yamaha SR 500
En elgitarr i sitt hardcase(heter det så?) fasttejpad med silvertejp bakpå hockeybagen(som jag använde som ryggsäck) där jag hade mitt semesterbagage.
Detta skedde -90 när jag fick min första semester och skulle åka till mor & far i hembyn(35 mil !!!).
- vansinnigt tungt är bara förnamnet.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Två slicks kring midjan och en 5m lång 2 tum-slang hängandes över axeln med hoj. En högtryckstvätt på scooter och tre-fyra lådor öl på nästan alla hojar jag ägt :hihi

Jo, och så en gymnasielärare hade jag bakpå en gång också :rofl

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Drog en fulltowerserver på hojen för några år sedan..
Hade gjort iordning en serverburk som skulle från Södertälje upp till Gävle för Dreamlan.
Den och 200m tpkabel åkte med.

När jag slutade jobba på Hasselakolektivet för många år sedan så gick flyttlasset på hojen.
När man jobbar där uppe så bor man där i 6 veckor i stöten... Så det var ju en del prylar som skulle med.. Bla en stor bergsprängare...

Värsta jag sett är en kille från en rr-dag. Han hade köpt på sig däck... och kom körandes med 4 däck runt midjan :yoparty (eller ja... hmm kroppen)

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
SENSEI skrev:
2117762
Värsta jag sett är en kille från en rr-dag. Han hade köpt på sig däck... och kom körandes med 4 däck runt midjan :yoparty (eller ja... hmm kroppen)

Är du säker på att det inte var Michelingubben?

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Har tyvärr inget kul som jag själv utfört! Men två riktiga 10-poängare att berätta:

1.) En skolkamrat till en klubbkompis körde hem en matta modell större i slutet av 70-talet. Längd ca. 3 m och en vikt som gjorde det näst intill omöjligt att göra några större styrutslag. För mattan var fastbunden längs med hojen och låg ÖVER styret! :va :tummenupp

2.) Var i Thailand på semester 1998 där alla familjefäder rullar omkring på små Hondor fyllda med än det ena än det andra.

Men priset på tog EN familj bestående av:
A.) Pappa som körde
B.) Son på ca. 6-7 år som satt framför pappa och höll i styret innanför pappans händer.
C.) Yngre barn ca. 4-5 år, satt direkt bakom pappan och höll krampaktigt runt pappans, för barnet, stora midja.
D.) Bakom det yngre barnet satt mamman som höll om pappans midja med höger hand och "klämde" 4-5åringen mellan sig och pappan. I vänster hand, vid sidan om pappans midja, höll mamman...vadå???

En livs levande baby!!! :huvet

En kraftig inbromsning och... (vill inte ens tänka tanken)

Familjen gjorde naturligtvis så gott de kunde med de resurser de hade. Och förmodligen såg de väl inget annat val än att göra just så här. Så jag dömmer dem inte, vi slipper förmodligen vara i samma sits som de, men nog får man sig en tankeställare!? Och nog var sättet att transportera en av de käraste man har "något" riskfyllt!?

Mvh!
// Niklas

Sören

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB 750 -74, Honda CB 1100 F -83 med flera
En polare bogserade en gräsklippare till vår klubbstuga.
Helt klart Trollhättans genom tiderna snabbaste gräsklippare, jäklar vad de små hjulen måste ha snurrat :banana

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln