"Det här köpte jag idag!"-tråden

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Va kostar sig en såndär då, vart handla? :D

Cool.
Vad kostar en sådan.
Glömmer alltid att röra

Finns på bluebox. 325 kr. Finns säkert bland välsorterade kökstillbehörsaffärer också :)

Jag har precis beställt två från Amazon.co.uk.

415kr för båda inklusive frakt..

...Eller rättare sagt, handlade man för över 25£ så var frakten gratis så då passade jag på att köpa en extra som julklapp till svärmor.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ööööh. För den pengen får man väl nästan en ny maskin?

Näe, en ny kostar 9500:-. Åtminstone i den butiken. Skitsamma, nu har jag en fullt fungerande Mieletumlare som förhoppningsvis håller i några år till.
Men som sagt så kanske f-bolaget pyntar det mesta, så 1100:- kostar det isåfall. Annars är det surt :(

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Näe, en ny kostar 9500:-. Åtminstone i den butiken. Skitsamma, nu har jag en fullt fungerande Mieletumlare som förhoppningsvis håller i några år till.
Men som sagt så kanske f-bolaget pyntar det mesta, så 1100:- kostar det isåfall. Annars är det surt :(

Mjo. En Miele får man inte för de pengarna, men kanske en billig Cylinda :D

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Vafasen är det för bindningar, sitter tå-spännet ihop med det stora och har det inte ens något spänne fram :va

Den är cool.
Här ser man bättre:

16193_01_1.jpg

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16193&ProductDetailId=103517

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Mjo. En Miele får man inte för de pengarna, men kanske en billig Cylinda :D

Nej fy fan, det kommer aldrig mer in en Cylindaprodukt i mitt hus!
Köpte bara nya Cylindaprodukter när vi hade byggt klart stugan, har redan problem med båda och de är knappt 2 år gamla :huvet Dyra var de också.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag hoppas på det, har inte fått svar än. Men enligt en uträkning av verkstaden så skulle de ersätta 2500:- isåfall med åldersavdrag samt självrisk.

Utsugare? Knappast, jag har ju försäkring för att använda den :fakta Fick ersättning för en ny dator för några månader sedan dessutom, ligger på plus detta år om man ser till årskostnad av hemförsäkringen på 4-5000:- eller nåt sånt :)

Som hittat :D

Dyr hemförsäkring. Slå en pling till www.dina.se och kolla om inte jag kan sänka dina kostnader till hälften :fakta

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Dyr hemförsäkring. Slå en pling till www.dina.se och kolla om inte jag kan sänka dina kostnader till hälften :fakta

Gjorde en uträkning på er hemsida och hamnade på 4056:-/år med samma premisser. Kollade vårt pris nu och det var 3800:-/år så inte riktigt så dyrt som jag hade för mig. Sen har jag ytterligare 7 försäkringar hos Länsförsäkringar vilket ger mig "bonus" (-20% på alla försäkringar) och sen fick jag tillbaka 1050:- här i juni för att de hade haft mindre utbetalningar än väntat.

Så tack ändå men denna gång lönade det sig inte :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Gjorde en uträkning på er hemsida och hamnade på 4056:-/år med samma premisser. Kollade vårt pris nu och det var 3800:-/år så inte riktigt så dyrt som jag hade för mig. Sen har jag ytterligare 7 försäkringar hos Länsförsäkringar vilket ger mig "bonus" (-20% på alla försäkringar) och sen fick jag tillbaka 1050:- här i juni för att de hade haft mindre utbetalningar än väntat.

Så tack ändå men denna gång lönade det sig inte :)

Vad bor du i för gangsterhåla egentligen? Jag har samma pryl hos DINA. Betalar 2620 kronor för 206kvm+ dubbelgarage. Fullvärde och allrisktillval.

Konstigt..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ehh, ok?

100kvm yta på mark, källare, 1 helkaklat badrum, byggt 1946, jfb, brandsläckare, 500 000:- lösöre, allrisk hus/lösöre, inga övriga byggnader.
3942:-/år =4056:- vid autogiro månadsbetalning.

Jag vet inte vad som gör att det blir så dyrt :va

På Länsförsäkringar har jag dessutom 1 000 000:- i lösöre men det var bara för att det inte kostade mer än 500k av nån anledning, nån form av rabatt misstänker jag.

Edit/ Ska tillägga att jag kollade upp priser hos TH, IF, Folksam, Sveland och Gjenigsidige när vi köpte kåken. Bara Sveland och Gjenigsiddididiige var billigare men eftersom jag inte känner till dessa så valde jag bort dem pga det.
Däremot flyttade jag över sjuk/olycksfall och livförsäkring till IF då det var stor skillnad trots min rabatt hos LF.

Sjukt hur jävla mycket försäkringar man har egentligen (12 får jag det till) :brinnerup

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Den träffar inte, den är ju "urgröpt" där "knivarna" ska gå in. Tror dom har testat det.

Jag återkommer som sagt med recension.

Recension:

Den funkar finfint i kaffemaskinen, var faktiskt inte så plastig som jag först trodde. Däremot funkar det inte alls med mitt perkulator-kaffe (vilket jag kunde räknat ut med arslet på en babian). Men kaffet blev drickbart och funkade jättebra i maskinen.

Ikväll handlar jag:

prod_mastro_lorenzo_l.jpg

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
KTM-ägare?

Ni verkar pryltokiga :D

Har inget KTM längre, skapade det där nicket för 100 år sen, orkar inte ändra. Men att jag är prylgalen stämmer :banana:banana:yoparty:yoparty

Recension:

Den funkar finfint i kaffemaskinen, var faktiskt inte så plastig som jag först trodde. Däremot funkar det inte alls med mitt perkulator-kaffe (vilket jag kunde räknat ut med arslet på en babian). Men kaffet blev drickbart och funkade jättebra i maskinen.

Ikväll handlar jag:

prod_mastro_lorenzo_l.jpg

Gött, beställde precis 150 kapslar (inte pods utan kapslar) så jag klarar mig ett tag, men sen blir det nog att köpa några såna där hos Kjell nästa gång jag är i lkpg :)

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Köp bönor och mal själv! Nymalet kaffe av mediokra bönor smakar bättre än gammalt färdigmalet kaffe av bästa sort. :fakta

De där refill-poddarna gör det ju plötsligt tänkbart att köpa en maskin. Är konservativ så jag vill köpa och mala mina egna bönor och inte få några djävla kapslar i någon alladinask.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Köp bönor och mal själv! Nymalet kaffe av mediokra bönor smakar bättre än gammalt färdigmalet kaffe av bästa sort. :fakta

De där refill-poddarna gör det ju plötsligt tänkbart att köpa en maskin. Är konservativ så jag vill köpa och mala mina egna bönor och inte få några djävla kapslar i någon alladinask.

Orka! Kaffet från kapselmaskinen är precis lika gott som på cafeerna som tar 40 spänn koppen nymalet, rostat och fan och hans moster.

Jag gillar enkelt :fakta. Att mala och dalta tar bort en stor del av "enkelt".

Så mal på du, jag kör i gamla fotspår..... :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag har precis beställt två från Amazon.co.uk.

415kr för båda inklusive frakt..

...Eller rättare sagt, handlade man för över 25£ så var frakten gratis så då passade jag på att köpa en extra som julklapp till svärmor.

Va tvungen att slå till på samma grej.
Får bli en julklapp till nån :D

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
FBK - Luleå på Canal plus via nätet, hoppas på vinst nu :banana:banana

Bifogat

• 77105_10150089082949400_604664399_7036746_1735187_n.jpg
    77105_10150089082949400_604664399_7036746_1735187_n.jpg