"Det här köpte jag idag!"-tråden

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Tjejen fick köpt sig en hjälm igår.
Shoei-XR1100-Matt-Black_350_1BNCL.jpg

Nu har hon allt som behövs; jacka, byxor, ryggskydd, hjälm osv.
(Med andra ord, min splitternya cuts får ligga oanvänd ett tag...)

Last edited:

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Denna lilla skönhet köpte jag idag.
Nu jävlar får viltet passas sig. :)

Trijicon TR22

Förstoring: 2,5-10x
Obj. diam: 56 mm
Ögonavstånd:100 mm
Utgångspupill: 16,3-5,6 mm
Riktmedel: Gul triangel
Vikt: 594 g
Tubdiameter: 30 mm
Synfält: (m/100m) 13-3,5 m
Belysning av Riktmedel: Fiberoptik/Tritium
Längd: 347 mm
mm/klick: (på 100m) 7 mm

Bifogat

• TR22.gif
    TR22.gif
    33.9 KB · Visningar: 68

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Sidi är sköna och bra stövlar, har de fast helt svarta med röda detaljer. riktig sköna!

R5+1

Guest
Äntligen ska även jag se bra ut...

Beställde visir från England för typ en vecka sen. Hämtade ut dom på "posten" idag! Snabbt jobbat tycker jag! :banana

Inte så dyrt som i Sverige heller. Knappt 1200 för två original-visir (där ena var förberett för pinlock, finns knappt att få tag på här, fick borra första visiret själv) och ett pinlockvisir. De skickade även med två putstrasor, underbart mjuka microfiberdukar. :tummenupp

Var helt klart dags att byta:

Bifogat

• 2010-07-19 Visir.jpg
    2010-07-19 Visir.jpg
    228.2 KB · Visningar: 105

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
En Shoei XR1100 i vitt beställt!

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Eftersom jag röstar rött så är jag automatiskt slö och arbetsskygg enligt dom som röstar på högern. Så därför var jag "tvungen" att köpa en traktor i dag, så att jag slipper att gå och klippa min gräsmatta.

Partner 12-107H (H= Hydrostat).

Bifogat

• DSC00294.jpg
    DSC00294.jpg
    254.6 KB · Visningar: 63
  • DSC00293.jpg
    DSC00293.jpg
    253.1 KB · Visningar: 69
  • Gilla
Reaktioner: MaG

R5+1

Guest
Eftersom jag röstar rött så är jag automatiskt slö och arbetsskygg enligt dom som röstar på högern. Så därför var jag "tvungen" att köpa en traktor i dag, så att jag slipper att gå och klippa min gräsmatta.

Hah! Du har färgats blå under den senaste mandatperioden. "Pengar? Äh, jag har så många. Hmm... Tror jag köper en TRAKTOR idag!":D:D
(menat som skämt faktiskt)

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Hah! Du har färgats blå under den senaste mandatperioden. "Pengar? Äh, jag har så många. Hmm... Tror jag köper en TRAKTOR idag!":D:D
(menat som skämt faktiskt)

:tummenupp
Nä men den gamla stiga parken la av för 3v sedan. Har gått och klippt med "vanliga" klipparen i solsken. Ingen höjdare

R5+1

Guest
:tummenupp
Nä men den gamla stiga parken la av för 3v sedan. Har gått och klippt med "vanliga" klipparen i solsken. Ingen höjdare

Du kommer märka hur askul det är att köra en såndär. (Hur kunde jag GÅ flera mil runt på min egen tomt varje sommar?)
Sen märker du att man kan haka på ett släp efter. (Shit, jag kan ju köra grejer med den här!)
Sen märker du att traktor+släp inte ALLS beter sig som bil med släpkärra när man backar. (He he, det här kan jag! Men vaff... Vad... Va fan GÖR släpfan!)
Sen märker du att traktorn är jävligt svag för att kallas traktor. (Hmmm... Undrar om nån på SH vet hur man trimmar en sån här... Bäst att starta en tråd.) :D

Ha kul med ditt nyförvärv, men glöm inte bort hojen! :banana:banana

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du kommer märka hur askul det är att köra en såndär. (Hur kunde jag GÅ flera mil runt på min egen tomt varje sommar?)
Sen märker du att man kan haka på ett släp efter. (Shit, jag kan ju köra grejer med den här!)
Sen märker du att traktor+släp inte ALLS beter sig som bil med släpkärra när man backar. (He he, det här kan jag! Men vaff... Vad... Va fan GÖR släpfan!)
Sen märker du att traktorn är jävligt svag för att kallas traktor. (Hmmm... Undrar om nån på SH vet hur man trimmar en sån här... Bäst att starta en tråd.) :D

Ha kul med ditt nyförvärv, men glöm inte bort hojen! :banana:banana

Du pratar inte som en tjej, vad är du för nåt?:va :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Inte som tjejerna du träffat hittills i ditt liv. Välkommen på studiebesök till Stoklaholma! :brynad

Fast där nere där du bor pratar ju varken killar eller tjejer så man förstår...:D

Absolut, kan vara kul att lära sig nåt nytt:tummenupp :D
Allvarligt, får ta mig dit den ärade hufvudstaden snart. Var länge sen man var där och har massor av folk att hälsa på... Så du kan få lära mig då!:D

Nu ska du inte vara sån, det är inte bättre norrut:7peta

[YOUTUBE-ID]ruZQhRzV05o[/YOUTUBE-ID]

Jag är för övrigt bara importskåning, är född och uppvuxen i uppsala:D Inte för att det hörs på hur jag pratar, men ändå...:gnissla

Last edited:

R5+1

Guest
Det där är min 4:e åkgräsklippare. Varav min andra traktor. Så ja. Jag vet hur det är att köra dessa.
Klipper ju 2st tomter utöver min egen bara för att det är skoj:D

Ahaaa!! Du ÄR moderat! Kapitalist av värsta sort OCH utnyttjar rotavdraget!
Gotcha! :hihi

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Ahaaa!! Du ÄR moderat! Kapitalist av värsta sort OCH utnyttjar rotavdraget!
Gotcha! :hihi

Ja givetvis! Nää då. Jag klipper gratis åt mina grannar.
Eller nåja. Ena grannen slipar mina knivar till gräsklipparen som tack. Den andre är en äldre farbror som har fått en pacemaker inopererad.
Har inte mage att ta betalt för något som tar 10-15min att göra per gång utav dessa trevliga grannar:tummenupp

R5+1

Guest
HA HA HA HA HA!! "Om ma bo i Alvsby kåmmun å ha mindrä än trä skotern på gårn, då e ma bög." :rofl:rofl:rofl

Nu ska du inte vara sån, det är inte bättre norrut:7peta
Jag är för övrigt bara importskåning, är född och uppvuxen i uppsala:D Inte för att det hörs på hur jag pratar, men ändå...:gnissla

Men hallå, tracka inte norrlänningarna! För att citera nåns signatur: "Jag var i Norrland en gång, men det var så tråkigt att jag vände i Uppsala." He he.

Jag trackar vidare: Är man i Uppsala hör man inte heller vad folk säger för det BLÅSER JU så dant där! :D
Vad skulle ni (/dom...?) ha för dialekt menar du då?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept