Zeb_Macahan
Bettingansvarig
Någon som jag verkligen upplever som stor skillnad och som jag värdesätter i Tibro etc är att de är just att de inte krånglar när något går sönder oavsett om du har garanti eller inte så gör de allt för att ha nöjda kunder.
Jag får gratislampor av mio till min spiderlampa (som är en av få saker jag har köpt där) när det behövs, säg skulle ikea bjuda på det om jag hade köpt en lampa ifrån dem..näe..så fort du går ut genom dörren så är du en avklarad kund och de vill du får hjälp så får du prata med en kundtjänst istället för säljaren som du tog kontakt med. Den personliga kontakten är viktig för mig o där brister ikea i mina ögon (det jag har upplevt av dem, kanske finns undantag).
IKEA bygger inte på personlig kontakt. Däremot korrekt bemötande mot kund i alla led. Mio reklamerar inte en 3 år gammal soffa trots att konsumentköplagen säger så. Dom säljer en ny siffa till dig. Är det service?
/ Jens