"Det här köpte jag idag!"-tråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Knappast relevant vad en lägenhet på landet kostade för 10 år sedan om man talar om dagens lägenhetspriser i Stockholm. Det är dock strålande att du tycker att det är för dyrt här. Synd bara att resten av Sveriges bönder inte verkar göra det. :(

Och så kan man undra varför folk tycker illa om "stockholmare" :rolleyes: Finns det några infödda stockholmare kvar menar du förresten? Stockholm är ju inte speciellt stort, är man uppvuxen i Bromma så är man Bromma-bo och inte stockholmare då man väl brukar räkna kommunvis vart man bor :va

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Och så kan man undra varför folk tycker illa om "stockholmare" :rolleyes: Finns det några infödda stockholmare kvar menar du förresten? Stockholm är ju inte speciellt stort, är man uppvuxen i Bromma så är man Bromma-bo och inte stockholmare då man väl brukar räkna kommunvis vart man bor :va
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholms_kommun :fakta

Jag är inavlad Stockholmare och anser mig därför vara liiite (mycket) bättre än andra. Japp.

JIXXER

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
gsxr 1000 k7
Ja har ju lite kompisar från sthlm som tittar på lägenheter o dom tycker ju 2 mille e rea för en 2a på 45m2. När ja påpekar att ja köpt 160m2 hus med tillhörande 200m2 garage +16ha mark (14ha skog 2ha åker/gräsmatta) för 300000 dom skrattar o säger där kan man ju inte bo! men när ja frågar dom hur lång tid det tar för dom o komma till/från jobbet enkel resa o dom ibland får sitta 2h i kö, på den tiden e jag i sthlm trots 55 mil.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja har ju lite kompisar från sthlm som tittar på lägenheter o dom tycker ju 2 mille e rea för en 2a på 45m2. När ja påpekar att ja köpt 160m2 hus med tillhörande 200m2 garage +16ha mark (14ha skog 2ha åker/gräsmatta) för 300000 dom skrattar o säger där kan man ju inte bo! men när ja frågar dom hur lång tid det tar för dom o komma till/från jobbet enkel resa o dom ibland får sitta 2h i kö, på den tiden e jag i sthlm trots 55 mil.

55 mil på 2 timmar, det är rätt bra fart då :brinnerup

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholms_kommun :fakta

Jag är inavlad Stockholmare och anser mig därför vara liiite (mycket) bättre än andra. Japp.

Ja :confused: Står ju svart på vitt att det är en kommun i Stockholms län. Vad har jag missuppfattat menar du, att man ska kalla alla för stockholmslänningar då de bor i stockholms LÄN? Som sagt, bor man i Bromma, Solna osv så är man väl Solnait och Brommare eller vad de nu kan tänkas heta :D
Jag vet inte vart Stockholms kommuns gränser går, men är de så stora :va

Last edited:

JIXXER

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
gsxr 1000 k7
"mil på 2 timmar, det är rätt bra fart då" :brinnerup

jepp! men inte me bil hela vägen.. 35 min bil till flyg 45 min till arlanda o de som blir över för o komma in till sthlm med tåg.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Mer geggmoppeprylar, nackskydd...har nojat länge nog nu. Leatten passade inte mig alls, Alpinestarsvarianten sitter som gjuten. :)

Bifogat

• Alpinestars-BNS-SB-2010.gif
    Alpinestars-BNS-SB-2010.gif
    51.6 KB · Visningar: 59

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Ja :confused: Står ju svart på vitt att det är en kommun i Stockholms län. Vad har jag missuppfattat menar du, att man ska kalla alla för stockholmslänningar då de bor i stockholms LÄN? Som sagt, bor man i Bromma, Solna osv så är man väl Solnait och Brommare eller vad de nu kan tänkas heta :D
Jag vet inte vart Stockholms kommuns gränser går, men är de så stora :va
Nej, det gör det inte. Solna däremot är en egen kommun(stad). Brommaborna är ju Västerortsfolk, men kan med lite välvilja ses som Stockholmare.

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Honda X-11 -01
bidde

13233.jpg

till min nya lägenhet...

Äntligen har man något nytt att slita med.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Skönt med alla bönder som har lillebrorskomplex gentemot Stockholmare!

Ja, vi gillar fördomar mot Stockholmare för då får vi leva upp till dem :banana

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Nya inköpet...man kan aldrig ha tillräckligt många knivar :)

Bifogat

• 11.jpg
    11.jpg
    220 KB · Visningar: 123
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati