"Det här köpte jag idag!"-tråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
O vad kostade den?

Ska föreslå att vi ska dra dit, behöver heller inte mer köksprylar då det precis har inhandlats en kitchen aid ...men TV:n börjar dock sjunga på sista versen...

Tysen bananer, billigt under omständigheterna så att säga.

Den här köpte jag idag, bra klipp i maskinen:

Bifogat

• yamati.jpg
    yamati.jpg
    46.9 KB · Visningar: 104
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Händerna var så kladdiga av allt glidmedel när den testades sent inatt så jag fick inget grepp om kameran :brynad

För övrigt så testade jag nyss ett glas av min nycentrifugerade äppeljuice, det kanske var ett bra köp trots allt :tummenupp

Gör vin på det istället så blir de mycke roligare :fyllisar

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hur fan skulle man lyckas med det menar du!? Du är medveten om att vin göres på vindruvor och inget annat? Cider kan jag tänka mig, men inte vin :gnissla

Äppelvin har väl funnits i evigheter (ibland andra sorters frukt/bärvin), om det är riktigt vin sen kan väl iofs diskuteras, men iaf.

Hur man tillverkar har jag ingen aning om, antagligen jäser man väl det på nått sätt... :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hur fan skulle man lyckas med det menar du!? Du är medveten om att vin göres på vindruvor och inget annat? Cider kan jag tänka mig, men inte vin :gnissla

Mja, vanligen ja.. Delvis iaf ..

Igår avnjöt jag en halv flaska äppel/päron/kiwi-vin jag jäst. Jag dricker inte köpvin men vin jag gjort själv på div frukter och lite fantasi tycker jag är riktigt gott

Blanda valfri frukt med socker och vatten, jäs i några veckor, klarna, tappa på flaskor - lite förenklat

Rätt kul att bjuda folk på vin och dom förbereder sig i stort sett med att hålla för näsan sen säger dom - Åhåååå vad gott!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jojo, nu flyttas gränserna minsann :D

För att vara en gräsklipparmotor så är det bra klipp i den :D
Nu ska jag bara försöka komma underfund med hur man byter den där mojängen *variatorn misstänker jag* med vikter och grejer som gör att den går fortare :va

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Min favoritparfym är totaly slut... så nu var det dags att köpa en ny.
Smycket fick ja på köpet.:)

Fäst vid denna lika mycket som telefonen ungefär (se videon):D
[YOUTUBE-ID]h9L_qgNO-LY&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Kollade på kampfisk idag men den hade fel färg

Bifogat

• BOSS Orange for Woman.jpg
    BOSS Orange for Woman.jpg
    36.6 KB · Visningar: 75
Last edited:

sportbike

Guest
För att vara en gräsklipparmotor så är det bra klipp i den :D
Nu ska jag bara försöka komma underfund med hur man byter den där mojängen *variatorn misstänker jag* med vikter och grejer som gör att den går fortare :va

Det sitter en distansbricka mellan de främre skivorna som hindrar att de går ihop.
Ta bort den.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fräsig, fick du med en tyllkjol? :D

:mad: :kulspruta Jag kör om dig på din pastaräser vilken dag som helst med min "moppe" :yoparty

Det sitter en distansbricka mellan de främre skivorna som hindrar att de går ihop.
Ta bort den.

Hmm, jag ska leta rätt på en sprängskiss på en GY6-motor så får jag be om att återkomma till dessa brickor :mattias
Jag har en ny variator liggandes i förpackning, den ska tydligen höja hastigheten en bit. Nu har jag dock inte kört den än så den kanske är tillräcklig men det tvivlar jag på.
Går det att köra en sån här i hastigheter över 150km/h :va

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Brorsans speedfight gör ca 95-100 km/h fast de känns som 300 km/h, ostabila som fan i högre hastigheter inget att rekommendera :)

Ostabilt är coolt :gnissla Jag åkte störtlopp nedför en slalombacke på ett par snowblades förra vintern, det var ostabilt som fan och jag misstänker att det påminner starkt om att framföra en scooter i hiskeliga 150km/h :brinnerup

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ostabilt är coolt :gnissla Jag åkte störtlopp nedför en slalombacke på ett par snowblades förra vintern, det var ostabilt som fan och jag misstänker att det påminner starkt om att framföra en scooter i hiskeliga 150km/h :brinnerup

Nej, scootern är nog fan läskigare...:gnissla Seriöst, den ramen har ingen form av vridstyvhet över huvud taget. Du kan nästan känna hur den böjer sig från sida till sida bara du styr lite i sicksack i hastigheter kring 30 och över:näsblod 150 tror jag inte är möjligt, då dör du nog per default:D

Men det du behöver göra för att den ska gå lagom fort rakt fram är att plocka variatorringen som sportbike talade om, trycka dit ett effektrör (expansionskammare, finns standard trimrör till alla scootrar på marknaden att köpa nya för någon tusenlapp och beggade för ännu mindre) och så nya variatorvikter på det (du ska ha lättare än original). Då borde den ta sig upp i sisådär en 80-90 mätarfart vilket jag nog vågar påstå är mer än önskvärt:gnissla

Fyfan att man körde omkring på en sån där så som man gjorde när man var 15...:dummer

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
79389.gif

Nu slipper man hålla reda på 2 telefoner :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad