Nu är semestern här om 1v så idag blev det en burk Zino till fjällvandringen... Äckligt gott till en whisky efter nyfångad öring.
Funkar bättre än djungelolja dessutom Myggjeflar
Har också börjat intressera mig för cigarrer och undrar således var ni handlar ifrån. Lokala kiosken har ju inget vidare utbud precis.
Jag slog till i dag, mest för att jag behövde en GPS igen och är trött på att låna en varje gång jag behöver...
Fundrar på att köpa en likadan om pengar skulle trilla in..
iofs bara gått ett par dar men är du nöjd med den?
Jag slog till i dag, mest för att jag behövde en GPS igen och är trött på att låna en varje gång jag behöver...
Fundrar på att köpa en likadan om pengar skulle trilla in..
iofs bara gått ett par dar men är du nöjd med den?
Zibro PH227. 30 ute, 25 i sovrummet på 1 timma.
Nu 29 i rummet bredvid och 22 i sovrumet
Det skall bli så jävla skönt att sova gott i natt!
Jag köpte denna nyss. Jävla rolig
//Kim
Hur gör du med slangen för varmluften?? Har som inte ens chans själv att skicka ut luften på nåt vettigt sätt...
Tittar själv på en Wilfa WAC-9000 som har vattenbehållare så det löser ju den biten men varmluften??
Jag har som tur var bland annat ett mindre fönster i sovrummet, vad kan det vara 100 x 40 kanske, med gångjärn i överkant. Det öppnar jag upp och leder ut de två slangarna där.
Det följde med ett par skumgummiprylar man kunde använda som tätning vilket jag använder provisoriskt. Nästa steg blir att snickra till en skiva som täcker fönsterramen till 100% och göra hål för utgångsrören så det inte läcker in elak varm uteluft.
Även om man inte har någon fiffig lösning tror jag systemet pallar med att kyla även om det läcker in varmluft via det öppna fönstret. Det är ju bara att se till att sängen eller liknande sitter i vindriktningen så att säga.
Visst slösar man mer energi än önskvärt på det sättet men det är ju ändå en ganska begränsad tid på året man behöver AC:n så det kan nog de flesta leva med.
Största problemet är egentligen ljudnivån. Nu när det var dags för insomning har jag stängt av den men satt timern så den går igång om två timmar igen. Helt övertygad om att jag kommer vakna bra mycket mer utvilad än vanligt när lakanen inte sitter fast i ryggen på morgonen.
Ps. Wilfa 12000 kostar bara 5 kr mer än Wilfa 9000 just nu på komplett.se http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321097
Researchade en del inför dagens köp så där får du dagens tips! Anledningen att jag köpte den jag gjorde var främst fraktkostnaden från komplett.
Skoj, en Dinli 450. Hade en -08 en gång i tiden.
Köpte den ny.
Sedan tog jag körkort och lärde mig köra utan stödhjulen
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati