Det gå bra för Sverige

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Jaha trodde du menade ersättning från FK. Även jag har privata försäkringar som täcker upp under en viss tid men skulle inte för en sekund tänka mig att gå hemma bara för att jag kan. Skulle känna mig som en parasit vilket jag iofs faktiskt skulle vara.
Skrev bara till TurboJugend att han har fel, men är man sjuk utan försäkringar ska man ändå inte kunna göra av med några pengar på nöjen så då klarar man sig utan 23% som en del av nöjeskontot.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Försäkringskassan 77% av årslönen
10% av någon försäkring genom jobbet
Resterande från privata försäkringar
Betalade även ut bonus som jag inte är berättigad till för att jag inte jobbat hela året även 3semesterdagar.
Även att jag hade halva hyran betald genom försäkring när jag var sjukskriven så 2500:- plus där.

Sugen på att börja jobba och gå back, självklart :)

se, vilket fantastiskt land du bor i om du skulle bli sjuk, blev själv sjuk för några år sen, olika försäkringar täckte upp min röv och tur var det annars hade mina barn blivit hemlösa:näsblod det var tack vare facket som informerade mig om att jag hade rätt att söka olika ersättningar vid sjukdom annars hade jag inte haft en aning om att jag hade den rättigheten. ingen skulle väl få för sig att klaga på det om man skulle bli dålig och sjukskriven eller hur:confused: det är bara dom som absolut tror att "JAG", jag blir ALDRIG sjuk och varför ska jag va med och betala för ngn som blir sjuk på arbetet eller av ngn annan orsak, nä fy fan aldrig i livet, vad har hänt med solidariteten i det här landet:confused: vi tar gärna emot en uppsjö av asylsökande det är ok??? men att hjälpa en landsman i nöd, nä fy fan aldrig i livet:huvet

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag fick lika mycket pengar när jag var sjuk som när jag jobbar +att jag slapp bilkostnader till jobbet.

Jag menade från försäkringskassa/a-kassa, eftersom det är det alla gnäller över. Jag formulerade mig dåligt.

Att du får pengar från privata försäkringar som du fixat själv har ju ingen annan med att göra eftersom det inte kostar skattebetalarna nånting.

Att sänka försäkringskassa och a-kassa tycker jag däremot är riktigt idiotiskt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
62 svar! Vad roligt att det finns så många glada och positiva bikers på SH. :)

Edit: nu har jag läst svaren :mad:

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad