"Det här köpte jag idag!"-tråden

DreamerT

Tiina
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
Kawsaki er6f
denna !
*nöjd*
sony-ericsson-x10-mini.jpg

har nu en 6mån gammal HiPhone mini tillsalu!
asliten! för typ 800kr e den din ;p tror jag förmodligen kommer ha 2 helt nya batterier till den me hehe

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Nu är semestern här om 1v så idag blev det en burk Zino till fjällvandringen... Äckligt gott till en whisky efter nyfångad öring. :tungan

Funkar bättre än djungelolja dessutom :D Myggjeflar :mad:

Har också börjat intressera mig för cigarrer och undrar således var ni handlar ifrån. Lokala kiosken har ju inget vidare utbud precis.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Har också börjat intressera mig för cigarrer och undrar således var ni handlar ifrån. Lokala kiosken har ju inget vidare utbud precis.

Handlar, med otroligt få undantag, allt mitt utomlands. Havanna från Schweiz och Gibraltar. Resten från USA även om det sällan blir annat än just kubanska cigarrer.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag slog till i dag, mest för att jag behövde en GPS igen och är trött på att låna en varje gång jag behöver...

HTC_Desire9-420-90.jpg

Fundrar på att köpa en likadan om pengar skulle trilla in..
iofs bara gått ett par dar men är du nöjd med den?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fundrar på att köpa en likadan om pengar skulle trilla in..
iofs bara gått ett par dar men är du nöjd med den?

Jag har knappt använt den, men visst gör den det den ska.

Jag svarade på ditt inlägg med den till exempel :D

jag

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Köpte tält igår. Ska till Orsa och hoppa fallskärm. Jag började packa in i bilen i morse. Tält, sovsäck, fallskärm. Check. Tänkte använda fallskärmen till alla dessa tre funktioner först men sömmarna är inte tejpade så det kanske regnar in. Tur att man hann läsa på lite om camping. Iofs har jag ju alltid med mig silvertejpen, hmm...

http://www.stadium.se/is-bin/inters...e/Stadium/sv_SE/Products/Large/051045_002.jpg

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Har mer eller mindre kommit ur race-träsket, men insett att det finns en massa andra träsk att fastna i. Beställde ny trampcykel igår. :brinnerup

46.jpg

R5+1

Guest
Köpte dessa för ett par månader sen, men satte dom först igår.
Ska "rida in" dom ikväll tänkte jag, ska bli jäkligt intressant att se hur det blir att köra! Jag hoppas ju på att slippa glida omkring så mycket i sadeln.

Bifogat

• Stomps.jpg
    Stomps.jpg
    27.3 KB · Visningar: 70
  • Stomps II.jpg
    Stomps II.jpg
    25.9 KB · Visningar: 76
Last edited:

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Denna lilla köptes idag.
Imorgon ska den fyllas med is för att kyla diverse trevliga drycker.

(det är bassängen jag syftar på, kvinnan och ungarna ingick inte)

Bifogat

• 70401021_l.jpg
    70401021_l.jpg
    106.2 KB · Visningar: 96

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Fick min Hagström-gitarr idag! Personlig leverans, tomte-style!

Bifogat

• hagstrom_nitro.jpg
    hagstrom_nitro.jpg
    84.9 KB · Visningar: 78

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Zibro PH227. 30 ute, 25 i sovrummet på 1 timma.

Nu 29 i rummet bredvid och 22 i sovrumet :banana
Det skall bli så jävla skönt att sova gott i natt!

zibro-ph227(128454)-0.jpg

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Zibro PH227. 30 ute, 25 i sovrummet på 1 timma.

Nu 29 i rummet bredvid och 22 i sovrumet :banana
Det skall bli så jävla skönt att sova gott i natt!

zibro-ph227(128454)-0.jpg

Hur gör du med slangen för varmluften?? Har som inte ens chans själv att skicka ut luften på nåt vettigt sätt...
Tittar själv på en Wilfa WAC-9000 som har vattenbehållare så det löser ju den biten men varmluften??

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Hur gör du med slangen för varmluften?? Har som inte ens chans själv att skicka ut luften på nåt vettigt sätt...
Tittar själv på en Wilfa WAC-9000 som har vattenbehållare så det löser ju den biten men varmluften??

Jag har som tur var bland annat ett mindre fönster i sovrummet, vad kan det vara 100 x 40 kanske, med gångjärn i överkant. Det öppnar jag upp och leder ut de två slangarna där.

Det följde med ett par skumgummiprylar man kunde använda som tätning vilket jag använder provisoriskt. Nästa steg blir att snickra till en skiva som täcker fönsterramen till 100% och göra hål för utgångsrören så det inte läcker in elak varm uteluft.

Även om man inte har någon fiffig lösning tror jag systemet pallar med att kyla även om det läcker in varmluft via det öppna fönstret. Det är ju bara att se till att sängen eller liknande sitter i vindriktningen så att säga.

Visst slösar man mer energi än önskvärt på det sättet men det är ju ändå en ganska begränsad tid på året man behöver AC:n så det kan nog de flesta leva med.

Största problemet är egentligen ljudnivån. Nu när det var dags för insomning har jag stängt av den men satt timern så den går igång om två timmar igen. Helt övertygad om att jag kommer vakna bra mycket mer utvilad än vanligt när lakanen inte sitter fast i ryggen på morgonen.

Ps. Wilfa 12000 kostar bara 5 kr mer än Wilfa 9000 just nu på komplett.se http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321097

Researchade en del inför dagens köp så där får du dagens tips! Anledningen att jag köpte den jag gjorde var främst fraktkostnaden från komplett och att jag ville ha den NU :svettas-smiley

Last edited:

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Jag har som tur var bland annat ett mindre fönster i sovrummet, vad kan det vara 100 x 40 kanske, med gångjärn i överkant. Det öppnar jag upp och leder ut de två slangarna där.

Det följde med ett par skumgummiprylar man kunde använda som tätning vilket jag använder provisoriskt. Nästa steg blir att snickra till en skiva som täcker fönsterramen till 100% och göra hål för utgångsrören så det inte läcker in elak varm uteluft.

Även om man inte har någon fiffig lösning tror jag systemet pallar med att kyla även om det läcker in varmluft via det öppna fönstret. Det är ju bara att se till att sängen eller liknande sitter i vindriktningen så att säga.

Visst slösar man mer energi än önskvärt på det sättet men det är ju ändå en ganska begränsad tid på året man behöver AC:n så det kan nog de flesta leva med.

Största problemet är egentligen ljudnivån. Nu när det var dags för insomning har jag stängt av den men satt timern så den går igång om två timmar igen. Helt övertygad om att jag kommer vakna bra mycket mer utvilad än vanligt när lakanen inte sitter fast i ryggen på morgonen.

Ps. Wilfa 12000 kostar bara 5 kr mer än Wilfa 9000 just nu på komplett.se http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321097

Researchade en del inför dagens köp så där får du dagens tips! Anledningen att jag köpte den jag gjorde var främst fraktkostnaden från komplett.

Jo jag såg det också men 9000 har intern uppsamling av vatten, det verkade inte 12000 ha och då har jag ännu ett problem... :D Tror inte grannen under skulle gilla att det dropa AC vatten längs väggen.. :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept