Idag har jag fått åka hem, blev 12 dagar på sjukan. Det som nu gäller är 9 veckor i rullstol, på kryckor och rullator utan att belasta benet men jag ska stegmarkera vilket innebär att jag ska gå på benet men utan belastning, sen får jag rörelseträna så jag ska få tillbaka rörligheten i knä och fot. Som det känns nu är fotleden betydligt stelare än knäet som går att böja hyfsta men här vet jag att det bara är träning som gäller, efter 9v ska jag få börja belasta och gå som vanligt.
Enligt läkarna ser det bra ut trots att jag har två plattor och 12 skruvar i skenbenet i vad som blir nedre delen av knäleden, ligament korsband, ledband och sånt ska vara oskadda och det ska visst vara bra. Frakturer är visst bättre då dom läker medan de andra grejerna har betydligt svårare att läka ihop. Skämtade lite med läkaren som hade en genomgång idag innan jag skulle hem att då jagar jag älg med hund i September men fick svaret nja tveksamt i september men i Oktober borde det det gå. Får verkligen hoppas att dom har rätt och att inget annat går galet.
Att man sen inte kommer att bli hundra återställd få man väl räkna med men vara det blir så bra att man kan vara igång och inte går allt för mycket värk.
Som det verkar så blir det nog knappast nåt mer hojåka denna säsong då man nog kallt får räkna minst 3 mån innan man kan köra igen om det går bra. Förhoppningsvis kan man kanske vara lite i garaget inom en inte allt för avlägsen tid och fixa på med kompressorbygget och serva upp KLR650:in