0 gånger 0 är fortfarande 0.Med fungerande luftförsvar: Ingen napalm över Falun.
Utan fungerande luftförsvar: Kraftigt ökad risk för napalm över Falun.
0 gånger 0 är fortfarande 0.Med fungerande luftförsvar: Ingen napalm över Falun.
Nej, men jag är delägare i firman dom jobbar på, och jag är med och finansierar den dessutom, så jag tycker nog jag har lite att säga till om, och jag vill hellre ha hela vägar, fungerande sjukvård, fungerande skola, hela parklampor mm än välvända pappertror du pappersvändarna går med på det?
Jomen serru att...Varför lägger du upp sånt här?
Utan flygförsvar så är det fritt fram för, just det. t.ex. fientliga bombplan.
Då kan vi byta ut de vietnamesiska hyddorna i filmen mot trästugor med vita husknutar.
Och de springande asiatiska barnen mot bröderna olsson från Falun.
Med fungerande luftförsvar: Ingen napalm över Falun.
"Men den som säger att den eviga freden har infunnit sig, att det senaste decenniets strategiska paus skall vara för evigt, är lika naiv och historielös som Chamberlains I believe it is peace in our time."
Kärnvapen! Köp/bygg en fem-sex feta pjäser och vi kommer få vara ifred bra länge, spec. om det är två-tre långdistansrobotar i arsenalen.. Hur svårt kan det va?
sjklart ska man anpassa försvaret efter behov o inte efter kapital
men man borde ändå ha kvar värnplikt , man lär sig o ta ansvar samt fungera i grupp vi hade en kille vars namn var enock hans mor packade alltid hans väska o i slutet tror jag fan att han packade den sj
Om du anser att vi ska ha kvar värnplikten bara för att det lär folk att ta ansvar så är du nog dummare än vad du utger dig för att vara
Vi kan inte lägga föräldrarnas ansvar på försvarsmakten...
Men förvisso, om värnplikten även lärde folk att läsa och skriva som vanliga människor så skulle jag nog gå med på det. Du gjorde inte värnplikt va
lumpen är ingen uppfostringsanstalt utan man lär sig att ta ansvar samt fungera i grupp ,, vilket vissa individer inte klarar av
Exakt det jag säger men på dig lät det som att vi skulle ha kvar värnplikten bara för att det fostrar människor. Det är ju knappast syftet med värnplikten utan bara en bra bieffekt av det hela.
Som sagt, lägg ner skiten och gör det yrkesrelaterat och ej statligt finansierat och så hyr vi in en grupp mördarsoldater när vi behöver dem, istället för att elda upp pengarna som vi gör nu.
Och anledningen till att jag frågade om du hade gjort värnplikt eller ej var för att jag skrev det där om läs- och skrivförståelse men jag vet ju nu att de inte utbildar folk i dessa ämnen
Edit/ För att klargöra en del saker; Jag retades lite så ta det inte så seriöst...
Som sagt, lägg ner skiten och gör det yrkesrelaterat och ej statligt finansierat och så hyr vi in en grupp mördarsoldater när vi behöver dem, istället för att elda upp pengarna som vi gör nu....
Äntligen! Det här har jag tänkt mycket på men inte vågat ventilera.
Jag tänker mig följande, vi lägger ut tex kustförsvaret på HA...
Detta har Sverige faktiskt gjort på 1600-talet, tillslut började dock kaparna att kapa även svenska fartyg så då vart det ju lite problematiskt.
ELLER så kan vi ju hyra in lite riktigt försvar, HA lyckas ju inte ens bekämpa Bandidos så hur skulle de då orka hålla ryssen borta
ELLER så kan vi ju hyra in lite riktigt försvar, HA lyckas ju inte ens bekämpa Bandidos så hur skulle de då orka hålla ryssen borta
Hur är Nato uppbyggt, är inte det någon form av medlemsförsvar där alla betalar in en del och får ta del av resurserna?.
Varför lägger du upp sånt här?
Kan det kanske vara för att man inte gör saker nu, utan bara utreder? "Hmm, den här lampan är trasig i parken. Bäst vi tillsätter en utredning som kan avgöra lampans betydelse, vikten av att byta den och kan hitta billigaste entreprenör som kan byta den." Dvs 200 mantimmar och 4000kr i konsultkostnader. Istället för att bara säga åt parkkrattarn att ta en ny lampa i förrådet och byta! Dvs en kvarts jobb och en lampa för 20kr
Allt är religionernas fel.
:judehatare
:körauppgudochalladeandraihäcken
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|