Det här ångrar jag! Bikta dig.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Jonathan skrev:
2165094[/s

Trösta mig :(

Ja

Jag ångrar att jag inte käkade medans maten var varm och jag ångrar att jag inte bad linda tvätta min motorcykel i lördags och jag ångrar att jag kladdade ner mina favorit byxor med bläck och jag åndrar att jag köpte en motorcykel med lila stripes på tanken :död

skjut mig :(

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
Jonathan skrev:
2165094 Jag ångrar att jag åkte och kollade på en bil igår helt i onödan :mad:

31 mil enkel resa för att se en jävla rosthög som det krävdes ett par månaders rostlagning för att kunna bli någotsånär hel igen.
Lånade dessutom en polares brors bil för att kunna dra släpet lagligt, och som tack bjöd farsgubben min (bilmek) på ett byte av styrled, ungefär 650-700 kr.

Alltså:

62 mil * ung. 1,5 l /mil * 12,40 kr/l = 1153 kr
Styrled (som jag får pröjsa) = 700 kr

Samt cirka 6-7 timmars bilfärd i en 940 GL. :skrämd

Trösta mig :(

Jag gjorde samma misstag för några veckor sedan, åkte iof inte så långt som du. Tycker det är så jäkla dåligt att dom inte kan vara ärliga och säga i telefon att bilen är rostig när man åker så långt för att titta. Gubben som ägde bilen sa att det absolut inte fanns någon rost på den och att den var jättefräsch...jävla lögnare! :gnissla

Jonathan

Guest
Kerplunk skrev:
2165175 Jag gjorde samma misstag för några veckor sedan, åkte iof inte så långt som du. Tycker det är så jäkla dåligt att dom inte kan vara ärliga och säga i telefon att bilen är rostig när man åker så långt för att titta. Gubben som ägde bilen sa att det absolut inte fanns någon rost på den och att den var jättefräsch...jävla lögnare! :gnissla

Vad kikade du på för bil då ?

Ägaren till "min" sa att han skulle hänga i en motor i den och köra som den var med i sommar. Jomentjenare :gnissla

En start a`la Schumacher i den bilen så hade den gått av på mitten.

spectre skrev:
2165109 Ja

Jag ångrar att jag inte käkade medans maten var varm och jag ångrar att jag inte bad linda tvätta min motorcykel i lördags och jag ångrar att jag kladdade ner mina favorit byxor med bläck och jag åndrar att jag köpte en motorcykel med lila stripes på tanken :död

skjut mig :(

Bad du Linda att tvätta den i bikini ? :gnissla

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
Jonathan skrev:
2165371 Vad kikade du på för bil då ?

Ägaren till "min" sa att han skulle hänga i en motor i den och köra som den var med i sommar. Jomentjenare :gnissla

En start a`la Schumacher i den bilen så hade den gått av på mitten.

Bad du Linda att tvätta den i bikini ? :gnissla

Saab 9000. Måste ha något jag kan dra med. Kör olagligt med pappas jeep nu, inte så roligt om jag blir stannad och dom tar kortet. :död

Jonathan

Guest
Kerplunk skrev:
2165656 Saab 9000. Måste ha något jag kan dra med. Kör olagligt med pappas jeep nu, inte så roligt om jag blir stannad och dom tar kortet. :död

Men kvinna, köp ingen Saab 9000.
Visst, jag må vara partisk då en kompis enbart har haft problem med sin Turbo. Den bilen är skapt från helvetet. Fi fan!

Nej köp nån sprängsäkert istället, typ Volvo 940 eller liknande.

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Kerplunk skrev:
2165656 Saab 9000. Måste ha något jag kan dra med. Kör olagligt med pappas jeep nu, inte så roligt om jag blir stannad och dom tar kortet. :död

Dra hästsläp månne?

Jag är ute efter en sån bil! Jag ska sälja min lilla turbotysk och köpa nåt med dragkrok..

Men seriöst? Saab ger jag inte mkt för, de är bara fula och dumma :gnissla
Jag har aldrig hört talas om nån som haft en gammal saab som inte krånglat..

De nyaste saabmodellerna verkar dock bättre, ser nästan tom ok ut.

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
Jonathan skrev:
2166435 Men kvinna, köp ingen Saab 9000.
Visst, jag må vara partisk då en kompis enbart har haft problem med sin Turbo. Den bilen är skapt från helvetet. Fi fan!

Nej köp nån sprängsäkert istället, typ Volvo 940 eller liknande.

Egentligen vill jag inte ha någon saab, tycker dom är otroligt fula. Saken är den att alla bilar jag tycker verkar bra tycker min kära far är svåra att fixa med så nu har jag liksom gett upp. Någon volvo vill jag inte ha, tycker dom är för stora och klumpiga för lilla mig. :gnissla Helst skulle jag vilja ha en automat, smidigt att dra med.

Lilla_damen skrev:
2166938 Dra hästsläp månne?

Jag är ute efter en sån bil! Jag ska sälja min lilla turbotysk och köpa nåt med dragkrok..

Japp, en stor pålle som lever rövare när vi är ute och åker så det måste vara en stadig bil. Ett alternativ är ju att ta E-kort men då måste jag ju lära mig att backa med släp också, inte min starka sida direkt även om det går bättre och bättre. :hihi

Jonathan

Guest
Kerplunk skrev:
2168034 Egentligen vill jag inte ha någon saab, tycker dom är otroligt fula. Saken är den att alla bilar jag tycker verkar bra tycker min kära far är svåra att fixa med så nu har jag liksom gett upp. Någon volvo vill jag inte ha, tycker dom är för stora och klumpiga för lilla mig. :gnissla Helst skulle jag vilja ha en automat, smidigt att dra med.

En Saab 9000 skulle jag vilja påstå är större än en 940, även om den må kännas smidigare, vilket jag iof har svårt att förstå hur du kan tycka :gnissla

Här har du en perfekt, en kombi så du får plats med hästkrejjer med. :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/8243653.htm?ca=10_s

En vanlig http://www.blocket.se/vi/8243073.htm?ca=10_s

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
Jonathan skrev:
2169555 En Saab 9000 skulle jag vilja påstå är större än en 940, även om den må kännas smidigare, vilket jag iof har svårt att förstå hur du kan tycka :gnissla

Här har du en perfekt, en kombi så du får plats med hästkrejjer med. :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/8243653.htm?ca=10_s

En vanlig http://www.blocket.se/vi/8243073.htm?ca=10_s

Det kanske bara är något jag fått för mig. Den första såg ju väldigt fin ut. Lånade en gammal 245 några ggr och drog med men den var ju som en jäkla pansarvagn att köra plus att jag knappt nådde fram till pedalerna. Har blivit lite avskräckt sen dess.

Ska ev iväg och kika på en Audi 100 Avant imorrn men pappa kommer säkert hitta något fel på den också, precis som på alla andra vi har varit och kollat på. :gnissla

Jonathan

Guest
Kerplunk skrev:
2171352 Det kanske bara är något jag fått för mig. Den första såg ju väldigt fin ut. Lånade en gammal 245 några ggr och drog med men den var ju som en jäkla pansarvagn att köra plus att jag knappt nådde fram till pedalerna. Har blivit lite avskräckt sen dess.

Ska ev iväg och kika på en Audi 100 Avant imorrn men pappa kommer säkert hitta något fel på den också, precis som på alla andra vi har varit och kollat på. :gnissla

Det är relativt stor skillnad mellan en 245 och en 945/940. Omodern traktor och modern traktor :hihi

Det är fel på alla begagnade bilar, skillnaden är att det är olika mycket fel bara :mattias

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Kerplunk skrev:
2171352 Det kanske bara är något jag fått för mig. Den första såg ju väldigt fin ut. Lånade en gammal 245 några ggr och drog med men den var ju som en jäkla pansarvagn att köra plus att jag knappt nådde fram till pedalerna. Har blivit lite avskräckt sen dess.

Gör som jag, köp en islandshäst så har du problemet löst :tummenupp :D

Nejmen, jag behöver inte lika stort och robust släp= lika stor bil som för min förra häst, vilket känns skönt.

Men jag står ju fortfarande med en alldeles för sportig audi utan dragkrok.

Jag funderar på en lite mindre kombi - med dragkrok givetvis.

