"Det här köpte jag idag!"-tråden

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det tog oss 1,5 år att hitta "rätt" hus... Så det är bara att leta vidare..

Kommer sakna att ha 70 meter till vattnet, trots att vi byter upp oss från sommarstuga till slott :D

/ Jens

:tummenupp
Själv väntar jag på att drömhuset (har för mig att även det bakom har varit ute på försäljning) ska gå ner ytterligare i pris. Har varit ute på försäljning ganska länge nu men tja ska inte klaga trivs bra i sandslottet så länge :banana

Pris ..ungefär som en 1a i stockholm :rofl

Bifogat

• 3LVJBU6L8T3L86BV_3LVRHNJ5S0MVAJI3.jpg
    3LVJBU6L8T3L86BV_3LVRHNJ5S0MVAJI3.jpg
    137.9 KB · Visningar: 170
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:tummenupp
Själv väntar jag på att drömhuset (har för mig att även det bakom har varit ute på försäljning) ska gå ner ytterligare i pris. Har varit ute på försäljning ganska länge nu men tja ska inte klaga trivs bra i sandslottet så länge :banana

Pris ..ungefär som en 1a i stockholm :rofl

Riktigt fint, saknas bara ett 2-bilsgarage brevid så är det klart.

Får man fråga vad dom begär och ungefär vart i landet det ligger?

PS. Det går inte ner i pris jättesnabbt om man inte lägger ett lägre bud. Det gjorde vi och vi fick ner det en fabriksny bil i pris ungefär från utgångspris...

/ Jens

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Riktigt fint, saknas bara ett 2-bilsgarage brevid så är det klart.

Får man fråga vad dom begär och ungefär vart i landet det ligger?

PS. Det går inte ner i pris jättesnabbt om man inte lägger ett lägre bud. Det gjorde vi och vi fick ner det en fabriksny bil i pris ungefär från utgångspris...

/ Jens

Billingsluttningen, Skövde. 5:a 198 kvadrat. 4,3 milj.
Bilden är från svenskfast

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
82-361_l.jpg

och

82-359_l.jpg

Fultema fick leverera, har åkt på deras bakdäck innan, har inte haft något att klaga på. :) Fram är ett oprövat kort dock, men det kan inte bli sämre än det som sitter nu (kan liknas vid ett slicks med runda kalaspuffar lite utspridda över ytan :hihi ).

/J

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Och det skulle motsvara en etta i Stockholm? :va

Det va bara en liten hint med lite ironi om vilken enorm skillnad på vad det e vad man får för pengarna. Har en polare som bor i Bromma som har ett hus (i mina ögon slitet, litet o absolut inget märkvärdigt)i som köptes för 3,5 milj. Har själv blivit erbjuden ettor på 25 kvadrat för över miljoner, det e i mina ögon rena skämtet o för de pengarna kan ja ha betydligt roligare. Min första läg köptes för 1kr i slutet av 90 talet.

Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Det va bara en liten hint med lite ironi om vilken enorm skillnad på vad det e vad man får för pengarna. Har en polare som bor i Bromma som har ett hus (i mina ögon slitet, litet o absolut inget märkvärdigt)i som köptes för 3,5 milj. Har själv blivit erbjuden ettor på 25 kvadrat för över miljoner, det e i mina ögon rena skämtet o för de pengarna kan ja ha betydligt roligare. Min första läg köptes för 1kr i slutet av 90 talet.

Knappast relevant vad en lägenhet på landet kostade för 10 år sedan om man talar om dagens lägenhetspriser i Stockholm. Det är dock strålande att du tycker att det är för dyrt här. Synd bara att resten av Sveriges bönder inte verkar göra det. :(

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Villapriserna i Stockholm är helt sjuka, tappade hakan i filmjölken nyss när jag såg ett skitfult budgethus som var uppställt på en styckad tomt i närheten av mig, trist läge, trist tomt med full insyn & 15 meter från girigbukarna som styckat sin tomt..

Startpris? 5.995.000 kronor....
& då mina vänner får man inte ens en carport!

Mmmm..mysigt! :rolleyes:

Bifogat

• hus.jpg
    hus.jpg
    84.4 KB · Visningar: 110

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Villapriserna i Stockholm är helt sjuka, tappade hakan i filmjölken nyss när jag såg ett skitfult budgethus som var uppställt på en styckad tomt i närheten av mig, trist läge, trist tomt med full insyn & 15 meter från girigbukarna som styckat sin tomt..

Startpris? 5.995.000 kronor....
& då mina vänner får man inte ens en carport!

Mmmm..mysigt! :rolleyes:

Sitter själv och slökollar på hus och även om varken jag eller frugan tjänar speciellt dåligt, hur faen har folk råd??
Ponera att man har 4 mille i lån på en liknande kåk, det ger en räntekostnad på 20k/mån vid 6% ränta... :skrämd
Poff försvann frugans lön till bara ränta.. Lägg därtill driftskostnader och annat tjafs.. Hur går det ihop? :va

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Sitter själv och slökollar på hus och även om varken jag eller frugan tjänar speciellt dåligt, hur faen har folk råd??
Ponera att man har 4 mille i lån på en liknande kåk, det ger en räntekostnad på 20k/mån vid 6% ränta... :skrämd
Poff försvann frugans lön till bara ränta.. Lägg därtill driftskostnader och annat tjafs.. Hur går det ihop? :va

Som min polare sa: -"När man köper hus är det ens hobby. Man har inte råd med någon annan."

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Det gör det inte. 2012-2020 kommer att bli fantastiska år för dem vars räntekalkyler inte sträcker sig över 4-5%. :lol

Då får mälardalsbönderna och "karriär"möget flytta ut igen.

Properly raped sas. :tummenupp

IDAG(igår) köpte jag en operation. 5 månaders väntetid för konsultation. Planerat datum för operation: sen höst. Tack landstinget! Men det var åtminstone billigt.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Som min polare sa: -"När man köper hus är det ens hobby. Man har inte råd med någon annan."

Den som säger att det är billigt att bo i hus ljuger och jag blir galen på sådana uttalanden. Har själv bott i hus och trots att vi hade god ekonomi gick allt till huset..bara det där förbannade vattenfiltret gick på 12000 plus 1500 till :tuttar hår som blev grönt :brinnerup

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept