En sladd men det var inte intressantast vid dagens fiasko.
Kan inget särskilt specifikt om kablar så, fick kika på märkning och läsa någon annanstans vilket som betyder vad eftersom det uppenbarligen inte finns någon standard för denna presentation.
Det vi behöver är en IP-ute klassad även i kyla flexibel kabel, helst bara två ledare och utan kymmer får plats i 8 mm spiralslang. Utbudet av jordad kabel är stort men.. hittade en som kanske duger i kyla på Biltema fast den är 7.5 mm ytterdiameter och tänkta spiralen jag inte kan öppna och kika efter hajtänder på insidan är 8 mm inner.
Bauhaus har väl rea på allt sista tiden, kastar in handduken snart? I.a.f. så finns där en riktigt fin från Brenn.. någonting, blå är den också men dom har bara slangvindan jag inte vill betala för. Hepp, kula.. vad är detta? Gelia skarvkabel med snarlik spec., tretaktare den också men den finns inte här.. trots allt rundat gången 8 varv vid det här laget. Nä den ska finnas 40 gångar borta enl. hemsidan. Traskar dit, lögn, pratar med personal som pratar med personal som..
-Utomhus va?
-Precis.
-Dom kan hamnat borta på jultorget.
-Kikar där då, tack.
Rea, rea, rea... ingen Gelia syns till, går ut bland granarna men ingen strömsatt. Skrockar lite åt priserna (ej rea) då vi köpte vår kungsKvist just där precis när dom kom in några veckor sedan för 139:- löp2metern, det kostade dom inte idag.
-Kula.(sladd???)
-Tittar vidare inne bland jultramset, vadan detta? Den här verkar phet(negation), ser en alldeles för kort men rätt specad kabel till julbelysning som är prissatt fel.. hm. Undrar ifall det finns en längre variant, det finns men var bövelen har dom lagt dessa? 8 varv senare utan resultat, var i tankebanorna att om jag är kabel var skulle...
Bokstavligen på fel ställe ovanför fel prislapp, gömt bakom allt annat låg det lådvis med dessa och samla damm. Hejar till mig en anställd.
-Vem frågar jag om det går att göra bättre peng på dessa om jag köper en hel låda?
-Eh ja, det kan du fråga mig för så brukar vi inte göra.
-Hepp men ni kommer inte sälja dessa och definitivt inte härifrån =)
-Nä.. fel prislapp ser jag nu, vad tycker du dom är värda då?
-Jag behöver kabeln, inte kontakterna(ingen annan heller) och då är en låda värd ca 300kr till er fördel.
-Ok, ja men vi gör inte så.
-Förstår, jo kolla här bara så ni vet.
-Ok?
Visar henne den jag såg först..
-Denna rabarbern blir 28kr st.
-Ok.
-Och ända här borta(ett par tre meter till höger).
-Ja..
-Det blir ganska mycket mer än 28kr och de är inte liknande utan eXakt samma sorts produkt =)
-Hrm, jo men det är lev. som sätter pris.
-Absolut men ni säljer inte någon av dom men jag får väl vänta några dagar till när ni säljer ut dom för 10kr.
-He, ja du får göra det tyvärr.
Köpte en 5m som alltså var den längre och gömda, för test, ser riktigt lovande ut så får vi se.