"Det här köpte jag idag!"-tråden

MikkE

Guest
För 100 kr självrisk fick jag ut en sprojlans iPod Nano 8gb generation 5 (nuvarande med kamera). Tidigare hade jag en iPod Nano generation 2. Kameran ger jävligt bra filmkvalité.
image_1_79632big.jpg

Sedan denna för 99 spänn på Expert!
large

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Malaysia here i come :)

mju_8000_silver.jpg

För 100 kr självrisk fick jag ut en sprojlans iPod Nano 8gb generation 5 (nuvarande med kamera). Tidigare hade jag en iPod Nano generation 2. Kameran ger jävligt bra filmkvalité.

Fan nu har jag inte hängt me i svängarna :D Hur många mpix?

Edit: Såg ju hyffsat ut på youtube, många "mooodes"

[YOUTUBE-ID]ZG1iM43w2o8[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

MikkE

Guest
Fan nu har jag inte hängt me i svängarna :D Hur många mpix?
Kan inte ta foton, endast film.
H.264 VGA-video, 640 x 480 bildpunkter, upp till 30 bildrutor per sekund med AAC-ljud.
15 realtidseffekter: sepia, svartvitt, röntgen, filmkorn, värme, övervakning, cyborg, utbuktning, kaleidoskop, rörelse,spegel, ljustunnel, buckla, sträckning och virvel

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Malaysia here i come :)

mju_8000_silver.jpg

Grym kamera, jag har en sån. Jag har "tappat" den i backen flertalet gånger och det är bara lite repor på den. Den gamla pajjade på några meters djup i Thailand men denna håller för allt. En rejäl bula i chassiet har den dock åkt på men det är smällar man får ta.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Edit: Såg ju hyffsat ut på youtube, många "mooodes"

Mmm, jätteanvändbart...

Jag ogillar inte teknik och finesser, men finesser för finessernas egen skull kan jag leva utan faktiskt.

Jag köpte en telefon, den billigaste med kamera jag hittade, en Huawei U1250, den verkar funka.
Ska bara köpa till ett minneskort så man rymmer lite musik och bilder på den.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Mmm, jätteanvändbart...

Jag ogillar inte teknik och finesser, men finesser för finessernas egen skull kan jag leva utan faktiskt.

Jag köpte en telefon, den billigaste med kamera jag hittade, en Huawei U1250, den verkar funka.
Ska bara köpa till ett minneskort så man rymmer lite musik och bilder på den.

True dat.

Jag köpte en telefon med mycket minne och en schysst mp3spelare för att slippa ha en separat mp3spelare.

Nyligen vann jag en ipod nano gen4. Den var skithäftig i 3dagar. Tills jag insåg att telefonen gör allt den gör. Fast bättre och dessutom går att ringa med. Förstår verkligen inte varför folk lägger 1500:- på en nano. Gen5 är ännu närmre telefonen fast fortfarande snäppet sämre på allt.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
True dat.

Jag köpte en telefon med mycket minne och en schysst mp3spelare för att slippa ha en separat mp3spelare.

Nyligen vann jag en ipod nano gen4. Den var skithäftig i 3dagar. Tills jag insåg att telefonen gör allt den gör. Fast bättre och dessutom går att ringa med. Förstår verkligen inte varför folk lägger 1500:- på en nano. Gen5 är ännu närmre telefonen fast fortfarande snäppet sämre på allt.
jag har separat spelare för 200 spänn för dom gånger jag inte vill riskera mobilen men vill ha musik (när jag springer/cyklar/åker mountainboard/cross/ mc etc)

Sen håller jag inte med om att mobilen är bättre på allt, köpte en begagnad n5a i veckan, kamran är sämre än farsans compacht från 2004 mp3n är sämre än min lösa osv, vist allt duger och det e praktiskt att ha allt på ett ställe men att den e bättre vore att ljuga, sen skulle jag aldrig ha den på mig när jag gör nått aktivt.

sngående "modesen" så håller jag med om att det är totalt onödigt

Last edited:

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Grym kamera, jag har en sån. Jag har "tappat" den i backen flertalet gånger och det är bara lite repor på den. Den gamla pajjade på några meters djup i Thailand men denna håller för allt. En rejäl bula i chassiet har den dock åkt på men det är smällar man får ta.

Hade den gamla modellen, den har filmat många bågerundor =)
Mycket nöjd, dock lyckades jag supa bort den så då blev det till att köpa en ny

Fick höra av en kille att han läst nåt reportage om att de dykt ner till 30m med den och att den slutade fungera pga att alla knappar var intryckta men när de kom upp till ytan så fungerade den igen :D

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
jag har separat spelare för 200 spänn för dom gånger jag inte vill riskera mobilen men vill ha musik (när jag springer/cyklar/åker mountainboard/cross/ mc etc)

Sen håller jag inte med om att mobilen är bättre på allt, köpte en begagnad n5a i veckan, kamran är sämre än farsans compacht från 2004 mp3n är sämre än min lösa osv, vist allt duger och det e praktiskt att ha allt på ett ställe men att den e bättre vore att ljuga, sen skulle jag aldrig ha den på mig när jag gör nått aktivt.

sngående "modesen" så håller jag med om att det är totalt onödigt

Jag tänkte i jämförelse med nanon. Ljudet är sämre, scrollhjulet jobbigare man tvingas använda iTunes för att lägga över musik och kameran är ungefär likvärdig med den på telefonen (W980)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag tänkte i jämförelse med nanon. Ljudet är sämre, scrollhjulet jobbigare man tvingas använda iTunes för att lägga över musik och kameran är ungefär likvärdig med den på telefonen (W980)
Jo men nano är en appel vad begär du? :tungan hade en nano gen2, den fick bättre ljud efter jag trök in rockbox (pirat frameware för att slippa itunes) Säger inte det allt om hur snabbproducerade de är?

Sen borde jag citerat guw istället

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Inköpen för dagen:
5st lampor att ställa på fönsterbrädorna, skitsnygga helt enkelt.
6st jävligt fina whiskeyglas, halva priset på halva priset så det passade en snål jävel som mig själv.
2st eltandborstar, har alltid velat testa en och nu gjorde jag slag i saken och köpte en till tjejen med. Jag har redan tröttnat på den.
En jävla massa glödlampor, nån förbannad jubelidiot har ju kommit fram till att de ska förbjudas :mad: Så det gäller att hamstra så fort man ser några bra modeller. Har så fruktansvärt mycket belysning så det går åt lampor på löpande band och livslängden är ju inte så imponerande heller...

Gårdagens inköp var ett styck lungröntgen samt ultraljudsundersökning för 3500:- med några tillhörande blodprov. På katten. Vill ni bli miljardärer så ska ni bli veterinärer. Nöjer ni er med att bli miljonärer så kan ni bli tandläkare istället.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag tycker faktiskt lite synd om alla er som bara måste ha den senaste tekniken, jag hade samma mobil i 5 år, den funkade, jag kunde RINGA med den & SVARA när det ringde, enkelt & bra, sen fick jag en ny av min flickvän i födelsedagspresent, med touchscreen, jag blir lika jävla arg & frustrerad varje gång jag använder den...
Kalla mig gärna bakåtsträvare, men jag gillar det enkla i livet.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag tycker faktiskt lite synd om alla er som bara måste ha den senaste tekniken, jag hade samma mobil i 5 år, den funkade, jag kunde RINGA med den & SVARA när det ringde, enkelt & bra, sen fick jag en ny av min flickvän i födelsedagspresent, med touchscreen, jag blir lika jävla arg & frustrerad varje gång jag använder den...
Kalla mig gärna bakåtsträvare, men jag gillar det enkla i livet.

Bakåtsträvare
Dinosaur
FImotteknikmedlem
Gammla gubbe
Okunnig

:hihi

Faktum är att min jobbmobil är närmare 7 år nu.. :hihi
Hade en exakt likadan privat tills i februari i år då jag kände att jag
faktiskt ville ha några av de nya funktionerna... :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år