"Det här köpte jag idag!"-tråden

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
En Bad Boy ultra solo!

0BSS_BBQ_1185.jpg

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nu ska slottet inredas...

Första grejjen (sänggaveln, inte sängen):

Jäkla härmapa, säg inte att du har en tottosäng också :brinnerup

:tummenupp snygg e den. Har spanat många gånger på den/liknande i en butik i möbelmeckat Tibro. Har den också belysning med touchfunktion, automatisk hylla, svårt att förklara men du vet va jag menar om det är en liknande).

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jäkla härmapa, säg inte att du har en tottosäng också :brinnerup

:tummenupp snygg e den. Har spanat många gånger på den/liknande i en butik i möbelmeckat Tibro. Har den också belysning med touchfunktion, automatisk hylla, svårt att förklara men du vet va jag menar om det är en liknande).

Nääh, det är inte den gaveln. Den var lite tattig när man började vrida och vända på den.

Denna kommer från www.sbnord.se

Sängen är självklart en Jensen Dynamique, vem klarar sig utan fläktsystem, massage och väckarklocka med massage i sängen? :näsblod

/ Jens

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Nääh, det är inte den gaveln. Den var lite tattig när man började vrida och vända på den.

Denna kommer från www.sbnord.se

Sängen är självklart en Jensen Dynamique, vem klarar sig utan fläktsystem, massage och väckarklocka med massage i sängen? :näsblod

/ Jens

:hej jag...det ÄR faktiskt nästan helt omöjligt att vara vaken när man lägger sig i gnäggsängen..:D

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:hej jag...det ÄR faktiskt nästan helt omöjligt att vara vaken när man lägger sig i gnäggsängen..:D

Jag har varit sängsäljare i ett tidigare liv och sålde bland annat gnäggsängarna. Dom är bra om man är redo för taglets för och nackdelar, för nackdelar har jag allt.

Det man ska vara medveten om när det gäller säng är att det inte finns något speciellt märke som är "bäst" utan att varje kropp behöver olika stöd och avlastning. Detta glöms ofta bort när "prestigerutan" kommer på reklamen... Vissa sover bäst i en Jensen, vissa i en Hästens osv. Däremot erbjuder inte ex. Jysk eller IKEA kompetens nog att hjälpa kunden välja rätt säng, det är inget man gör själv i en handvändning nämligen.

/ Jens

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
För 350€ köpte jag denna Arai RX7 Corsair Randy Replica

Bifogat

• 81-3690RandyYel.jpg
    81-3690RandyYel.jpg
    42.8 KB · Visningar: 50

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Jag har varit sängsäljare i ett tidigare liv och sålde bland annat gnäggsängarna. Dom är bra om man är redo för taglets för och nackdelar, för nackdelar har jag allt.

Det man ska vara medveten om när det gäller säng är att det inte finns något speciellt märke som är "bäst" utan att varje kropp behöver olika stöd och avlastning. Detta glöms ofta bort när "prestigerutan" kommer på reklamen... Vissa sover bäst i en Jensen, vissa i en Hästens osv. Däremot erbjuder inte ex. Jysk eller IKEA kompetens nog att hjälpa kunden välja rätt säng, det är inget man gör själv i en handvändning nämligen.

/ Jens

Ja allt det där vet jag redan o vad gäller kända märken så går jag inte på reklam då jag bland annat är utbildad inom marknadsföring och kan alla knep de använder sig av. Största orsaken till att vi valde gnäggisen var att killen hade en tidigare och jag blev helt såld när jag provlåg.
Vid köpet av den var gnäggismärket en av få som gjorde 210 cm sängar.
Vid köp av ny (större) var valet inte inte så svårt och efter nästan prick tre år i dagarna känns den som ny. Madrassen ska vi byta ut efter x antal år och det är den vi la mest krut på när vi valde säng, för rädd hårdhet är viktigt :)Vi tog provlåg många sängar men ramsäng var ett krav.

Kvinna i butik tillsammans med sin man vid samma tillfälle vi kolla på säng, DUX var aktuell säng i fråga..

- titta den här då..det var ju ett bra pris..12000
-ja det var helt okej pris.

Kunde inte hålla mig utan sa att det var enbart priset för madrassen varav mannen hastigt vände på klacken med orden.

- Ja den ska vi då rakt inte ha då

:rofl

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ja allt det där vet jag redan o vad gäller kända märken så går jag inte på reklam då jag bland annat är utbildad inom marknadsföring och kan alla knep de använder sig av. Största orsaken till att vi valde gnäggisen var att killen hade en tidigare och jag blev helt såld när jag provlåg.
Vid köpet av den var gnäggismärket en av få som gjorde 210 cm sängar.
Vid köp av ny (större) var valet inte inte så svårt och efter nästan prick tre år i dagarna känns den som ny. Madrassen ska vi byta ut efter x antal år och det är den vi la mest krut på när vi valde säng, för rädd hårdhet är viktigt :)Vi tog provlåg många sängar men ramsäng var ett krav.

Kvinna i butik tillsammans med sin man vid samma tillfälle vi kolla på säng, DUX var aktuell säng i fråga..

- titta den här då..det var ju ett bra pris..12000
-ja det var helt okej pris.

Kunde inte hålla mig utan sa att det var enbart priset för madrassen varav mannen hastigt vände på klacken med orden.

- Ja den ska vi då rakt inte ha då

:rofl

Mitt personliga rekord som säljare är ett par som kommer in för att kolla på bäddmadrass till sommarstugan och det slutar med sängar med tillbehöver för strax över 210.000 kronor. På 2,5 timmar.

Dom var inte nådiga när dom kom igång :D

/ Jens

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Låter som ett "handla två betala för en" erbjudande som typ guldfynd brukar köra me :va

En till mannen, en till kvinnan... *

Någon konstigt?

/ Jens

* Edit: I ett modernt förhållande kan det vara: En till mannen och en till mannen alternativt: En till kvinnan och en till kvinnan...

dow

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Ducati 748
Ska du förlova dig med dig själv? Ska du inte ha 2?

Jag handlade:

:elitförare

4723588045_8e3984b158_b.jpg

:) Vi håller på att beställa ringar tillsammans, men jag kände att hela frieri-gesten försvann, att en överenskommelse kanske inte är det minnet vi vill ha med oss. Så jag skaffade en extra ring, som jag friade ""på riktigt" med.

...and it worked.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...