Men jäklar vad jag kommer sakna min lilla audi :(

Den är vansinnigt skön att köra och verkligen smeker kurvorna och att den är fyrhjulsdriven men ändå har 266 hk gör ju det hela bara ännu skojjigare.. :kär

Audin lär du förmodligen gilla att sitta/köra för om du är lika kort som jag så är som sagt volvo iaf 2/7/940 serien lite för lååångt till pedalerna :4skrika

Men å andra sidan så är audi förbannat dyra i drift,
de drar mkt, kostar massa i skatt och försäkring (jag betalar ca 15 000 hel/helår) och reservdelar/service etc är inte billigt :3freak

Nu när jag ska börja spana så har jag riktat in mig på allt utom saab ungefär :hihi

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
Lilla_damen skrev:
2171604 Gör som jag, köp en islandshäst så har du problemet löst :tummenupp :D

Nejmen, jag behöver inte lika stort och robust släp= lika stor bil som för min förra häst, vilket känns skönt.

Men jag står ju fortfarande med en alldeles för sportig audi utan dragkrok.

Jag funderar på en lite mindre kombi - med dragkrok givetvis.

Men jäklar vad jag kommer sakna min lilla audi :(

Den är vansinnigt skön att köra och verkligen smeker kurvorna och att den är fyrhjulsdriven men ändå har 266 hk gör ju det hela bara ännu skojjigare.. :kär

Audin lär du förmodligen gilla att sitta/köra för om du är lika kort som jag så är som sagt volvo iaf 2/7/940 serien lite för lååångt till pedalerna :4skrika

Men å andra sidan så är audi förbannat dyra i drift,
de drar mkt, kostar massa i skatt och försäkring (jag betalar ca 15 000 hel/helår) och reservdelar/service etc är inte billigt :3freak

Nu när jag ska börja spana så har jag riktat in mig på allt utom saab ungefär :hihi

Ja det är fan inte roligt att leta bil när man egentligen inte vill. Jag kommer sakna min lilla Renault enormt mkt. Liten, lättkörd och billig. :kär Vore det inte för att den är utan drag så skulle jag aldrig sälja den.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Kia skrev:
2160346 Känner så väl igen känslan.... :pannkyss
Beanise skrev:
2161657 Ajfan! Ytterliggare en som sitter i skiten? :(

Klen tröst, men du är inte ensam. Kan skriva under, på det du sa... :död

Welcome to tha club! Finns inget jag ångrar så mycket som saker jag inte gjorde eller inte sa!!! Hädanefter ska jag göra/säga allt och ångra ingenting!
:huvet :(

//KaliZ

Last edited:

FreddaGädda

Guest
Lilla_damen skrev:
2166938 Dra hästsläp månne?

Nu har du.. Släkten har haft en 900 från 1990 cirkulerande från faster, till farfar och sen till mig. Köptes 91 och gått 30 000 mil. Har aldrig krånglat NÅGONSIN på något vis förutom nu när den i princip är slut. Farfar lånade ut den till nån bekant med ryggproblem i somras. Människan lämnade tillbaka den i bedrövligt skick och tanklampan lysandes. Gubbfan hade kört så bromsbeläggen vänster fram var totalslut, ett av dom ramlade helt ur och bromsen körde istället med oket rakt mot skivan. Kört omkring och bromsat med handbromsen så bakdäcken var mönsterlösa. "Tack för lånet"
Slaktar den nu i jakt på delar.
Instämmer att saab är fula, förutom aero-modellerna. Gamla 900:eek:r utan vare sig kjolar, minsta vinge eller liknande är vansinnigt fula.

Sen beror det på vilken saab man väljer också, de äldre 8-ventilarna hade ett väldigt kritiserat bosch-tillverkat mekaniskt insprutningssystem som rent ut sagt sög. Det ska vara det elektroniska med riktiga injektorer, då finns det inte mycket som kan gå fel bara sådär

Jag ångrar: Att jag var en så kass människa i yngre tonåren, något jag har fått spendera tiden fram till nu att reparera. Svälta bort 25 kilo, träna dit 15 kg muskler, försöka övertyga folk som lever i det förflutna att jag inte är en livslös, elak tönt längre sen åratal tillbaka, finns fortfarande gamla barndoms"polare" som inte tar mig på allvar. Jävligt störande att folk tror att man är samma människa genom hela livet istället för att ta en som man är i nuet.
Och jag ångrar att jag valde teknikprogrammet under falska budskap.
Jag ångrar diverse dåliga affärer jag gjort som har kostat mycket tid och pengar.
Och att jag inte började spela gitarr tidigare.
Och jag ångrar att jag inte började träna kampsport tidigare.
Nu gör jag inget jag ångrar, punkt slut.

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...