"Det här köpte jag idag!"-tråden

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
CBR 1000 -10
JA denna lilla sötnos köpte jag idag.. Namnförslag??

Bifogat

• 31157_1143710249599_1732771820_262801_4001905_n.jpg
    31157_1143710249599_1732771820_262801_4001905_n.jpg
    47.7 KB · Visningar: 105

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
79389.gif

Nu slipper man hålla reda på 2 telefoner :tummenupp

Det där är ju rent förbannat konstigt.

I Asiatiska länder har många telefoner två simslots orginal eller går att få dit med eftermarknadsskal.

Men i den moderna hippa västvärlden ska man ha en "jobbtelefon" och en "privattelefon", varav jobbtelefonen ska vara en skittråkig sak från Ericsson.

Jag skulle ha haft mycket större nytta av två simkort än inbyggd rektaltermometer eller en app som talar om dagens horoskop, gör pruttljud eller ser ut som att telefonen är ölfylld...

JA denna lilla sötnos köpte jag idag.. Namnförslag??

Är det en tik eller en hanhund?

Curry ska han/hon heta!

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nej, scootern är nog fan läskigare...:gnissla Seriöst, den ramen har ingen form av vridstyvhet över huvud taget. Du kan nästan känna hur den böjer sig från sida till sida bara du styr lite i sicksack i hastigheter kring 30 och över:näsblod 150 tror jag inte är möjligt, då dör du nog per default:D

Men det du behöver göra för att den ska gå lagom fort rakt fram är att plocka variatorringen som sportbike talade om, trycka dit ett effektrör (expansionskammare, finns standard trimrör till alla scootrar på marknaden att köpa nya för någon tusenlapp och beggade för ännu mindre) och så nya variatorvikter på det (du ska ha lättare än original). Då borde den ta sig upp i sisådär en 80-90 mätarfart vilket jag nog vågar påstå är mer än önskvärt:gnissla

Fyfan att man körde omkring på en sån där så som man gjorde när man var 15...:dummer

Jag har ett nytt variatorkit med lättare vikter liggandes, effektrör sitter på redan och 160cc-cylinder är monterad. 90km/h hoppas jag den gör original då det är en 150cc :gnissla
Men variatorringen ryker alltså, vad gör den för nytta egentligen liksom :näsblod
Jag hyrde en snabb scoter i Thailand en gång, den fick jag upp i 130km/h i en nedförsbacke på Koh Chang. Du har rätt i att de lite "vingliga", till skillnad från de sedvanliga Cubarna man hyr som man utan problem kan marscha 130km/h med.
Nåja, jag återkommer när jag har slagit hastighetsrekord :yoparty

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har ett nytt variatorkit med lättare vikter liggandes, effektrör sitter på redan och 160cc-cylinder är monterad. 90km/h hoppas jag den gör original då det är en 150cc :gnissla
Men variatorringen ryker alltså, vad gör den för nytta egentligen liksom :näsblod
Jag hyrde en snabb scoter i Thailand en gång, den fick jag upp i 130km/h i en nedförsbacke på Koh Chang. Du har rätt i att de lite "vingliga", till skillnad från de sedvanliga Cubarna man hyr som man utan problem kan marscha 130km/h med.
Nåja, jag återkommer när jag har slagit hastighetsrekord :yoparty

Hoppla, jag trodde att den var en vanlig liten sketen 50cc pendlarmoppe du köpt:näsblod I så fall ska jag inte uttala mig (förutom om trimningen som fungerar likadant ändå) om vare sig hastighet eller chassiegenskaper, jag har aldrig testat "hojmodellerna":D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Just nu växer det mest ogräs istället för gräs.

Det ska pensionärsföreningen (aka föräldrarna) få råda bot på i sommar. Dom ska sättas i arbete dom gamla! :fakta

/ Jens

Ogräs är bra för det växer inte lika fort som gräs och det lockar till sig mindre fästingar :mattias
Är det sprillans ny kåk eller? Ser ju jävligt nybyggt ut men ändå inte så att säga...
Och du vet att bilder på garaget är på sin plats?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ogräs är bra för det växer inte lika fort som gräs och det lockar till sig mindre fästingar :mattias
Är det sprillans ny kåk eller? Ser ju jävligt nybyggt ut men ändå inte så att säga...
Och du vet att bilder på garaget är på sin plats?

Kåken är från 2005, inflyttad 2006. Säljarens kärring (som han kallade henne) stack alldeles efter att huset var klart och han har väl väntat in att få tillbaka pengarna för bygget vid försäljning och nu så var det klart.

Här kommer en bild på garaget utifrån (såklart isolerat och värmt) och en sneak preview inifrån:

4659768946_91fe64e1fe_b.jpg

4659769004_f5087568e0_b.jpg

Vi kommer trivas mer än väl :fakta

/ Jens

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kåken är från 2005, inflyttad 2006. Säljarens kärring (som han kallade henne) stack alldeles efter att huset var klart och han har väl väntat in att få tillbaka pengarna för bygget vid försäljning och nu så var det klart.

Här kommer en bild på garaget utifrån (såklart isolerat och värmt) och en sneak preview inifrån:

/ Jens
Riktigt nice!

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000

/ Jens

INTE ALLS AVIS JAG SITTER Å LETAR EFTER HUS VARJE DAG :huvet:huvet:huvet

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...