"Det här köpte jag idag!"-tråden

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:) Vi håller på att beställa ringar tillsammans, men jag kände att hela frieri-gesten försvann, att en överenskommelse kanske inte är det minnet vi vill ha med oss. Så jag skaffade en extra ring, som jag friade ""på riktigt" med.

...and it worked.

Grattis. Det är skoj att överraska. Hur gjorde du? *

* Här skriver du för att ge oförlovade killar prestationsångest och samtidigt skapa credz-poäng hos kjoltyget på sajten ;)

BrodinS

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Suzuki Bandit 600 -96 *Såld NU : Yamaha R1 2005
För £150 på racevisors.co.uk köpte jag denna :

Bifogat

• AGV-Stealth-Grifo-big.jpg
    AGV-Stealth-Grifo-big.jpg
    46.9 KB · Visningar: 89

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Gah..som om jag inte hade nog att välja färg på bilen.:gnissla
Fick fel färg när jag beställde linser (datorfel vid kundtjänst när jag ringde så allt för arg över det är jag inte)Varvar gröna och blåa var tredje månad och nu var det dags för gröna men fick alltså blåa. Men men det är ju egentligen ingen fara på taket, de går ju fortfarande att använda. Ringde företaget och fick 150 kr i rabatt på de gröna linserna och de kommer hem i morgon.

:banana Nu har jag med andra ord linser för ett halvår framåt samt 90 endagarslinser.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Hela rasket är handlat! Blir perfekt i gästrummet :D

Världens vanligaste sängram, IKEA Malm...

7525107341.jpg

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
1) Finns det på blocket?
2) Borde inte IKEA ha detta i varningstexten till sängen? Det är ju i princip risk för liv och lem om man lyssnar på er? :)

/ Jens

Hade det varit din egna säng och inte gästsängen så hade du skrivit i Idag-är-jag-förbannad tråden om en vecka... :hihi
Garanterat :fakta

Dock kan jag ju tycka att dom helt okay utseendemässigt..
Frugan har försökt införa den hos oss... Det gick inte.. :hihi

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Hade det varit din egna säng och inte gästsängen så hade du skrivit i Idag-är-jag-förbannad tråden om en vecka... :hihi

Sådana (o ikea :zpy) borde förbjudas :mad:

Förutom plåster kanske det är läge att sätta in en boxboll eller något likande så man kan slå på något efter man har slagit i tårna.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Jag har i min ungdom ägt en. Jag har inga men efter den, men du kanske är en klumpfot, vad vet jag :tungan

Utseendet är schysst, det är nog därför varannat hushåll har en :fakta

Sådana (o ikea :zpy) borde förbjudas :mad:

Förutom plåster kanske det är läge att sätta in en boxboll eller något likande så man kan slå på något efter man har slagit i tårna.

IKEA är inget fel på. Dom har väldigt mycket väldigt bra saker blandat med en del som inte är lika genomtänkt...

/ Jens

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
IKEA är inget fel på. Dom har väldigt mycket väldigt bra saker blandat med en del som inte är lika genomtänkt...

/ Jens

Anledningar till varför jag vägrar sätta min fot där

1) Det blir alltid dyrare än vad man tänkt sig då det tillkommer saker man "måste" ha till. Jag vill ha ett pris o då ska allt ingå inkl leverans och montering!

2) Har nära till Tibro, bra kvalité. Ikea står för mig inte för kvalité.

3) alla andra har samma.

4) skrikande ungar, vilsna karlar och yrande höns (kvinnor)
Jag vill ha det tyst så jag kan inspireras och titta på sakerna/kataloger i lugn och ro.

Jag har varit där flera gånger när jag har dragits med:gnissla..har inga problem att gå in och strosa runt för att få inspiration men går vanligtvis ut med enbart värmeljus och för det mesta inget alls.

Ikea liksom ullared får mig att få rysningar genom kroppen o det är inte på grund av välbehag.

Mitt största minne av Ikea var när farsan var där och köpte fyra billyhyllor för att sedan lyckas montera dem bak i en PV för att sedan komma hem och upptäcka att allt inte var med

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Anledningar till varför jag vägrar sätta min fot där

1) Det blir alltid dyrare än vad man tänkt sig då det tillkommer saker man "måste" ha till. Jag vill ha ett pris o då ska allt ingå inkl leverans och montering!

2) Har nära till Tibro, bra kvalité. Ikea står för mig inte för kvalité.

3) alla andra har samma.

4) skrikande ungar, vilsna karlar och yrande höns (kvinnor)
Jag vill ha det tyst så jag kan inspireras och titta på sakerna/kataloger i lugn och ro.

Jag har varit där flera gånger när jag har dragits med:gnissla..har inga problem att gå in och strosa runt för att få inspiration men går vanligtvis ut med enbart värmeljus och för det mesta inget alls.

Ikea liksom ullared får mig att få rysningar genom kroppen o det är inte på grund av välbehag.

Jag kontrar med något som för mig är viktigt:

IKEA tar ansvar för sin produkt under hela sin långa garantitid. Jag handlade en soffa för många år sedan som sprack i sömmarna. Den bytte dom. Sen började ersättningssoffan knarra, den bytte dom. Många gånger har sådant som kanske vore ok hänt och nu har jag fortfarande, 7 år senare en ny soffa från IKEA med garanti. En polare fick problem med sin asdyra 1,5 år gamla soffa från Europamöbler, dom skrattade åt honom när han kom in.

I en möbel ingår det som krävs för montering, det är själva konceptet.

Din punkt nummer 3 håller jag med om. Man kan (kan kan man väl..) köpa allt på samma ställe. Gör man det (vare sig det är på IKEA eller Mio) så kommer ju hemmet se ut som en katalog...

Men jag kommer inte tvinga dig att handla på IKEA, men att säga att kvallen är kass är numera ljug. Däremot återspeglas priset på artikeln. Se IKEA Stockholm soffa tillexempel. 25 års garanti. Hitta det någonannanstans..

/ Jens

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kvalitet är inte enbart hur prylarna håller, utan också hur de ser ut.
Man ser omedelbart om möbeln är från IKEA. Och oftast inte på ett positivt sätt.

Jag vill nog påstå att du har fel där med.

Om man tittar på bokhyllan Billy eller någon av dom andra billigaste, billigaste serierna så ser man att det är en budgetprodukt. Jysk och Biltema ser inte bättre ut utan sämre men kostar samma.

Går vi upp ett prishopp försvinner glipan utseendemässigt. Går vi upp till deras "premium"-grejer så är kvaliteten och utseendet riktigt bra.

Vi tar ett exempel garderob. Mio: 25000 spänn, rackigt jävlar. IKEA: 15000 spänn med mer tillbehör att välja på och mycket större valfrihet. Det ser dessutom bättre ut.

/ Jens

Merovingian

Guest
Jag vill nog påstå att du har fel där med.

Där med? Har jag bidragit med något annat i IKEA-diskussionen, menar du?
Annars är det en subjektiv fråga utan rätt och fel. Jag har förklarat hur jag upplever det, och det står jag fast vid. Det behöver inte ens röra sig om att det ser bättre eller sämre ut än andra märken, det bara ser IKEA ut. Vissa tycker det är bra, andra inte. Personligen föredrar jag andras sortiment.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Jag kontrar med något som för mig är viktigt:

IKEA tar ansvar för sin produkt under hela sin långa garantitid. Jag handlade en soffa för många år sedan som sprack i sömmarna. Den bytte dom. Sen började ersättningssoffan knarra, den bytte dom. Många gånger har sådant som kanske vore ok hänt och nu har jag fortfarande, 7 år senare en ny soffa från IKEA med garanti. En polare fick problem med sin asdyra 1,5 år gamla soffa från Europamöbler, dom skrattade åt honom när han kom in.

I en möbel ingår det som krävs för montering, det är själva konceptet.

Din punkt nummer 3 håller jag med om. Man kan (kan kan man väl..) köpa allt på samma ställe. Gör man det (vare sig det är på IKEA eller Mio) så kommer ju hemmet se ut som en katalog...

Men jag kommer inte tvinga dig att handla på IKEA, men att säga att kvallen är kass är numera ljug. Däremot återspeglas priset på artikeln. Se IKEA Stockholm soffa tillexempel. 25 års garanti. Hitta det någonannanstans..

/ Jens

Någon som jag verkligen upplever som stor skillnad och som jag värdesätter i Tibro etc är att de är just att de inte krånglar när något går sönder oavsett om du har garanti eller inte så gör de allt för att ha nöjda kunder.

Jag får gratislampor av mio till min spiderlampa (som är en av få saker jag har köpt där) när det behövs, säg skulle ikea bjuda på det om jag hade köpt en lampa ifrån dem..näe..så fort du går ut genom dörren så är du en avklarad kund och de vill du får hjälp så får du prata med en kundtjänst istället för säljaren som du tog kontakt med. Den personliga kontakten är viktig för mig o där brister ikea i mina ögon (det jag har upplevt av dem, kanske finns undantag).

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept