"Det här köpte jag idag!"-tråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fyndade en sån här till min "gigantiska" trädgård :D Men nu kom jag på att jag vill ha frontmonterat aggregat så jag letar redan ny :(

Stiga_Compact_E.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Finansiera nyköpet genom att klippa mina gräsmattor......

Ähh, det är redan finansierat då tjejen hade glömt sitt visakort framme på bänken :brynad
Nu måste jag bara bygga en vibrationsfri grogghållare så att min Rom&cola inte blir skakad, och den får gärna ha inbyggd kylning. Någon med en idé över hur det ska gå till :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ähh, det är redan finansierat då tjejen hade glömt sitt visakort framme på bänken :brynad
Nu måste jag bara bygga en vibrationsfri grogghållare så att min Rom&cola inte blir skakad, och den får gärna ha inbyggd kylning. Någon med en idé över hur det ska gå till :va

Ett rör fyllt med en trög vätska med ett kopp inuti som håller din grogg kanske?

Upphängningen kan göras av silicontrådar.

Viktiga krejjer det här, NASA har säkert massor med topphemlig forskning i ämnet.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ett rör fyllt med en trög vätska med ett kopp inuti som håller din grogg kanske?

Upphängningen kan göras av silicontrådar.

Viktiga krejjer det här, NASA har säkert massor med topphemlig forskning i ämnet.

Hmm, du kanske är något på spåren där! Jag ska försöka få tag på en lärare på MIT under dagen och se om han kan få några studenter att ta tag i detta SNARAST då det faktiskt ligger i allas intresse!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men helvete! Du ska ha en midjestyrd Stiga Park med hydrostat och fyrhjulsdrift! Du blir värst i kommun och flickorna lämnar snigelspår vid blotta anblicken på besten. :brynad

En sån här!

Är inte den här ännu tuffare isåfall :va
Skämt åsido så har jag mailat en firma nu och frågat vad jag kan få för min i inbyte mot deras Stiga park i nyskick. Ingen 4wd, det känns lite onödigt på min flacka tomt på 1300kvm :brinnerup

Men grogghållaren är fortfarande ett problem :gråta

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Är inte den här ännu tuffare isåfall :va
Skämt åsido så har jag mailat en firma nu och frågat vad jag kan få för min i inbyte mot deras Stiga park i nyskick. Ingen 4wd, det känns lite onödigt på min flacka tomt på 1300kvm :brinnerup

Men grogghållaren är fortfarande ett problem :gråta

Nja, såg lite för rymdig ut med den där hytten. Sen är det ju en diesel. :död

Tror inte det funkar så bra, men fäst en sån här i någon form av hållare som du sedan ställer glaset i. Värt att prova.

Annars är Guws förslag bättre. Att hänga mugghållaren i något dämpande, t ex. såna gummistroppar som man fäster presenningar med.

Edit:

Så!

24o59bn.jpg

Last edited:

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Har varit i USA på semester och när vi var där så köpte vi en iPad och den är helt suverän!! :tummenupp :)

Bifogat

• ipad.jpg
    ipad.jpg
    18.5 KB · Visningar: 75

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Saknar bild men... Bokat o betalt solsemester i Sverige! :yoparty 18 Juni - 4 Juli.
Flyger ut från Cork till Dublin med BoskapsTransport (Ryanair) och lyxar till det med SAS till Arlanda. Trött på flygbussen ut till Skavsta. Plus att syrran med familj bor 20 minuter från Arlanda, gör saken bättre. :D

Stockholms skärgård i midsommar. Hells yes!
(Sen att man har en massa gravar att besöka kanske inte är det mest uppmuntrande) :(

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
powerset.jpg

Fast från staterna.. Lär ju behöva köpa en ny laddare eftersom den levereras för
US uttag.. Dock känns dom 159:- helt värt det då jag bara betalade $336 ink frakt för två.. 3500:- inkl tull och moms... Liiiiiiiite skillnad mot svenska priser på 4500:-

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
powerset.jpg

Fast från staterna.. Lär ju behöva köpa en ny laddare eftersom den levereras för
US uttag.. Dock känns dom 159:- helt värt det då jag bara betalade $336 ink frakt för två.. 3500:- inkl tull och moms... Liiiiiiiite skillnad mot svenska priser på 4500:-

Kan du länka till sidan du köpte dom ifrån!?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept