Det fick mig till sporthoj.com!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tänkte vara ovanligt positiv och starta en tråd om anledningen till att man skapa ett konto här :tummenupp
Jag kan verka en aningens bitter annars, men prova att laga en tjurskallig sukka i 13 månader och inte lyckas så förstår ni mitt sinne ;)

Själv hitta jag hit när jag sökte flashiga motardfilmer, polarna körde sporthoj, men som alla vet så kör man ju ihjäl sig direkkt på sånna, så jag ville ha en motard som första hoj, 2007 was the Godforsakenyear!

Hade väl sniffat här halva 2006 innan jag vågade skapa ett konto :hihi

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Växte upp med gr filmer och ville lära mig hur man får fast kameran på hojen.

:hihi

TO

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2012
Hoj
-98, Honda CB Seven-Fifty
Jag har spanat länge här, men det var inte därför jag hamnade här, men det verkar vara det enda svenska hojforumet som "lever", här kommer det lite trådar och skit varenda dag.... :banana

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
När jag bestämde mig för att ta körkortet för snart 2 år sedan så kände jag bara en person som kör hoj, han bor 17 mil från mig och har mycket o göra hela tiden, så jag skapade konto här för att kunna hitta nya vänner som kör hoj, kunna blogga om mitt projekt att ta körkort och ta mig till Nürburgring, att kunna ställa frågor om hur jag ska göra saker.... insåg att får man inte svar på sporthoj så finns det förmodligen inget svar alls

Sen är det ju fin bonus att jag hittat en sporthojskille som förstår det här med hojens plats i hjärtat och inte skäller på mig för jag kör hoj :tummenupp

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Börja med kortet 2006 o blev tipsad om forumet. Regga mig 2006 men tror inte jag skrev/läste något förens 2007. :) Inte loggat ut sen dess. :hihi Lärt känna galet mycket folk genom sh! :tummenupp

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Körde kdx hundratjofes när ja reggade mej, gemenskap, erfarenhet, å glimten i ögat fick mej å krypa ur snäckan...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har smurfat runt på nätet efter motorcykelinformation i allmänhet ända sen mitten av 90-talet.
Kom i kontakt med SH första gången 2003 eller om det var redan 2002, men reggade mej inte förrän 2004. Såhär i efterhand borde man reggat sej tidigare, fatta va cred det vore att ha reggat sej direkt efter återstarten 2003!

Eller så är det lite tragiskt. Varför hänger jag här fortfarande? De flesta från den tiden har väl kört ihjäl sej eller slutat köra.
Kanske dags att växa upp och göra sej av med hojarna, köpa volvo, flytta in i toppbelånad villa med allt tjockare tjej, få fula dumma bortskämda ungar, börja uppskatta allsång på skansen och annat skit, helt enkelt bli en såndär identitetsbefriad själsligt död trygghetsnarkoman som de flesta svennebananer strävar efter att bli.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Var gång jag googlade på något märkligt, så av någon märklig anledning så fick jag alltid länkar till SH. Och när jag började berätta för maken om vad jag läst :), så erkände han att han var medlem. Då gick jag också med! :tummenupp Nu skriver jag mer än han. :lol :4skrika :lol

Åka sporthoj? Ja, jag har ju varit passagerarepå plastraket sedan jag träffade honom, och det var väldigt länge sedan. Nu kör jag själv! :yoparty

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Najjjj!!! :fatta!

eller så är det lite tragiskt. Varför hänger jag här fortfarande? De flesta från den tiden har väl kört ihjäl sej eller slutat köra.
Kanske dags att växa upp och göra sej av med hojarna, köpa volvo, flytta in i toppbelånad villa med allt tjockare tjej, få fula dumma bortskämda ungar, börja uppskatta allsång på skansen och annat skit, helt enkelt bli en såndär identitetsbefriad själsligt död trygghetsnarkoman som de flesta svennebananer strävar efter att bli.

Hudik-Lars

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
2014, Suzuki Gladius 650
köpt ett "lättare objekt" i våras i tron på att det skulle var just det, och tänkte ha det att övningsköra på. självklart så var det inte så lätt.

så fort jag sökte info om alla olika fel det var på cykeln så hamnade jag här, så istället för smyga runt som en pundare runt het påse så reggade jag mig

och vore det inte för det här forumet så hade jag inte fått snurr på hojen, nu är det bara besiktning kvar (tror jag) och så det där kortet

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag är så gammal att jag kommer ihåg (nej, det gör jag förresten inte) den första tråden med detta ämne... :brynad

Ganska precis tio år sen nu (sep -02) och jag låg på sjukan med brutet lårben och läste och chattade på SSMK-forumet (Yahoo-groups) i full modemhastighet och det stod en referens hit och någon tråd om min krasch. Reggade mig och där är det nu... Jag körde mer hoj då på en vecka, än vad jag åstadkommer på ett år nu, men det ska väl ändra sig vilket år som helst igen.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kusinen körde sporthoj o vi jobbade sida vid sida vid varsina datorer o han satt o surfa lite SH där i sidans begynnelsetider, reggade mig o börja surfa runt lite själv.
Sen kraschade ju det hela som alla gamla rävar vet, jag slutade jobba på samma jobb som kussen o de blev inte så mycket SH förens 3-4 år senare när jag bestämde mig för att ta kortet själv.
Sen levde man lite rövare o blev permanentbannad så fick starta ett nytt konto när suget blev för stort igen o det hela lagt sig lite :glömdet

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För lite vänner för mycket fritid och en internet uppkoppling, som för dem flesta alltså.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Kommer inte ihåg, det var så längesen. Hörde kanske om sidan på en gruppkörning eller så läste jag om den på en runskrift eller nåt :gnissla

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nån internetig co-rider som tipsade nångång runt 03-04. Läste mkt, och vill minnas att jag reggade ett konto.

Hade lite upphåll ett tag, men suget kom tillbaka och då hade jag glömt inlogg och vilken ev. skräpmail jag använde för att regga det tidigare kontot. Reggade detta konto jan -06 och började längta. -07 blev det ny hoj igen och sen dess har det varit såhär :gnissla

Fantastisk kunskapskälla och ett lika fantastiskt kul socialt experiment ;)

Tommy.exe

Guest
Samma här. Har för mig att jag landade i en tråd där någon hade monterat lyse under motorn för att kunna se att köra på bakhjulet på kvällen.

:hihi

Jag blev hitlurad 2007 av MangeH den fete ohygieniske fan, sen har jag trollat sedan dess.

E*.

Det kan ha varit Superduperjeppepeppes fel åxå.

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...