Nu slipper man hålla reda på 2 telefoner
JA denna lilla sötnos köpte jag idag.. Namnförslag??
Nej, scootern är nog fan läskigare... Seriöst, den ramen har ingen form av vridstyvhet över huvud taget. Du kan nästan känna hur den böjer sig från sida till sida bara du styr lite i sicksack i hastigheter kring 30 och över 150 tror jag inte är möjligt, då dör du nog per default
Men det du behöver göra för att den ska gå lagom fort rakt fram är att plocka variatorringen som sportbike talade om, trycka dit ett effektrör (expansionskammare, finns standard trimrör till alla scootrar på marknaden att köpa nya för någon tusenlapp och beggade för ännu mindre) och så nya variatorvikter på det (du ska ha lättare än original). Då borde den ta sig upp i sisådär en 80-90 mätarfart vilket jag nog vågar påstå är mer än önskvärt
Fyfan att man körde omkring på en sån där så som man gjorde när man var 15...
Jag har ett nytt variatorkit med lättare vikter liggandes, effektrör sitter på redan och 160cc-cylinder är monterad. 90km/h hoppas jag den gör original då det är en 150cc
Men variatorringen ryker alltså, vad gör den för nytta egentligen liksom
Jag hyrde en snabb scoter i Thailand en gång, den fick jag upp i 130km/h i en nedförsbacke på Koh Chang. Du har rätt i att de lite "vingliga", till skillnad från de sedvanliga Cubarna man hyr som man utan problem kan marscha 130km/h med.
Nåja, jag återkommer när jag har slagit hastighetsrekord
Är det en tik eller en hanhund?
Curry ska han/hon heta!
Det är en tik... Har några top 4
Diesel
Troya
Lawa
Nova
Usch vad svårt detta är..
Diesel
Troya
Lawa
Nova
Nu blir kungen avundsjuk, din kåk är större än hans slottShoppade ett dubbelgarage med ett litet torp till
Nu blir kungen avundsjuk, din kåk är större än hans slott
Och den har pelare
Grym kåk, och skönt med grus istället för gräs så man slipper klippa ihjäl sig
Diesel
Troya
Lawa
Nova
Välj ett namn med S eller ett "sch" ljud i, hundar hör väldigt tydligt dessa ljud och reagerar...
Diesel gillade jag
Just nu växer det mest ogräs istället för gräs.
Det ska pensionärsföreningen (aka föräldrarna) få råda bot på i sommar. Dom ska sättas i arbete dom gamla!
/ Jens
Ogräs är bra för det växer inte lika fort som gräs och det lockar till sig mindre fästingar
Är det sprillans ny kåk eller? Ser ju jävligt nybyggt ut men ändå inte så att säga...
Och du vet att bilder på garaget är på sin plats?
Riktigt nice!Kåken är från 2005, inflyttad 2006. Säljarens kärring (som han kallade henne) stack alldeles efter att huset var klart och han har väl väntat in att få tillbaka pengarna för bygget vid försäljning och nu så var det klart.
Här kommer en bild på garaget utifrån (såklart isolerat och värmt) och en sneak preview inifrån:
Vi kommer trivas mer än väl
/ Jens
Kåken är från 2005, inflyttad 2006. Säljarens kärring (som han kallade henne) stack alldeles efter att huset var klart och han har väl väntat in att få tillbaka pengarna för bygget vid försäljning och nu så var det klart.
Här kommer en bild på garaget utifrån (såklart isolerat och värmt) och en sneak preview inifrån:
Vi kommer trivas mer än väl
/ Jens
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2